Minikuipje R1150R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
g.albrechts

Minikuipje R1150R

Bericht door g.albrechts »

Ik ben op zoek naar een niet te groot windschermpje voor mijn R1150R om nét iets meer uit de wind te zitten en wellicht nét iets zuiniger te rijden (door nét iets betere stroomlijn). Wie heeft er ervaring met minikuipjes zoals bijvoorbeeld GIVI?
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Hai,

Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen of je wel echt een scherm nodig hebt. Ik had mijn 1150R met speedster windschermpje gekocht, maar had, net door het gebruik van dit scherm, veel last van turbulentie rondom mijn helm. Ik heb het er uiteindelijk vanaf gegooid met als resultaat : Geen turbulentie meer en maximum plezier van mijne Naked!
Over al dan niet minder verbruik heb ik me eigenlijk geen vragen gesteld en moet ik je dan ook het antwoord schuldig blijven...

Greetz,

Chrisser
g.albrechts

Helemaal mee eens. Ik ben dan ook niet op zoek naar een origineel schermpje. Hierover zijn al vele negatieve berichten in de pers geweest. De een vindt het te klein de ander te groot. De meesten vinden het alleen mooi of juist niet.... Ik zoek een minikuipje dat iets groter is dan het originele schermpje maar wel kleiner dan de etalageruiten die je soms ziet.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik denk dat ik U daarmee kan helpen, mijne maat rijdt met een R1150R met een ruitje van Issota ('k zal is zien of ik ne foto daarvan vind) en is daar neig content van, lichaam uit de wind, en helm in de wind, dus géén turbulentie tegen de helm.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
g.albrechts

Hè Philip,

Dat klinkt goed! Alvast bedankt.

vr. gr.,
Gert
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, ge hebt geluk, de foto's stonden nog op de harde schijf :lol:

Hiermee zijt ge misschien al iets wijzer nu :wink:

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
marc

minikuipje R1150R

Bericht door marc »

:D
Ik persoonlijk heb het originele mini kuipje van BMW en ik moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben
Danny

Bericht door Danny »

't is allemaal een kwestie van hoe groot ben je en wat verwacht je ervan he... een R zal nooit een RT zijn dus een compromis moet zelfs al in je hoofd gesloten zijn nog voor je de fiets koopt...
daisje

Bericht door daisje »

Chrisser schreef:Hai,

Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen of je wel echt een scherm nodig hebt. Ik had mijn 1150R met speedster windschermpje gekocht, maar had, net door het gebruik van dit scherm, veel last van turbulentie rondom mijn helm. Ik heb het er uiteindelijk vanaf gegooid met als resultaat : Geen turbulentie meer en maximum plezier van mijne Naked!
Over al dan niet minder verbruik heb ik me eigenlijk geen vragen gesteld en moet ik je dan ook het antwoord schuldig blijven...

Greetz,

Chrisser
Hey Chrisser, Ik rij ook met een R1150R maar wel met het grotere scherm, dat zat in het promo-pack toen ik hem kocht. Nu overweeg ik het speedsterscherm te steken maar blijkbaar is dat af te raden?
Kan je me daar ietsjes meer uitleg over geven aub?

Thx
Daisje
Enjoy life! Enjoy your passion! Enjoy friends!
Buth never forget to keep a little distance so that nobody will hurt you!!!

http://occ.skynetblogs.be/
daisje

Bericht door daisje »

Greetz,

Chrisser
Hey Chrisser, Ik rij ook met een R1150R maar wel met het grotere scherm, dat zat in het promo-pack toen ik hem kocht. Nu overweeg ik het speedsterscherm te steken maar blijkbaar is dat af te raden?

Thx
Daisje

Danny

Bericht door Danny »

een hoger scherm kijk je door of net overheen, een kleiner scherm neemt wel de winddruk weg maar zorgt voor vervelende turbulentie rond je helm met het nodige gebulder (lawaai) als gevolg, weerom is je grootte van doorslaggevende aard 't kan zijn dat je tien cm kleiner bent en er totaal geen last van hebt... zonder ruit echter zit je bloot in de rijwind "zonder" al die herrie, demonteer je ruit of ga eens een eindje rechtstaan aan 100 per uur je zal onmiddelijk horen hoe stil 't is zonder ruit en mogelijk daaruit volgende turbulenties... :wink:
daisje

Bericht door daisje »

Danny schreef:een hoger scherm kijk je door of net overheen, een kleiner scherm neemt wel de winddruk weg maar zorgt voor vervelende turbulentie rond je helm met het nodige gebulder (lawaai) als gevolg, weerom is je grootte van doorslaggevende aard 't kan zijn dat je tien cm kleiner bent en er totaal geen last van hebt... zonder ruit echter zit je bloot in de rijwind "zonder" al die herrie, demonteer je ruit of ga eens een eindje rechtstaan aan 100 per uur je zal onmiddelijk horen hoe stil 't is zonder ruit en mogelijk daaruit volgende turbulenties... :wink:
Ok Danny, kga da zeker is proberen! Bedankt voor de goeie raad hé
:wink:

Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

daisje schreef:

Greetz,

Chrisser

Thx
Daisje
Ik persoonlijk vond het speedster scherm beter. Met het 'grotere' scherm zit je inderdaad meer uit de wind maar het maakt veel herrie.

Wil je echt uit de wind, dan komt er iets 'gekuipt' bij de pas vrees ik.

PS: ik heb nog een speedster scherm liggen, compleet met bevestigingsbeugels. Er staan enkel (helaas) twee dikke krassen op. Daarom, ik geef het gratis weg want wil er vanaf....
daisje

Bericht door daisje »

Frank E schreef:
daisje schreef:

Greetz,

Chrisser

Thx
Daisje
Ik persoonlijk vond het speedster scherm beter. Met het 'grotere' scherm zit je inderdaad meer uit de wind maar het maakt veel herrie.

Wil je echt uit de wind, dan komt er iets 'gekuipt' bij de pas vrees ik.

PS: ik heb nog een speedster scherm liggen, compleet met bevestigingsbeugels. Er staan enkel (helaas) twee dikke krassen op. Daarom, ik geef het gratis weg want wil er vanaf....
Hey Frank, van waar ben jij?

Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

bigfoot46 schreef:Frank je hebt meel

Peter May
Toch niet :?: Heb je een pm gestuurd of via e-mail?
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Sorry Peter, Daisy was het eerste.
daisje

Bericht door daisje »

Hey Frank,

Nog is bedankt hé!!! En zoals gezegd, hopelijk tot in maart voor een ritje en verzorg u hé!

Groetjes,

Daisy

Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

daisje schreef:Hey Frank,

Nog is bedankt hé!!! En zoals gezegd, hopelijk tot in maart voor een ritje en verzorg u hé!

Groetjes,

Daisy
Merci :!: :wink:
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Daisje,

Iets meer uitleg : Ik ben 1.77m groot en had een speedster windscherm in combinatie met een evo5 bmw helm. Vanaf een +/-70km/u gaf dat nogal veel gebulder rond mijn helm waarvan ik dacht dat het normaal was. 't Was pas toen een vriend van mij (+/-1.90m), die al enkele moto's versleten had, er eens mee reed en mij vertelde dat hij nog nooit zo makkelijk en zo stil met nen naked had gereden, dat ik mij vragen begon te stellen over de oorzaak. Op aanraden van heb ik toen het scherm ervanaf gegooid met het bekende resultaat tot gevolg : Er komt nooit nog een scherm op mijne moto!! Dus het is allemaal een kwestie van grootte en uitproberen!

Greetz,

Chris
daisje

Bericht door daisje »

Chrisser schreef:Daisje,

Iets meer uitleg : Ik ben 1.77m groot en had een speedster windscherm in combinatie met een evo5 bmw helm. Vanaf een +/-70km/u gaf dat nogal veel gebulder rond mijn helm waarvan ik dacht dat het normaal was. 't Was pas toen een vriend van mij (+/-1.90m), die al enkele moto's versleten had, er eens mee reed en mij vertelde dat hij nog nooit zo makkelijk en zo stil met nen naked had gereden, dat ik mij vragen begon te stellen over de oorzaak. Op aanraden van heb ik toen het scherm ervanaf gegooid met het bekende resultaat tot gevolg : Er komt nooit nog een scherm op mijne moto!! Dus het is allemaal een kwestie van grootte en uitproberen!

Greetz,

Chris
Hey Chrisser, wel, kheb nu een schermke gekregen van een heel sympatiek persoon en nu nog een beetje spuitwerk en dan monteer ik het.
Klaat wel iets weten wat ik ervan denk.
Greetzz
Dais

Berre

Bericht door Berre »

Heb hier ook nog een speedster schermpje van GIVI liggen, gespoten in het Mystic red van mijn R1100R. Mag weg voor 100€. Voor foto even een berichtje vragen want het lukt voorlopig nog niet :oops:
Plaats reactie