verbod oortjes in Frankrijk
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
verbod oortjes in Frankrijk
http://www.huffingtonpost.fr/2015/06/18 ... 10092.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mij is niet duidelijk wat precies onder oordoppen verstaan wordt ( anti-lawaaioorpluggen b.v.?)
Mij is niet duidelijk wat precies onder oordoppen verstaan wordt ( anti-lawaaioorpluggen b.v.?)
Re: verbod oortjes in Frankrijk
Als je beide filmpjes bekijkt en begrijpt, laten ze duidelijk verstaan dat:
het dragen van oortjes die je in uw ooren moet stoppen om muziek, GPS, GSM te beluisteren, verboden zijn.
Toestellen die BT verbonden zijn, zoals Scala rider en dergelijke zijn wel toegestaan.
het dragen van oortjes die je in uw ooren moet stoppen om muziek, GPS, GSM te beluisteren, verboden zijn.
Toestellen die BT verbonden zijn, zoals Scala rider en dergelijke zijn wel toegestaan.
De filmpjes wel, maar de tekst:................Alors qu'il était déjà interdit de tenir son téléphone portable dans la main en conduisant, utiliser une oreillette filaire ou Bluetooth, ou un casque pour passer ou recevoir un appel pourra être passible d'une amende de 135 euros et d'un retrait de 3 points pour l'automobiliste.............
Oók voor motorrijders?
Het gaat mij aan omdat ik in Spanje al eens een boete van €200,00 kreeg voor een paar tikken op de GPS tijdens het rijden. Ik hou dus rekening met overijverige geldstromen zoekende handhavers.
Oók voor motorrijders?
Het gaat mij aan omdat ik in Spanje al eens een boete van €200,00 kreeg voor een paar tikken op de GPS tijdens het rijden. Ik hou dus rekening met overijverige geldstromen zoekende handhavers.
-
Flat Twin Power
Voor het tikken op uw gps tijdens het rijden kun je hier ook een boete krijgen hoor.
Zeker. De vraag is of de handhaver zijn medeburgers regelrecht naait, of preventief/corrigerend optreedt. Met eenzelfde resultaat.
Die vraag kan je natuurlijk bij elke maatregel stellen, een dooddoener.
Wat zou daar de redenering bij kunnen zijn?Harald schreef:Als je beide filmpjes bekijkt en begrijpt, laten ze duidelijk verstaan dat:
Indien de handhavers hun belastingaangiftes net zo grundlich en rucksichtlos invullen, als ze medeburgers naaien, zou ik er vrede mee kunnen hebben.willy schreef:Die vraag kan je natuurlijk bij elke maatregel stellen, een dooddoener.
Da's meteen nummer 2 (van de dooddoeners)lekkerweg schreef:Indien de handhavers hun belastingaangiftes net zo grundlich en rucksichtlos invullen, als ze medeburgers naaien, zou ik er vrede mee kunnen hebben.willy schreef:Die vraag kan je natuurlijk bij elke maatregel stellen, een dooddoener.
Maar, als u weet heeft van handhavers die hun laars lappen aan hun belastingsaangiftes, dan hoor ik graag wie dat zijn.
Harald zal er toch niet bij zijn zeker?
-
Flat Twin Power
Ik zal eens een klein verhaaltje vertellen over tikken op uw gps onder het rijden.lekkerweg schreef:Zeker. De vraag is of de handhaver zijn medeburgers regelrecht naait, of preventief/corrigerend optreedt. Met eenzelfde resultaat.
Een kennis van mij haar schoonbroer had een gps gekocht voor op zijn fiets. Komt thuis, installeert het ding op zijn fiets en zegt tegen zijn vrouw, ik ga nog vlug een toerke doen om die gps te testen. Hij rijdt op de steenweg op het fietspad. Al rijdende op zijn fiets begint hij op zijn gps te tikken, verliest het overzicht en de controle over zijn stuur, komt zijdelings ten val op de weg alwaar hij overreden wordt door een achteropkomende wagen die hem niet meer kon ontwijken. 14 dagen later is hij aan zijn verwondingen overleden een vrouw en twee kleine kinderen achterlatend. Ik tik nooit al rijdend op mijn gps, ik schrijf er geen boetes voor als ik het iemand zie doen maar vertel bovenstaand verhaaltje in de hoop dat dit meer effect heeft dan een boete.
Als iemand nog 1 of andere onnozele dooddoener heeft, laat maar komen zou ik zeggen.
Naaien de medeburgers de handhavers dan niet misschien ? Elk op zijn eigen schaal. Ne zak Griekse mosselen die onderweg van de vlieghaven naar de groothandel aan de Azuurkust van de kamion vallen en opgediend worden als des moules de chez nous of rijbewijspunten verkopen aan 100 eur 't stuk (lees : punt ) door de "plaats "in te nemen van ne snelrijder die nog maar eens geflitst werd.lekkerweg schreef:Indien de handhavers hun belastingaangiftes net zo grundlich en rucksichtlos invullen, als ze medeburgers naaien, zou ik er vrede mee kunnen hebben.willy schreef:Die vraag kan je natuurlijk bij elke maatregel stellen, een dooddoener.
Het gaat om de redelijkheid die je (ik) ook van een handhaver mag verwachten. Ik heb verbalen gehad waar niets op viel af te dingen (ook letterlijk niet).
Maar tevens op een zondagochtend in de verlaten Ardeche bij een stopbord wel terug naar stapvoets, maar geen voet aan de grond. Na de bocht aangehouden door de postende gendarmerie. Bingo. Over dat soort handhavers betoog ik.
Maar tevens op een zondagochtend in de verlaten Ardeche bij een stopbord wel terug naar stapvoets, maar geen voet aan de grond. Na de bocht aangehouden door de postende gendarmerie. Bingo. Over dat soort handhavers betoog ik.
Ja, zo'n dienders kennen we allemaal. En naast motorrijders pesten vullen ze uiteraard hun belastingsaangifte niet in.
Gelukkig zijn 't Fransen (niet racistisch bedoeld, ik denk aan onze staatskas)
Maar ik snap nog altijd niet wat de relevantie van uw opmerking wass in de context van het onderwerp.
Of was die er niet moest er gewoon wat afgegeven worden op overijverige flikken?
Alhoewel, die gendarme had wel gelijk, niet?
Gelukkig zijn 't Fransen (niet racistisch bedoeld, ik denk aan onze staatskas)
Maar ik snap nog altijd niet wat de relevantie van uw opmerking wass in de context van het onderwerp.
Of was die er niet moest er gewoon wat afgegeven worden op overijverige flikken?
Alhoewel, die gendarme had wel gelijk, niet?
willy schreef:Wat zou daar de redenering bij kunnen zijn?Harald schreef:Als je beide filmpjes bekijkt en begrijpt, laten ze duidelijk verstaan dat:
Ik denk, maar wie ben ik??
Dat wanneer die dingen in uw oor zitten, het omgevingsgeluid dermate verdwijnt dat ge geen aandacht meer hebt voor het andere verkeer.
Ik heb is een tijdje gaan fietsen met mijn Ipod met zo'n oortjes. Na 5 min trok ik steeds één oortje uit.
Meestal het linkse om het achterop komende verkeer te horen naderen.
Met een ingebouwd systeem in de helm, type intercom scala enz heb je dat probleem niet. Daar blijf je steeds omgevingsgeluiden horen.
Ps stel dat ze dat ook zouden afschaffen, kunnen ze mij op het werk niet mer oproepen voor een opdracht.
PS2 ik laat mijn belastingen invullen, heb daar geen bal verstand van.
Elk jaar krijg ik een deel terug van wat ze mij in de loop van het jaar teveel hadden afgetroggeld
Dus gaan er, in Frankrijk, gehomologeerde oordopjes verschijnen om te handhaven?
Ach ik vind dat heel netjes van U, maar er zijn meer nette agenten en agentes.Flat Twin Power schreef: ik schrijf er geen boetes voor als ik het iemand zie doen maar vertel bovenstaand verhaaltje in de hoop dat dit meer effect heeft dan een boete.
Als iemand nog 1 of andere onnozele dooddoener heeft, laat maar komen zou ik zeggen.
Zo had ik van de week het ongeduld om 2 tractoren in te halen niet in bedwang
Kom in St Huibrechtslille van de brug af rijden daar 2 traktor met 'n snelheid van langzamer dan 5km/uur.
Net achter die brug komt er 'n verhoogde kruising, en er waren geen tegenliggers.
Er zat wel zo'n dikke BMW-auto bijna tegen m'n achterband, dus ik dacht hier wil ik weg
Net voor de verhoging dus 'n flinke spuit gas tot aan het spoor net voor de Quatra-Brass heet die rotonde daar.
Zag ik blauw lichten in de spiegel, dus al aan de kant, maar kon eigenlijk niet stoppen wegens hinderen verkeer.
De rotonde over, en toen toeterde de politie=auto, ben dan maar links gestopt uit de zon, en bekende meteen de fout.
Na alle papieren gecontroleerd te hebben en natuurlijk 'n kleine uitbrander gingen ze in overleg.
Hij kwam terug met de papieren, het was in orde en liet het bij 'n waarschuwing
mvg Nico
MG Breva 850
Dat klopt inderdaad.Harald schreef:...Dat wanneer die dingen in uw oor zitten, het omgevingsgeluid dermate verdwijnt dat ge geen
aandacht meer hebt voor het andere verkeer.
Ik heb is een tijdje gaan fietsen met mijn Ipod met zo'n oortjes. Na 5 min trok ik steeds één oortje uit.
Fietsen doe ik niet (vanwege geen fiets) maar joggen wel.
Ik zie dat veel mensen joggrn met oortjes in, maar ik voel me daar ook niet veilig bij.
Bovendien probeer ik te joggen in een omgeving met angename geluiden
't Waren zeker die mannen met die dikke BMWWiedewa schreef:Ach ik vind dat heel netjes van U, maar er zijn meer nette agenten en agentes.Flat Twin Power schreef: ik schrijf er geen boetes voor als ik het iemand zie doen maar vertel bovenstaand verhaaltje in de hoop dat dit meer effect heeft dan een boete.
Zo had ik van de week het ongeduld om 2 tractoren in te halen niet in bedwang![]()
Kom in St Huibrechtslille van de brug af rijden daar 2 traktor met 'n snelheid van langzamer dan 5km/uur.
Net achter die brug komt er 'n verhoogde kruising, en er waren geen tegenliggers.
Er zat wel zo'n dikke BMW-auto bijna tegen m'n achterband, dus ik dacht hier wil ik weg![]()
Net voor de verhoging dus 'n flinke spuit gas tot aan het spoor net voor de Quatra-Brass heet die rotonde daar.
Zag ik blauw lichten in de spiegel, dus al aan de kant, maar kon eigenlijk niet stoppen wegens hinderen verkeer.
De rotonde over, en toen toeterde de politie=auto, ben dan maar links gestopt uit de zon, en bekende meteen de fout.
Na alle papieren gecontroleerd te hebben en natuurlijk 'n kleine uitbrander gingen ze in overleg.
Hij kwam terug met de papieren, het was in orde en liet het bij 'n waarschuwing![]()
mvg Nico
Euhh, sorry Willy mijn fout, had er politie-bus van moeten maken.willy schreef:['t Waren zeker die mannen met die dikke BMW
Maar persoonlijk vond ik ze zeer vriendelijk, en da mag ook wel eens gezegd worden.
MG Breva 850
Absoluut!Wiedewa schreef:Maar persoonlijk vond ik ze zeer vriendelijk, en da mag ook wel eens gezegd worden.
't Is ok bijzonder snel gebeurt.Flat Twin Power schreef: Ik zal eens een klein verhaaltje vertellen over tikken op uw gps onder het rijden.
Een kennis van mij haar schoonbroer had een gps gekocht voor op zijn fiets. Komt thuis, installeert het ding op zijn fiets en zegt tegen zijn vrouw, ik ga nog vlug een toerke doen om die gps te testen. Hij rijdt op de steenweg op het fietspad. Al rijdende op zijn fiets begint hij op zijn gps te tikken, verliest het overzicht en de controle over zijn stuur, komt zijdelings ten val op de weg alwaar hij overreden wordt door een achteropkomende wagen die hem niet meer kon ontwijken. 14 dagen later is hij aan zijn verwondingen overleden een vrouw en twee kleine kinderen achterlatend.
Een ex-collega reed (toevallig ook in Fankrijk) een rond punt rond
om te zien welke afrit hij moest hebben. Dat was genoeg om aan de buitenkant van de bocht te belanden en te laat om nog te
corrigeren. Hij tegen de vangrail en wip erover. Daarachter was 't ravijn. Geen 1000 meter diep, maar wel genoeg opdat er
alpinisten aan te pas moesten komen om hem op te vissen, net geen helicopter nodig. Balans: gebroken ribben, gebroken
voorarm, een open dubbele beenbreuk en een wervel gebarsten. En hij is dan nog wel gewoon om op GPS te rijden
Afijn, als zijn engelbewaarder niet in de buurt geweest was had ik mijn zwart kostuum moeten aandoen!
hier een pdf met plaatjes wat wel en niet mag
http://www.securite-routiere.gouv.fr/co ... 9-bd-1.pdf
http://www.securite-routiere.gouv.fr/co ... 9-bd-1.pdf
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
-
aantzeetje
'k heb Stef ook zeer goed gekend en zijn overlijden was meer dan triestig.Ik zal eens een klein verhaaltje vertellen over tikken op uw gps onder het rijden.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
hla
- Contacteer:
15 jaar geleden onze stereo uit de wagen gepikt op vakantie.
De terugweg naar huis zonder muziek? Neen, de oortjes in en de walkman aan.
't heeft juist 15 min geduurd.
Aan de kant, die oortjes weg evenals de walkman, en zonder muziek naar huis.
Met die oortjes zit je in een concertgebouw en hoor je niet wat er om je heen gebeurt.
Angstaanjagend!
Toen al heb ik dat als onverantwoord bestempeld.
En dat doe ik nog steeds.
Bedrijfswagens kregen jaren geleden een oortje mee om te bellen op de baan.
Ze hadden een handfree automatisch systeem toen al moeten verplichten vind ik.
Via de boxen is dat ongeveer hetzelfde als een gesprek met Uw gebuur.
Dat moet kunnen.
Maar oortjes, neen, komt bij mij er niet in.
De terugweg naar huis zonder muziek? Neen, de oortjes in en de walkman aan.
't heeft juist 15 min geduurd.
Aan de kant, die oortjes weg evenals de walkman, en zonder muziek naar huis.
Met die oortjes zit je in een concertgebouw en hoor je niet wat er om je heen gebeurt.
Angstaanjagend!
Toen al heb ik dat als onverantwoord bestempeld.
En dat doe ik nog steeds.
Bedrijfswagens kregen jaren geleden een oortje mee om te bellen op de baan.
Ze hadden een handfree automatisch systeem toen al moeten verplichten vind ik.
Via de boxen is dat ongeveer hetzelfde als een gesprek met Uw gebuur.
Dat moet kunnen.
Maar oortjes, neen, komt bij mij er niet in.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid