Eén dag Parijs met de motor.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Alain48

Eén dag Parijs met de motor.

Bericht door Alain48 »

Ik plan één van de volgende dagen een dagtrip Parijs. Vertrekkend vanuit Limburg via de snelweg om zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Via Charleroi, Mons, Valenciennes, Cambrai en dan recht naar beneden via de A1 lijkt met dit het snelste te zijn. Eenmaal daar wil ik een toeristische motorrit doen met passage/stops via de belangrijkste trekpleisters.
Natuurlijk wil ik ergens lekker eten waar je de motor in de gaten kan houden.
Ik vertrek rond 7u en wil in de late avond terug zijn.
Nu mijn vraag : hoe rij ik best in Parijs zelf om van het ene naar het andere te gaan. Waar begin je best en bestaan er Garmin routes die ik kan downloaden voor Parijs zelf. Iemand die mij kan helpen ?
melis luc

Re: Eén dag Parijs met de motor.

Bericht door melis luc »

Veel succes !! Ik zou er niet aan beginnen ! Zeker niet op een doordeweekse dag 8-) een dagje Ardennen zal veel leuker zijn .
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Ik rij ook graag met de moto , maar voor zo'n voorstel pas ik!...
Voor mij is zo'n rit rijplezier nul...
Autostrade en drukste stad van Europa.... 600 km rijden en 40 km sukkelen en opletten...
Geef mij maar idd d'Ardennen!!

succes met uw onderneming!
I like my bike!!
Lukas

Bericht door Lukas »

De Parijzenaars zijn het wel gewoon dat er motoren tussen de file doorrijden. Dus dat helpt al.
Ontspannend vind ik het niet, spannend wel.
Lijkt me een leuk dagtripje. Parijs is mooi hé en in de vakantie niet zó druk.
Teken u gewoon een routeke uit langs de plekken die je wil zien. Je vindt vast wel een restaurant waar je motor in het zicht kan staan. Zeker op de boulevards is er plaats op de brede stoep.
Veel plezier.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Gewoon doen, is een onvergetelijke trip.
Het is er steeds druk maar in de maand augustus zijn de meeste bewoners van Parijs met verlof buiten de stad. Misschien toch even uitstellen?
Ik zou gewoon de A1 volgen en dan de stad inrijden over een grote boulevard tot het 1e arrondissement en van daaruit verder verkennen. De Périphérique zou ik mijden want daar is het steeds werken om je plaats te behouden terwijl de tweewielers links en rechts voorbijvliegen. De uitritten staan erg kort aangegeven en van rijstrook verwisselen is gewoon moeilijk omdat alle gaatjes quasi onmiddellijk gedicht worden.
De stoepen zijn inderdaad erg breed maar parkeren kan je op diverse plaatsen. Er zijn erg veel plaatsen voorzien voor motoren, MP3 en andere maar goed beveiligen (duurzaam slot aan vast materiaal) is steeds nodig (niet alleen in Parijs). In de buurt van Ile de Cité (achter Notre-Dame) kan je normaal de motor kwijt en als je de toeristenbus volgt doe je alle bezienswaardigheden aan... De politie kan veel hebben maar je bent altijd een vreemde (toerist) in hun ogen, daarom niet uitdagen door motor zomaar op elke plaats achter te laten. Ook zeker geen bromfietsjes of scooters volgen want die kerels zijn gek tussen al dat koekblik :roll: !

Veel genot,
WilBike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Harald

Bericht door Harald »

Wat wil je zien.
Geef mij aan wat je wil zien, we zoeken de plaatsen op en we maken er een GPS route van. Zo simpel is dat.
Weet dat je péage moet betalen na 20 Km over de grens.
Dat er nagenoeg geen bemande tolhuisjes meer zijn en je met Visa moet betalen.
Dus bellen aan het toplhuisje en betalen voor ne moto. Anders betaal je de volle pot. ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
PeterGT
Contacteer:

Bericht door PeterGT »

Dus bellen aan het toplhuisje en betalen voor ne moto. Anders betaal je de volle pot.
Dat was jaren (-2014) geleden zo, en toen een reden om steeds een 'menselijk' betaal hokje te zoeken.
Inmiddels zijn de tarieven ook bij automatische péages écht correct voor motor. Persoonlijk kunnen verifiëren sinds vorig jaar.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Harald

Bericht door Harald »

PeterGT schreef:
Dus bellen aan het toplhuisje en betalen voor ne moto. Anders betaal je de volle pot.
Dat was jaren (-2014) geleden zo, en toen een reden om steeds een 'menselijk' betaal hokje te zoeken.
Inmiddels zijn de tarieven ook bij automatische péages écht correct voor motor. Persoonlijk kunnen verifiëren sinds vorig jaar.
Ik mag het hopen, want heb vorig jaar 2x het auto tarief betaald met de Visakaart... :oops:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frans

Bericht door Frans »

Harald schreef:
PeterGT schreef:
Ik mag het hopen, want heb vorig jaar 2x het auto tarief betaald met de Visakaart... :oops:
Enkele jaren terug ook eens voor gehad , heb gereclameerd en teveel betaalde terug gekregen. (richting Reims)

Italië is momenteel een echte ramp. Eerst 10 euro te weinig terug krijgen aan de automaat, daarna geen ticket krijgen en moeten aanzetten, gelukkig aan de eerste afrit alles kunnen regulariseren.Een volgende keer niet moeten betalen wegens defect en lange wachttijd :roll: . En dit alles op een reis. :roll: :roll:
Pol

Bericht door Pol »

sortie N15 Hordain.
entrée Paris (Roissy)
classe tarif : 5
km parcourus ; 160.6
tarif : 8,20 eur
prijs op 12/08/15
andere richting idem
Pol

Bericht door Pol »

ja, Frans , ooit betaalden ze in Italië terug met snoepgoed bij gebrek aan pasmunt. Een handvol bollen en twas opgelost :lol:
jeanlenomade

Bericht door jeanlenomade »

Moet je zeker doen. Jaren geleden meerdere keren gedaan (met auto, moto en zelfs te voet en met fiets). Start steeds aan de Arc De Triomphe (en omgeving met zicht op . La Défense, Champs Ely...), vandaar naar de Sacré Cour, dan naar Jardin de Lux en tot slot de Eiffeltoren. Je moet er maar eens een kaart van Parijs bijnemen. Je zal zien dat tussen deze plaatsen bijna altijd een 'rechtstreekse' verbinding loopt waarbij je ook langs een aantal bezienswaardigheden komt (Père Lachaise, etc...). De grove structuur van Parijs is eigenlijk vrij eenvoudig om telkens op een kaartje die je bij u houdt in je zak om je baan terug te vinden. Ik heb al 2 keer Parijs gewoon op kompas gedaan van West naar Oost, noord naar Zuid. 1 tip: geen zijkoffers zodat je gemakkelijk tussen de auto's door kan glippen. Gaandeweg ga je andere straten nemen en op leuke plekken komen. Zoals oa. een garage met een autolift uit de jaren 50 in de joodse wijk waar je uw moto kan parkeren, etc ...

Nog deze tip: wil je ook eens rustig een dag in de buurt van Parijs rijden met 1 overnachting? Start in Versailles en rij naar Jouy-en-Josas (gekend van de viaduct uit de strip van Blake en Mortimer) en doe dan het Parc van de Chevreuse met zijn 'prachtige dorpjes' op een boogscheut van Parijs. http://www.parc-naturel-chevreuse.fr/accueil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere rit: Rij ook de Seine eens langs de oever af tot Giverny en Rouen.

Als je er eenmaal aan begint, geraak je eraan verslaafd tot je de volledige omgeving 'uitgekamd' hebt. Zelfs een rit via de RN naar Parijs langs Péronne, Compiègne, Senlis, Chantilly, ... is een belevenis (liefst op een zaterdag of zondag want het verkeer is de laatste jaren enorm toegenomen op de autostrade en de périphérique - deze laatste zoveel mogelijk vermijden).

Meestal vertrok ik om 5và 6u in Gent om dan te ontbijten ergens in Parijs rond 8u met een café au lait en dito croissant...

Laatste keer was 2 jaar geleden dankzij vrijkaarten: Roland Garros - dit was ook een belevenis op zich.
..
Staat op mijn bucket list om ooit allemaal eens opnieuw te doen. Zal dan eens een paar 'routes' maken :-)

Jan
Petrolhead without redemption
GSA 1200 LC Rallye - Honda XLS250 '78
Alain48

Bericht door Alain48 »

Badank allemaal voor jullie bijdragen, in het bijzonder Jan (Altifosi). Ik denk dat jij wel weet waar je moet zijn in Parijs.
Hoewel ik de files niet schuw en meestal wel een gaatje vind om mij erdoor te wringen, ga ik toch op een zondag gaan. In de week is het verkeer een zootje ongeregelde mieren, zo is mij al verteld. De zijkoffers blijven wel thuis, dat heb ik al begrepen.
Als er nog iemand tips heeft waar er bikercafés in Parijs te vinden zijn, laat maar weten.
Charlemagne

Bericht door Charlemagne »

Als het enigszinds mogelijk is, ga dan in Augustus. De Parisiens zijn dan op verlof en het verkeer is er wat rustiger. Een aantal musea zijn wel gesloten die maand, maar ik denk niet dat dat jouw hoofddoel is.

ludwig
Plaats reactie