Zomerhelm?
Moderator: GVN
Zomerhelm?
Hallo
Ik rijd sinds kort met Gs Helm van BMW. Op zich super ding maar in de zomer erg warm.
Overweeg een bijkomende helm aan te schaffen voor warme temperaturen. Suggesties? Ervaringen? Pls share
Gr Tom
Ik rijd sinds kort met Gs Helm van BMW. Op zich super ding maar in de zomer erg warm.
Overweeg een bijkomende helm aan te schaffen voor warme temperaturen. Suggesties? Ervaringen? Pls share
Gr Tom
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
Re: Zomerhelm?
Héél tevreden van de Shark Evoline 3. Gehomologeerd als systeemhelm én als jethelm.

Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
GSrijder
- Contacteer:
Yep, me tooBob schreef:Héél tevreden van de Shark Evoline 3. Gehomologeerd als systeemhelm én als jethelm.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Een Schuberth J1 mocht je die nog ergens kunnen vinden...
onvoorstelbaar zalige helm...
R1200GS LC
roadster schreef:Een Schuberth J1 mocht je die nog ergens kunnen vinden...
Draag die op het werk,...... maar niet tevreden van. Tot mijn grote ergernis.
privé draag ik een Shoei J-Cruise, heel comfortabele jet helm.
Wil dat zeggen dat er geen enkele keuze is op 't werk? Wel lastig met iets dat zo persoonlijk is.Harald schreef:roadster schreef:Een Schuberth J1 mocht je die nog ergens kunnen vinden...
Draag die op het werk,...... maar niet tevreden van. Tot mijn grote ergernis.
privé draag ik een Shoei J-Cruise, heel comfortabele jet helm.
Benieuwd wat er niet goed is aan de J1, ik vind dat ook een geweldige helm.
@ Willy,
Ik was de vragende partij voor deze J1 helm.
Hi werd voor ons besteld, maar het rare is, als je het scherm open klapt,
komt de rand van het vizier net in mijn gezichtsveld. Heel vervelend.
Zou kunnen dat ze ( logistieke dienst ) bepaald hebben welke maat ik heb en dat de helm net iets te groot is voor mij.
Ik heb altijd hoofd en nekpijn als ik hem draag.
Met mijn Shoei kan ik zonder probleem uren rijden.
Ik was de vragende partij voor deze J1 helm.
Hi werd voor ons besteld, maar het rare is, als je het scherm open klapt,
Zou kunnen dat ze ( logistieke dienst ) bepaald hebben welke maat ik heb en dat de helm net iets te groot is voor mij.
Ik heb altijd hoofd en nekpijn als ik hem draag.
Met mijn Shoei kan ik zonder probleem uren rijden.
Schoon helmke, schoon prijske ook... http://www.rad.eu/nl/c/p/46279-shoei-j- ... o-tc-5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Harald schreef:... een Shoei J-Cruise....
Even duur ongeveer als een systeemhelm.
Wat is het verschil tussen deze 'jethelm' en mijn systeemhelm opengeklapt? Op het vlak van frisheid in de zomer, bedoel ik.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Op vlak van frisheid in de zomer waarschijnlijk niks. Op vlak van homologatie allicht een hele hoop.
Uw systeemhelm kan openklappen om gemakkelijk op en af te zetten en om in de gazettenwinkel goeiendag te kunnen zeggen zonder uw helm af te zetten. Uw systeemhelm kan niet openklappen om er zo mee rond te rijden. Persoonlijk vind ik het overigens ongemakkelijk om met een opengeklapte systeemhelm rond te rijden, omdat hij dan in onbalans lijkt te staan en een pak wind vangt.
Vandaar mijn keuze voor de Shark Evoline 3. Die is ook opengeklapt mooi in balans, vangt geen bijkomende wind, kan naar believen als 't plots regent, 's avonds frisser wordt of op de autosnelweg toch wat teveel lawaai maakt ook gesloten worden. En - zoals ik in mjn eerste bericht al liet weten, voor wat het waard is - hij is getest en goedgekeurd als jethelm én als systeemhelm.
Uw systeemhelm kan openklappen om gemakkelijk op en af te zetten en om in de gazettenwinkel goeiendag te kunnen zeggen zonder uw helm af te zetten. Uw systeemhelm kan niet openklappen om er zo mee rond te rijden. Persoonlijk vind ik het overigens ongemakkelijk om met een opengeklapte systeemhelm rond te rijden, omdat hij dan in onbalans lijkt te staan en een pak wind vangt.
Vandaar mijn keuze voor de Shark Evoline 3. Die is ook opengeklapt mooi in balans, vangt geen bijkomende wind, kan naar believen als 't plots regent, 's avonds frisser wordt of op de autosnelweg toch wat teveel lawaai maakt ook gesloten worden. En - zoals ik in mjn eerste bericht al liet weten, voor wat het waard is - hij is getest en goedgekeurd als jethelm én als systeemhelm.
Bob
Lijkt (althans van ver) wat op het concept van de Schuberth J1.Lukas schreef:Schoon helmke, schoon prijske ook... http://www.rad.eu/nl/c/p/46279-shoei-j- ... o-tc-5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Harald schreef:... een Shoei J-Cruise....
Even duur ongeveer als een systeemhelm.
Wat is het verschil tussen deze 'jethelm' en mijn systeemhelm opengeklapt? Op het vlak van frisheid in de zomer, bedoel ik.
(alhoewel, in een youtube filmpje zie ik dat er, zoals op de RAD foto lijkt, geen kinbeugel aan zit en laat dat nu
net één van de pluspunten zijn tov een klassieke open helm)
Maar hij lijkt wel een groot blikveld te hebben, mogelijk froter dan een integraal of systeemhelm.
Bij de J1 heeft dat het effect dat je denkt geen helm op te hebben, wat het uitzicht betreft natuurlijk.
Goedkoop is de Shoei niet, voor een Shoei kan het nog gaan. De J1 was duurder. denk ik.
Laatst gewijzigd door willy op 30 jun 2015, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Da's best raar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit op gelet heb of ik de rand van het vizierHarald schreef: het rare is, als je het scherm open klapt,
zie als het open staat. Maar dat gebeurt niet vaak, meestal staat het 1 of 2 klikken open.
'k Zal er misschien ook beter niet naar kijken, wat niet weet niet deert
Hoedanook erg vervelend als een helm niet is wat hij moet zijn, zeker als je hem een hele dag draagt!
Naar draagcomfort toe heel veel op termijn.Lukas schreef:........
Wat is het verschil tussen deze 'jet helm' en mijn systeemhelm opengeklapt? Op het vlak van frisheid in de zomer, bedoel ik.
Een open geklapte systeemhelm doet wat met uw nek en nekspieren.
Een jet helm is veel lichter, vangt geen wind en belast uw nek dus véél minder.
Ik rij bijna zomer en winter met een jet, het moet bijna vriezen wil ik mijn systeemhelm gebruiken.
Ook bij regen is een jet geen hinder.