bmw k100 rs met abs 1991
Moderator: GVN
bmw k100 rs met abs 1991
Heb een BMW K100RS met ABS op het oog om aan te schaffen van het jaar 1991. Verkoper beweerd dat abs functie niet actief is omdat hij daar geen behoefte aan heeft. Kan men de abs activeren en deactiveren bij dit type motorfiets? Hoe doe je dit of is de abs stuk ?
Re: bmw k100 rs met abs 1991
Bullshit. Het abs systeem van de oude K s was een teer punt en een dure herstelling. Het abs van deze zal naar de vaantjes zijn en de verkoper weet maar al te goed dat zijn fiets zonder werken abs zo goed als onverkoopbaar is.
Onverkoopbaar is nu ook weer overdreven, je kan toch ook rijden zonder ABS?? ABS1 had echt niks te betekenen en werkte met horten en stoten.
Als je de huidige systemen bekijkt dan was dat echt stenen tijdperk.
Doe de man een bod voor een fiets met kapotte ABS, bouw de modules gewoon uit of laat ze uitlezen en bekijk wat er aan is. Meestal zat er oxydatie in...
De motor rijd er niet slechter mee, Nu is 't wel zo dat als iemand geen open kaart speelt over de ABS ik de kerel plost minder vertrouw en andere dingen zeker van A tot Z zou bekijken en uitproberen...
Als je de huidige systemen bekijkt dan was dat echt stenen tijdperk.
Doe de man een bod voor een fiets met kapotte ABS, bouw de modules gewoon uit of laat ze uitlezen en bekijk wat er aan is. Meestal zat er oxydatie in...
De motor rijd er niet slechter mee, Nu is 't wel zo dat als iemand geen open kaart speelt over de ABS ik de kerel plost minder vertrouw en andere dingen zeker van A tot Z zou bekijken en uitproberen...
Vond het al vreemd een motorfiets waar je de ABS functie kan activeren en deactiveren. ABS functie zal dus blijkbaar niet meer werken. Ga even polsen op internet hoeveel de meerprijs zou zijn die ik moet neerleggen om dit te herstellen. Alvast bedankt voor de info mannen 

-
meerprijs herstelling ABS....waarom? Er staan toch genoeg goeie K100's te koop met werkend ABS of niet? al is het bij moto's van die leeftijd altijd uitkijken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
je hebt gelijk Dirk, voldoende K100's op de markt, ga niet uitkijken wat de meerprijs is, er is altijd een goede particulier die wegens stopzetting opzoek is naar een goede tweede thuis voor zijn motorfiets, wat me wel opvalt ... meer keuze aan K100's in Nederland dan in België. Heb men vorige ook aangekocht in Nederland.