Veiligheidsflitsers

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

John
Contacteer:

Veiligheidsflitsers

Bericht door John »

Ik ben weer eens iets aan't uitvinden. Nee, niet da warm water, maar het komt in de buurt :D
Op mijn Verkeer-begeleidings-brommer staan flitslampen, die de bedoeling hebben van de aandacht te trekken van de overige weggebruikers.
Die systemen (dezelfde als onze politie gebruikt) zijn vrij duur en zijn ook niet bedoeld voor de gewone dagdagelijkse burger-brommer.
Maar het snel flitsen van een lamp trekt wél de aandacht. En was ik dus aan't denken aan led's, ingebouwt in je knipperlichten. Die gaan flitsen als je bvb in panne staat op een gevaarlijke plaats. Het stuurdoosje, dat zo goed als klaar is, kan per uitgang 28 led's aansturen. Da's dus al aardig wat licht dat staat te flitsen hé! Er zijn dus twee uitgangen aan dat doosje, die alternerend werken. Je kan dus je pinklichten om beurt laten flashen.
De kostprijs zonder led's ligt rond de 50 €uro. Eén ledje kost ong. 1,30 €uro.
Dus denk ik dat je voor relatief weinig geld een véél beter alarm-knipper-systeem op je motor kan zetten.
Wat vinden jullie van zo iets?
Harald

Bericht door Harald »

blijven oefenen John , en plots EURECAAAAA.

Ik heb weet dat Honda een project ging op poten zetten om een politiebrommmer te maken met enkel Led's

Kijk eens bij Autograph in Schaarbeek . die hebben zulke zaken denk ik
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Contacteer:

Bericht door John »

Mijn led's-flitser werkt wel degelijk. (heb een test gedaan met 36 blauwe)
En ik kan je verzekeren dat het licht geeft! Ik heb aan Michel gevraagt wat hun systeempje kost dat zij gebruiken bij Toering op hun moto's, en dat kost aardig wat meer. Dus denk ik dat die firma die je aanhaalt ook wel duurder zal zijn. Even bellen zal uitsluiting geven :wink:
Maar mijn bedoeling was om iedere BMW motard de kans te geven van zijn voertuig veiliger te maken zonder grote kosten te moeten maken.
Dus alle reacties zijn welkom. :D :lol:
Beemer

Bericht door Beemer »

foto's?
Danny

Bericht door Danny »

Die gaan flitsen als je bvb in panne staat op een gevaarlijke plaats
.

In panne :shock: ???? 't is hier wel een bMW forum he John :lol: :lol: :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

Ben benieuwd om het resultaat te aanschouwen John. Bij de volgende forumgangersbijeenkomst (wat een woord) :wink: ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Danny, ik kan hier toch niet gaan vertellen dat zo'n lampkes veilig zijn bij het naderen van een file, voor wegkapiteins die met een bende GS'ers op pad zijn en een drukke baan moeten over steken :wink:
Zelfs ingebouwd in de auto, bij file-nadering gaan achterop komende bestuurders het sneller gezien hebben. Kortom, ik denk dat je véél veiliger op pad bent.
Maar... en eigenlijk een grote MAAR... het is NIET de bedoeling om die dingen te gaan gebruiken om op te vallen als je door een file rijd met je brommer. Dus hield ik het maar bij in panne staan langs de weg. :D
Als ik het klaar krijg van die dingen met een filmpje te prezenteren zal ik het niet nalaten. :wink:
Harald

Bericht door Harald »

John ,

wie is hij :?:
wat bezield hem :?:
wat drijft hem :?:

Binnen kort op film , een J...... reportage

Grapje hé John maar ik ben ook benieuwd om het resultaat te zien :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

:oops: :oops: :oops: :oops: :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb het gefilmt. Nu nog overzetten op de PC en iemand vinden die zo vriendelijk wil zijn van dat op zijn website te zetten. Want daar heb ik dus geene kaas van gegeten. Iemand voor te vinden als ik dat hier in orde krijg?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

John,

Geen probleem, kan het altijd hosten op mijn site. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

DANK U !
Ik ga proberen om dat filmke klaar te stomen.
Frank K

Bericht door Frank K »

John, we wachten vol ongeduld.

Als er ooit een prijs wordt uitgedeeld voor diegene met de meeste "tricks", dan veronderstel ik dat jij bij de laureaten hoort.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik kreeg mijne andere PC niet aan de praat. Dus zo ne kei ben ik nu ook weer niet! :lol: (ondertussen werkt em al) Nu nog Pinnacle Studio terug installeren, samen met den upgrade en we zijn vertrokken (hoop ik)
Oh ja... een tof muziekske da moet er ook nog bij hé! :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Da filmke is dus een ramp hé mannekes. Die dingen flitsen zo snel dat het programma dat het filmke omzet naar een mpg file flitsen laat zien met hakken en stoten. Dus nog effe geduld aub. Maar om een idee te geven...denk aan de alternerende flitslampen op een ambulance of politievoertuig en je bent er. (geen zwaailamp) Alleen de kleur is anders. Het licht dat vrijkomt is feller dan van uw dimlicht.
De uitgangen van de stuurdoos zijn afgeblokt op 10V, dus draaiende motor of enkel de batterij maakt niks uit. De led's produceren altijd even veel licht. 30 stuks kan je aansluiten per kanaal.
De ingang mag omgewisseld worden aangesloten (voor de minder technische mensen onder ons, je kan het dus niet om zeep helpen :wink: )
Ik ben nu bezig om behuizingen te maken die perfect moeten passen onder de R/RT spiegels en onder de achterste knipperlichten. Later volgen standaard behuizingen die op eender welke motor passen.
Waar zo'n slecht weer al niet goed voor is hé! :D
Harald

Bericht door Harald »

John , gezien uw filmke niet wil lukken , kunt ge al geen tip van de sluier oplichten door enkele foto's te plaatsen :?:

Ik ben ontsettend benieuwd, :lol:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik kom nét terug van mijn werkplaats. Ik heb inox houdertjes gemaakt die perfect passen onder de R/RT spiegels. Er gaan zo'n 18 led's in per kant. Het moeilijke moet nu nog komen. Ik moet die led's zodanig positioneren dat ze in de juiste richting licht geven. Een led geeft enkel veel licht als je recht in het lensje kijkt. Dus daar ga ik nog even mee zoet zijn. Daarna, als mijn proto's af zijn, is het de bedoeling van een afgietsel te maken met siliconenrubber. Maar dat moet dan zodanig dat de led's daar perfect in passen. Dus de richting dat die led gaat branden is zéér belangrijk. Aangezien de behuizing het model en de ronding van de spiegel volgt komen die led's niet erg ver uit de behuizing, Wat dus mijn probleem vormt om ze in serie te gaan maken voor gegadigden. Maar we zien wel. Ik trek nu naar mijn garage om enkele kiekjes te trekken van de houders.
John
Contacteer:

Bericht door John »

De fotokes.

Afbeelding

Zoals je kan zien past dit perfect onder de spiegel. Op de volgende foto kan je zien dat deze opstelling niet opvalt en dus geen afbreuk doet aan het voor-aanzicht van je brommer. Maar...eens die ledjes branden kan ik jullie verzekeren dat die dingen licht geven!
De behuizing voor de achterzijde is voor latere datum. (ik moet af en toe nog werken ook ziede) :D

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

John , het ziet er niet slecht uit, ben echt benieuwd naar het eindresultaat. :wink:
Geert GS
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

John schreef:Da filmke is dus een ramp hé mannekes. Die dingen flitsen zo snel dat het programma dat het filmke omzet naar een mpg file flitsen laat zien met hakken en stoten. Dus nog effe geduld aub. Maar om een idee te geven...denk aan de alternerende flitslampen op een ambulance of politievoertuig en je bent er. (geen zwaailamp) Alleen de kleur is anders. Het licht dat vrijkomt is feller dan van uw dimlicht.
De uitgangen van de stuurdoos zijn afgeblokt op 10V, dus draaiende motor of enkel de batterij maakt niks uit. De led's produceren altijd even veel licht. 30 stuks kan je aansluiten per kanaal.
De ingang mag omgewisseld worden aangesloten (voor de minder technische mensen onder ons, je kan het dus niet om zeep helpen :wink: )
Ik ben nu bezig om behuizingen te maken die perfect moeten passen onder de R/RT spiegels en onder de achterste knipperlichten. Later volgen standaard behuizingen die op eender welke motor passen.
Waar zo'n slecht weer al niet goed voor is hé! :D
Slecht weer :?: :?: :?: :?: Heb juist nog een 'toerke' gaan doen. Alleen het licht van zo'n GS valt wat tegen op de kleine baantjes. Maar ik heb her en der op het forum al 't een en 't ander gezien op het gebied van 'bijverlichting'. Alleen, ik ben niet zo'n electrisch(onisch) genie, en heb schrik om de boel naar de k... te helpen. Heb wel een fietscomputer gemonteerd, gisterenavond geijkt, werkt perfect, tot op de meter juist (gemeten op een lange rechte baan, van kilometerpaal tot kilometerpaal, op 4 km geen meter afwijking). :D
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

John, ik wacht nog op "de fillem van ome willem"... als je die hebt, stuur maar door.. hoop dat het je lukt met je pinnacle studio.

Groetjes 8)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat filmke heb ik hé. Maar als je dat omzet naar MPG dan loopt het mis. Die dingen flitsen zo snel dat de omzetting naar een "web" filmke steeds mislukt. Je krijgt dan het idee dat er af en toe maar een flitste zien is. En dat is dus niet zo. Maar ik ga het nog eens proberen op hogere snelheid van opnemen. I geef dus nog niet op. :wink:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

john, ik denk dat dat te maken heeft met de compressie die je gebruikt. MPEG compressie is behoorlijk ingewikkeld en heeft erg veel instellingen die aanpasbaar zijn. welke software gebruik je ?
goed letten op de fps (frames per second) daar zit al een deel van het probleem.
kan je ze mss niet omzetten naar wmv of avi ? die zijn ietsje eenvoudiger in te stellen omdat ze (vooral wmv) in veel software met standaard settings werken :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat klopt, maar als ik naar avi of wmv omzet wordt het wel een groot bestand om door te sturen (dacht ik) Maar ik ga het in ieder geval terug proberen. :D
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

John, mijn e-mail box is niet beperkt, dus je kan sturen zoveel je wil... :D

wel op adres jurgen.vandevelde@hyline.be ; bij Tiscali geraakt er niet meer door dan 3MB. Op mijn eigen server ben ik de baas... dus no limits.

Ik zie het wel :wink:
Plaats reactie