Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OlivierToebosch

Zumo 550

Bericht door OlivierToebosch »

Reeds een 6 tal jaar gebruik ik een zumo 550 en sinds vorige week een helaas bekend probleem meegemaakt: de + toets links is los gekomen, waardoor het toestel niet meer waterdicht is en de knop niet gebruikt kan worden. Na opzoeking blijkt dit nog meer voor te komen maar het erge is, er valt niets aan te doen.
De zumo 550 wordt niet meer geserviced (en ze zouden er een hoog forfait voor gevraagd hebben), geen spareparts voor.
Ik zoek dus een defecte zumo 550, waarvan de toetskes nog goed zijn, of een dummy (zou eigenlijk beter zijn).
Ik ben mentaal nog niet klaar voor een nieuw model... :-)
wie kan me helpen?
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
pat__

Re: Zumo 550

Bericht door pat__ »

Hallo Olivier,
Recentelijk heeft het aanraakscherm en nog andere hardware van mijn 550 het opgegeven. Heb me ondertussen een 390 aangeschaft. Heb je interesse voor het toestel laat maar iets weten. Alle andere onderdelen (houder voor in de auto en op de moto)zijn ook beschikbaar behalve de oplader.
Zit wel niet alle dagen op de site dus beetje geduld.
mvg
OlivierToebosch

Bericht door OlivierToebosch »

Dag pat__, kun je wat specifieker zijn over 'nog andere hardware' heeft het opgegeven?
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
pat__

Bericht door pat__ »

Volgens opzoekingen op internet (vriend google) zou de prinplaat of zoals je wil de processor het ook begeven hebben.
Het scherm bevroor regelmatig, dan moest er gereset worden. Ten lange leste wou hij zelfs niet meer resetten. Ook geprobeerd met een ander kaartje met de software op maar werkte ook niet meer, zeker toen het scherm begon uit te vallen en niet altijd reageerde op inputs.
Bij Waypoint wisten ze het me ook te vertellen dat de 550's het op die manier totaal opgeven. Het zou geen verkooppraatje zijn. :wink: Het toesteli is tenslotte altijd onderhevig aan schokken en trillingen.
Nu een 390 zumo aangeschaft en nog geen spijt van gehad. Kost minder als de 550 in de tijd (gekocht in 2007 of 2008) en is stukken sneller.
Hopelijk is dat antwoord genoeg op je vraag. Aan het uiterlijk is het niet te zien dat de gps acht jaar gediend heeft dus als je hem kan gebruiken voor ombouw laat je maar iets weten.
MrGPS

Bericht door MrGPS »

pat__ schreef: Bij Waypoint wisten ze het me ook te vertellen dat de 550's het op die manier totaal opgeven.
Mwoah.. Toch is hier echt geen sprake van een 'gangbaar' overlijdensproces van de 550. De meestvoorkomende langetermijn problemen van de zumo 550 betreffen defect aan de contacten met de motorsteun en soms slijtage van de knoppen.

In dit geval vermoed (!) ik dat het touchscreen op enig moment een tik heeft gehad waardoor het alsmaar denkt op een bepaald punt aangeraakt te worden. Die schermen zijn via ebay voor een paar tientjes te vinden. Dat levert geen garantie dat het probleem door vervanging van het touchscreen op te lossen is; maar ik acht die kans wel vrij groot.

Daarnaast kan het toestel interessant zijn als 'donor' voor iemand waarvan het toestel één van beide bovengenoemde problemen heeft.
pat__

Bericht door pat__ »

@ MrGPS
Het toestel is al aangeboden als donor. Enkele leden hebben al gereageerd.
Nu met de zumo 390 in gebruik wil ik niet meer terug naar de 550. Dubbel zo snel, niet alleen in het opstarten maar ook bij het herberekenen.
mvg P
MrGPS

Bericht door MrGPS »

:)
stevens-willy
Contacteer:

Bericht door stevens-willy »

Als U problemen heb met je GPS, dan kunde voor een juiste oplossing hier terecht.

http://forum.gps-expert.nl/index.php

Willy
Afbeelding
http://www.heers.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.veulen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
jo

Bericht door jo »

Beste,

Ik heb bijna hetzelfde probleem met de aan en uit knop van mijn zumo 550.
Ik heb mij ondertussen een 390 aangeschaft en gebruik het toestel nu alleen voor in de wagen.
Volgens mij kan je het onderstaande product eventueel gebruiken voor een snelle oplossing in afwachting van een vervangonderdeel.
https://www.mcnett.com/gearaid/seam-grip#10510" onclick="window.open(this.href);return false;
Het dient eigenlijk om beschadigingen aan tentzeilen te herstellen maar het zal de knop ook wel waterdicht maken.
Op de zumo heb ik het zelf nog niet uitgetest maar op gaten in mijn zadel wel.
Als mijn aan en uitknop er helemaal uitvalt zal ik hem in elk geval hiermee vastzetten.
Te verkrijgen in de betere buitensportzaak.
Plaats reactie