Dealer overname?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

pvde
Contacteer:

Dealer overname?

Bericht door pvde »

Yep,
Wat gebeurt er hier allemaal in de Provincie Antwerpen :?:
Dat Dierickx in Meerhout nu bijna 2 jaar geleden is overgenomen door Meeusen is een feit.
Dat Bavarian Motor sport reeds enkele jaren met onderhandelingen bezig was voor overname door Jorssen is blijkbaar nu ook een feit vanaf 2006.
Maar nu hoor ik ook al geruchten dat Selbach zou onderhandelen voor een overname door Centrauto.
Blijkbaar worden alle BMW Motorfiets concessiehouders overgenomen door BMW Auto concessiehouders.
Hoe zit dat in de andere provincies :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
John
Contacteer:

Bericht door John »

Meeusen is nog altijd enkel motordealer als ik me niet vergis. Dirk is dan wel een broer van Pierre (BMW autos) en Jan (Mitsubishi) maar van een overkoepelende firma is naar mijn weten geen sprake.
GSven

Bericht door GSven »

Nog sterker,

In Dilbeek gaat BMW Van Den Broeck (auto's) hoofdverdeler worden van Harley's...
Ze bouwen een nieuw gebouw rechtover de auto-toonzaal.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Wat betreft MSS in Lier heb ik ook gehoord van een overname.
Dacht eerst dat het een roddel was, maar naar het schijnt waar rook is, is er vuur. We zullen wel zien.
En anders zal ik wat lessen in het onderhouden van motorfiets moeten gaan volgen. Weet er iemand waar ik wat tijd kan kopen? :roll:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucdeepee

Bericht door Lucdeepee »

Georges,

slechts één adres : G Verhofstad
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Jorssen Wilrijk, maar die bezit natuurlijk ook Jorssen Schoten.
3 weken geleden stonden er 2 BMW moto's te koop in de winkel van Schoten, deze waren van één en dezelfde klant die beide moto's weg deed voor een nieuwe auto. Een vriend van mij heeft via zijn broer die daar werkt een BMW K1200RS gekocht.
Afbeelding
Toen vertelde hij mij dat die overname bijna rond is ( Jan zou enkel nog het nakende Salon doen en dan stopt hij ermee) want die moto's zouden nog een nazicht en onderhoud krijgen via Jorssen bij Bavarian.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Eric

overname dealers

Bericht door Eric »

kan BMW hier geen verheldering in brengen, we hebben als klant toch het recht om te weten wat er met de dealers gaat gebeuren
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Zaterdag newsletter van M.M.S. gehad, blijkbaar is het maar een roddel betreffende de overname. :roll:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

In mijn ogen doet een privépersoon wat hij wilt met zijn zaak,indien de zaak rond is en er een eventuele overnemer zou zijn zal dit ten gepaste tijde wel openbaar gemaakt worden.
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Bericht van BMW :

De dealer Jorssen heeft bouwplannen (voor de wagens) en zal ook de Bavarian motorzaak overnemen.
De garage van motoren komt enige tijd in een professionele tent rechtover Jorssen. Daarna zal de autozaak verhuizen naar een nieuwe locatie en komt de motorzaak in de ex-Jorssen showroom.

Hierbij zal de motorzaak ook worden hernoemd, maar "Jorssen" wordt het niet, deze naam is te veel verbonden met de auto's.

Jan van Bavarian zal inderdaad nog op het motorsalon aanwezig zijn, daarna is de overdracht.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Heb vanmorgen een brief gekregen van Jorssen.
Bavarian is overgenomen door AMB, eigenaar van de 2 Jorssens te Wilrijk en Schoten en Land Rover te Merksem en Hasselt.
De naam van de nieuwe zaak: Jorssen Motor Sport.
Het personeel gaat mee naar de nieuwe zaak aan de overkant van de baan.

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Jan, Jef, Jos wat maakt het uit, 't zijn zakenmensen, 't aspect uit liefde voor de motor dealer geworden is al lang passé...
wel uit liefde (d)voor de motor rijk geworden en 't is hun volste recht... :wink:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb vandaag ook zo'n brief ontvangen, dus vanaf volgend jaar Jorssen Motor Sport.
Al het personeel gaat wel mee over naar de nieuwe zaak aan de overkant van de baan.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
brit

Bericht door brit »

JüRgen schreef:De dealer Jorssen heeft bouwplannen (voor de wagens)
opgelegd door bmw? een bmw autodealer in het oostvlaamse gaat ook bouwen. hij moet wil hij zijn dealerschap behouden.
Scarto

Bericht door Scarto »

Is net zo'n shifting gebeurt bij de Volkswagendealers!! De dealers werden een showroom van een minimum oppervlakte opgelegd en nog een aantal andere zaken. Konden ze die eisen niet invullen, werd hun dealerschap ontnomen.
Bij de Audidealers wordt hen een eisenbundel gepresenteerd dat zelfs de kleur van de showroomvloer voorschrijft!! (Gehoord van een VAG-dealer)

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Dan weet je dat je bij aankoop veel te veel hebt betaald voor het product zelf want die toonzaal wordt dan toch mede door ons betaald :!:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Danny

Bericht door Danny »

Bij de VAG dealers is die regel al altijd van toepassing geweest...
zoveel auto's verkopen is zoveel m² toonzaal hebben...
Dus ze moeten ook niet doen alsof ze van niks wisten, 't is uitbreiding gelinkt aan de winst zeker :wink:
Keeperke

Bericht door Keeperke »

Ik lees hier dat al het personeel meegaat,dat is niet wat ik heb gehoord, vanuit zeeeer goede bron weet ik dat alleen Thierry mee over gaat en van Steve weet ik dat die ander werk ging zoeken.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Martin M. schreef:Is net zo'n shifting gebeurt bij de Volkswagendealers!! De dealers werden een showroom van een minimum oppervlakte opgelegd en nog een aantal andere zaken. Konden ze die eisen niet invullen, werd hun dealerschap ontnomen.
Bij de Audidealers wordt hen een eisenbundel gepresenteerd dat zelfs de kleur van de showroomvloer voorschrijft!! (Gehoord van een VAG-dealer)

Groeten.
Zoiets is jaren geleden ook gebeurd bij de Toyotadealers, sommigen zijn toen hun dealership kwijt geraakt, plus dat elke auto in de showroom MOET worden aangekocht door de dealer zelf, géén consignatie dus, 't strafste was dat Toyota zelf besliste welke auto's en in welke kleur en uitvoering in UWE showroom moeten staan, en die ge dus VERPLICHT moet aankopen :shock: :?

Bij de Volvodealers is er trouwens verleden jaar een brief rondgegaan, hunne showroom moet voor minstens een bep. percentage in parket bestaan :o En gij nu :?

Autodealer zijn, ge moogt 't hebben als ge 't mij vraagt :(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
brit

Bericht door brit »

Koppel!! schreef: Autodealer zijn, ge moogt 't hebben als ge 't mij vraagt :(
bah, ik heb eens 3 maanden voor één gewerkt en het geld rolde toch vlotjes binnen. was officieel dealer voor een aziatisch merk (ze kenden daar ook al uniforme verplichtingen zoals vloertegels aankopen met het logo, ...).
Paul vde

Bericht door Paul vde »

keeperke,al maar goed dat de Thierry niet opstapt,anders zal het nog alwat worden.Die jong heeft de meeste ervaring.Ik heb daar mee op de les gezeten in Bornen ,hij zegt niet veel maar als het er op aankomt ,weet hij van wanten.
Kan dat wel te weten komen,ik zien de ivo wel is (mijne vorige baas BMW meerhout) in Mol, in de colruyt daar werkt hij nu en Jan en hij zijn al lang goede vrienden.

grts paul
toerbaard

Bericht door toerbaard »

bmw is veel te elitair bezig
de klant betaald uiteindelijk mee voor al deze show !!!!!
ook in nederland, tot nog toe normale winkels, begint dit eisenpakket voor de dealers zwaar te wegen- royal motors in nederweert is er al mee opgehouden- en andere worden onder druk gezet
ik ga bij l & c motors in olen, een onafhankelijke dealer waar ik steeds vriendelijk en goed wordt geholpen !!!
:wink:
Danny

Bericht door Danny »

Tja BMW, elitair.... :roll:
er is geen merk waar men niet aan marktbescherming doet en betalen doe je overal dat weet ik zeker... iedereen is uiteraard tevreden van de dealer waar hij goed geholpen is...
't is zoals een dokter, genees je door zijn behandeling dan is 't ne wonderdokter en helpt het niet dan is 't ne kwakzalver...

voor mij moeten ze enkel onderdelen leveren (en die kosten overal geld)de rest doe ik zelf wel :wink:
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Deze eisen worden tegenwoordig door alle verdelers van merken gesteld,het is trouwens aangenamer om in een gezellige omgeving je keuze te maken,de omvang van de showroom hangt af van de verkoop van wagens die je gedaan hebt,bij toyota worden de wagens niet aangekocht voor de showroom....je moet ze huren,en ja in september dit jaar hebben ze nog zo'n veertig toyotadealers eruit gekegeld die geen geld meer in de zaak wilden steken.De eisen die gesteld worden zijn gerechtvaardigd want per auto die je verkoopt wordt er een stuk van je investering terugbetaald ,het gaat zover dat er per personeelslid een bijkomende tussenkomst is van toyota.....de tijd dat je garagist uit de put kruipt als je binnenkomt voor een nwe aankoop is wel degelijk voorbij!!!
Zo gaat het dus ook bij onze verdelers van onze geliefde tweewielers.
Andalousie 09/2018
Plaats reactie