route herberekenen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Highlander

route herberekenen

Bericht door Highlander »

Toen ik vandaag een opgeslagen route aan het rijden was, rijd ik een linkse straat voorbij waar ik eigenlijk in moest, geen probleem ik draai en rijd die straat in om zo mijn route te vervolgen.
Maar opeens begint hij de route te herberekenen, alhoewel deze functie uitgeschakeld staat.
Resultaat mijn verdere route naar de vaantjes.
Heeft dit nog al iemand voorgehad?
Mijn toestel garmin streetpilot 3
Ik rijd hier al een paar jaar mee maar dat had ik nog nooit gehad.
Michel

Bericht door Michel »

Harry, ik heb dat al verschillende keren voorgehad. Als je dat nog eens hebt: moto veilig op de kant zetten, gps uit en terug aanzetten, oorspronkelijke route selecteren en terug de baan op!
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
RUSOR

Bericht door RUSOR »

automatisch herberekenen bij een vaste route moet je uit zetten

dit vind je bij routeinstellingen en dan begeleiding kiezen

GRTS Danny
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Het is zo dat ondanks het feit dat je routeherberekening afzet de GPS de route zal herberekenen als je 180 graden verkeerde richting rijdt.
Dat is vervelend maar het is zo.
De enige remedie is inderdaad je gps even afzetten zolang je in tegengestelde richting rijdt.
Maar.... het kan je zelfs overkomen ondanks het feit dat je juist rijdt, doe maar eens de Gavia. Door de foutmarge in positiebepaling denkt de gps soms dat je in tegengestelde richting rijdt, en is het niet zo, ook dan maakt hij een herberekening.
Conclusie, gebruik voldoende via-punten zodat hij je route niet veranderd tijdens een herberekening.
conclusie 2, ik geef dat meteen eens door naar Formar, zodat zij het doorgeven naar uncle sam.

Fluppie
Highlander

herberekening

Ik ben al blij dat ik niet alleen ben, ik ben ook onmiddelijk gestopt en de gps uitgezet, maar dan was ik al te laat, en hoop en al 20 meter verkeerd gereden, dit zou toch niet mogen vind ik.
Enige wat ik misschien kan doen is de volgende maal de route 2 maal laden als de eerste dan ergens herberekent, dan kan ik nog verder met de volgende.
Volgend jaar gaan we 10 dagen naar Ierland, ik mag er niet aan denken, dat ik dat daar voorheb.
Fluppie komt dit alleen voor bij de streetpilot of hebben de andere toestellen dat ook?
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Harry, alle toestellen hebben dat. Ik kaart het nog eens aan bij Garmin, maar verwacht niet meteen soelaas.
Wat doe ik om problemen max te voorkomen

1 zet herberekenen uit, dat spreekt
2 zet je instellingen voor je route op de GPS, zoals op de PC bv, snelweg vermijden, kortere tijd of afstand....
3 maak routes in korte stukken, zegge zo ongeveer 200 à max 300 km, gaat er eentje stuk dan is er ook maar eentje naar de vaantjes
4 gebruik je viapunten kwistig, ik zet er zo'n 40 à 45 per route of ongeveer om de 5 km dus, zo zal er bij een herberekening weinig kunnen veranderen

het meenemen van reserveroutes zal je na een tijdje niet echt meer nodig hebben, blijf goed oefenen met routes dichtbij huis voor je aan het grote werk begint

Groetjes
Fluppie
Highlander

herbereken

OK wederom bedankt voor de informatie
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Volgend jaar gaan we 10 dagen naar Ierland, ik mag er niet aan denken, dat ik dat daar voorheb
Het wegennet is daar minder dicht dan bij ons en de GPS heeft dan ook minder mogelijkheden om andere routes te kiezen. Ierland is ook stiefmoederlijk bedeeld qua GPS-dekking. Je zal sowieso toch moeten combineren met een wegenkaart.
Niet fout rijden is ook een oplossing maar dat is mij ook nog niet gelukt. :lol: :oops: :lol:
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

blijven proberen patrick

fluppie
Highlander

herberekening

Er gaat op voorhand iemand naar Ierland om de route's op te slagen op GPS, en dan heb je feitelijk geen wegenkaart nodig als de GPS zijn werk doet.
Inderdaad Fluppie in mijn streetpilot stonden snelwegen niet uitgeschakeld, toch ik had dit nog niet eerder voorgehad.
Ik was maar op een dertig km van het einde van de route, waarschijnlijk was ik daarom te laat om de GPS uit te schakelen.
Ben zeker geen ervaren rot, maar heb al vele ritten gedaan op GPS en blijf erbij dat dit feitelijk niet zou mogen herbereken staat uitgeschakeld!!!
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Harry ik dacht dat ik je groot gelijk heb bevestigd, ik vind dat ook. Alleen krijg ik dozen met toestellen in, en daar moet ik het mee doen.
Ik probeer mijn klanten en de forumleden vooruit te helpen met toestellen die ook hun gebreken hebben.
Er is gisteren nog een mail vertrokken naar Formar om ons bezwaar te uiten, ik hoop dat ze dat doorgeven naar Nonkel Garmin in Amerika.
Ik heb gesproken namens de motorrijders, dus we zijn met zijn velen.
Als ik er iets van hoor zal ik het jullie zeker niet onthouden.

Groetjes
Fluppie
Highlander

herberekenen

Fluppie dit mag je zeker niet als een verwijt naar jou toezien, integendeel ik vind dit trouwens tof dat dit door gegeven word naar uncle sam, en zo word er misschien iets aan gedaan.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

:D :D :D
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Had het ook niet zo gezien Harry, ik vond dat je overschot van gelijk had. Ik wijs de mensen daar trouwens altijd op in de les en geef hun dezelfde adviezen als die die ik je gaf op het forum.
Na de les vergeet ik dat altijd door te geven, nu had ik niet de tijd om te vergeten. Op mijn leeftijd....

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Antwoord gekregen van Formar,

ze gaan de zaak onderzoeken, we zijn de eersten die het probleem melden. Hopelijk gebeurt er iets mee. Verwacht dat niet voor de eerstvolgende weken.
Ik heb hen de link naar deze discussie doorgemaild.
Ik hou jullie op de hoogte

Fluppie
Highlander

herberekening

D'as pas service
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Is voor mij ook niet plezant als madam zegt ' van route herbereken ' ik zou ze doodnijpen

:twisted: :twisted: :twisted:
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ken ook da stemmeke en ik kan der van ontploffen.

Ik heb met men 2610 ook al voorgehad dat madam gewoon niet zei dat ik links af moest en dus verkeerd reed, of ze zei links en opt scherm is duidelijk te zien dat het rechts is :shock:
Soit twas wel een gedownde route die ik gewijzigd en herberekend had in mapsource alvorens over te laden, maar allee nu em ik den truc door en van de moment dat ze durft herberekenen zeggen druk ik stop route.
En heractiveer ik die terug, beetje avontuur is leuk soms 8)

Maar niet op het einde van een 600km rijdend traject in Italië als ge doodmoe zijt en ge de check in tijd nog moet halen van u hotel, dan kunde zo een beeke ontploffen :lol: :lol: :lol:

:wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
ferre10

Bericht door ferre10 »

heb dat ook al eens voorgehad zeker in de bergen waar je de ene na de andere haarspeld rijd.eerst begint het toestel te herbereken omdat de wegen (van bovenuit bekeken) naast elkaar liggen.als het toestel er dan nog niet uitkomt begint het terug naar sattelieten te zoeken om een corecte positiebepaling te doen.op dit ogenblik heb ik een 276C,maar heb dit ook voorgehad met een SPIII.als de SPIII begint "raar" te doen is het tijd voor een "hard" reset, dan is alles waarschijnlijk terug ok.zou je eigenlijk 2 maal per jaar moeten doen als je het toestel veel gebruikt.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Hard reset is een goed idee, ik adviseer dat één keer per jaar, altijd. En voor je op reis vertrekt, liefst een weekje er voor, dan alles overbrengen voor je reis.
Denk er wel om dat je na zo'n reset je instellingen kwijt bent.

Groetjes
Fluppie
Highlander

herberekenen

Hard reset?
Kan daar wat meer uitleg over gegeven worden, en welke gegevens ben je dan kwijt?
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Bij een hard reset breng je het toestel eigenlijk terug tot zijn fabrieksinstellingen, je gooit er op die manier alle rotzooi uit die hij in de loop van de tijd opspaart, eigenlijk een format maar tot op een bepaald niveau.
Je toestel ziet er dan uit zoals de dealer die uit de doos haalt, hij staat buiten België, de locatie is verschillend van toestel tot toestel, engelstalig, mijlen ipv km, datatabs kunnen veranderd zijn enz enz.
Wat wel bewaard blijft zijn je eigen gegevens, zoals waypoints, routes, en tracks.
Omdat je gps nogal wat rommel onthoud is het aangewezen eentoestel op regelmatige basis een hard reset te geven, soms merk je dat zelfs dat hij trager begint te werken. Ik doe het ook voor een belangrijk moment, zoals een motorreis.
Je moet dus wel weten hoe je je toestel terug kan instellen voor je er aan begint.

Eh voila

Fluppie
Nolle

Bericht door Nolle »

fluppie schreef:Bij een hard reset breng je het toestel eigenlijk terug tot zijn fabrieksinstellingen, je gooit er op die manier alle rotzooi uit die hij in de loop van de tijd opspaart, eigenlijk een format maar tot op een bepaald niveau.
Je toestel ziet er dan uit zoals de dealer die uit de doos haalt, hij staat buiten België, de locatie is verschillend van toestel tot toestel, engelstalig, mijlen ipv km, datatabs kunnen veranderd zijn enz enz.
Wat wel bewaard blijft zijn je eigen gegevens, zoals waypoints, routes, en tracks.
Omdat je gps nogal wat rommel onthoud is het aangewezen eentoestel op regelmatige basis een hard reset te geven, soms merk je dat zelfs dat hij trager begint te werken. Ik doe het ook voor een belangrijk moment, zoals een motorreis.
Je moet dus wel weten hoe je je toestel terug kan instellen voor je er aan begint.

Eh voila

Fluppie
enne euh hoe doe je zo'n "hard reset" ?
vr gr,
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

en euh Arnold ... wat voor een toestel heb je???

fluppie
Nolle

Bericht door Nolle »

fluppie schreef:en euh Arnold ... wat voor een toestel heb je???

fluppie
oeps sorry :oops: : Street Pilot III Deluxe met 256 MB datakaart.

vr gr,
Plaats reactie