motor schatten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lukas

motor schatten

Bericht door Lukas »

Hoe kom ik het best te weten wat de verkoopswaarde van m'n moto is?
Bestaan er zoals bij auto's lijsten?

Rondneuzen op Kapaza of 2dehands enzo levert zeer uiteenlopende prijzen op.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Danny

Bericht door Danny »

dealers hebben zo een boekje... op een vraag willen ze best effe antwoorden hoor...
verder kan je met die uiteenlopende prijzen toch wel een beetje de middenweg nemen en de - goeie/slechte staat van je motor en evt. extra's in calculeren.

aan de hand van 't grote aanbod weet je sowieso dat de prijzen zullen dalen... er is nu eenmaal over aanbod en de pc (e-bay, kapaza) doen hier geen goed aan....
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Danny schreef:
aan de hand van 't grote aanbod weet je sowieso dat de prijzen zullen dalen... er is nu eenmaal over aanbod en de pc (e-bay, kapaza) doen hier geen goed aan....
... plus het tempo waaraan BMW momenteel zijn gamma vernieuwt & uitbreidt. Is een deel van de reden waarom Japanse motoren tweedehands zo volatiel in prijs zijn. Ik vrees dus een beetje voor de inruilwaarde van mijn R1150RT. Je ziet er daar meer van rondrijden dan haren op een hond. Gelukkig :twisted: heeft BMW zo'n crazy prijzenpolitiek (nieuwe K1200GT aan 18.000 wordt gezegd) die er op neerkomt dat een nieuwe motor meer moet kosten dan zijn voorganger. Value is what a damned fool will pay for it, en vroeg of laat zegt die fool : "ik pas".
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Jan Hill

Bericht door Jan Hill »

Ja in Motormarkt staan richtprijzen Uitgever zit in Groningen.
Zaken als Bruna hebben dat tijdschrift.
Jan
Blije heropstapper.
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Moto 80 publiceert ook gemiddelde tweedehandsprijzen bij verkoop tussen particulieren. je kan een kijkje nemen op http://www.moto80.be/prix.php , model ingeven en je krijgt een overzicht. Deze prijzen liggen meestal iets hoger dan wat een BMW dealer geeft voor jouw overname en lager dan wat hij vraagt bij verkoop van een tweedehands. Je krijgt in ruil wel een jaar garantie, wat ook zijn waarde heeft.

LudwigS
luc boxer

Bericht door luc boxer »

R1150GD ADVENTURE van bj:2004 voor 8860€
R1200GS van bj:2004 9000€
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
brit

Bericht door brit »

er wordt idd geen rekening gehouden met het aantal kilometers. de eerste 2 jaar verliest een bmw de meeste waarde.

vind die tweedehandsprijzen op de site van moto 80 waardeloos.

ter illustratie: de bmw dealer had voor mijn r12gs van 2004 een minimumprijs van 11200 euro doorgegeven bij particuliere verkoop (indien verkocht in 2006 -500 euro doen). de motor had ondermeer abs en dit werd ook in rekening gebracht voor het bepalen van de tweedehandsprijs (andere opties niet).

heb bij mijn verkoop trouwens ook maar 2 'serieuze' reacties gekregen. ik heb veel biedingen gekregen tss 8500 en 10500 euro met bijna steeds de leuke vermelding 'betaling: cash'. tja, hou jullie geld dan maar in jullie zakken en koop een kinderfietske dacht ik zo...
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

een GS of een RT zijn fietsen die goed scoren op de (particuliere) tweedehandsmarkt en daarvoor kan je wat meer tweedehands krijgen. Ik heb een paar jaar geleden een R tweedehands overgelaten aan de bmw verdeler en als je er rekening mee houdt dat het bij Moto 80 om richtprijzen gaat voor standaard fietsen en dat je BMW verdeler jouw nieuwkorting verrekent in de overname moet ik zeggen dat in mijn geval deze niet zo gek veel uit elkaar lagen.

Zoals Brit aangeeft, zelf een fiets particulier verkopen loopt ook niet altijd zo vlot. De meeste mensen hebben meer vertrouwen in een dealer en betalen daar ook graag wat meer voor.

Ikzelf heb tijdens de zomer een verlaagde F650GS particulier gekocht voor mijn halve trouwboek (zelfs onder de richtprijs van moto 80) en na het sluiten van de koop was de verkoper zo eerlijk om op te biechten dat ik de derde geïnteresseerde was in 6 maand en de eerste die een bod uitbracht ...

Zelfde scenario met haar CB500S (die normaal goed in de markt ligt bij opstappers) die we nadien verkocht hebben. In totaal 4 geïnteresseerden waarvan er 2 geboden hebben. Daarnaast nog een stuk of wat oplichters via e-mail zo van "I have seen your ad on the internet and want to buy your bike, my reliable shipping company will collect it at your home, my payment method will be cheque ...

Zoals hier elders al op het forum geschreven : de waarde van een goed is datgene wat de tegenpartij ervoor wil betalen ...
benoit

Bericht door benoit »

Heel hard oppassen met email waarin je beloofd wordt met een cheque te betalen. Zelf meegemaakt, maar had onraad geroken en heb onmiddellijk de bank ingelicht die de afzender nooit getraceerd heeft en vaststelde dat de cheque vals was.
K75
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

ik reageer zelfs niet op dergelijke e-mails, serieuze mensen stellen eerst andere vragen en beginnen pas over de betaalwijze als ze de moto zelf met eigen ogen gekeurd en proefgereden hebben
GSfili

Bericht door GSfili »

Bij verkoop een bankcheque vragen, deze zijn altijd gedekt. De som wordt op een apparte rekening geplaatst alvorens de bank de cheque aan uw koper afgeeft. Wel oppassen als je met een bankcheque wilt betalen dat je deze niet verliest, je krijgt in dat geval je geld niet terug :!:
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
Plaats reactie