BMW Cover broek ... grrrrrr !

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Xa4
Contacteer:

BMW Cover broek ... grrrrrr !

Bericht door Xa4 »

Jaja, vrijdag nog eens even in de regen gezeten (10-15 min) en mijn "waterdichte" BMW Cover broek (das die die kan openritsen van boven tot beneden) was aan mijn gat en kruis zo lek als een zeef !!! al na ne minuut of twee voelde ik de regen binnenkomen !!!
Dus : de broek is een 6 maand oud, heeft nog niet teveel meegemaakt (schotland en oostenrijk mijn andere gedragen) en begint nu al te lekken ??? BMW beweert dat ze 100% waterdicht moet zijn (tis gene gore tex ma toch).
Frustratie is nu eigenlijk : het is een broek van 272 € (en er zit GEEN wintervoering in !) die zogezegd hoge kwaliteit is. Mijn Rev-it broekske van 150 € en een jaar oud, gedragen in de meeste extreme omstandigheden en ook geen gore tex is perfect waterdicht ... GRRRRRR ! :evil:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Frank K

Bericht door Frank K »

terug binnenbrengen bij de dealer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frans

Bericht door Frans »

B(roek) M(et) W(ater) :D
Heb in mijn BMW carriere nog nooit een waterdichte BMW goretex broek meegemaakt. :evil:
Een overtrekske bij Hein Gericke van nog geen 1000 BEF heeft mij jaren droog gehouden; :idea:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

inderdaad ! ik vraag me soms af of die fabrikanten wel in regel zijn ! Allen pretenderen ze kledij te hebben die 100% waterdicht is (of het nu gore tex, sheltex, ... is). Mijn vest van Fieldsheer begint nu (na minder dan een jaar) ook al te "lekken". Die amerikoanders maken zich er gemakkelijk vanaf met : "we never had that problem !" ... ja zeg !? :?

En zoals je zegt Frans, al die heel goedkope dingen (mijn vestje van HG van 20€ ook) zijn helemaal waterdicht, MAAR niet ademend ! Maw, je zweet je daar een ei in :lol:
Is het niet zo dat reclame uitspraken min of meer bindend zijn ??? en waterdichtheid is een functionaliteit dus die kan gemeten worden niet ?
:?
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

zeggen dat geen enkele gore tex dicht is is larie en apekool, mijn IXS lekte na 5 of 6 jaar en de binnenbroek was kapot, dankzij de bangelijk goede service van RAD in Drongen ging ze weer naar de fabriek werd er kosteloos hersteld en is nu weer al een jaar of drie dicht en ik bedoel waterproof...
vaak lees je 't ook met handschoenen maar 't water komt er dan wel langs de schacht in,... :roll: met broeken of jassen is 't ook vaak zo dat de helft zich niet fatsoenlijk kan aankleden en reservoirtjes kweekt dmv plooien in jas of broek waarna 't zich een weg zoekt door velcro's en ritsen...
is die broek niet te klein gekocht, zijn de onderhoudsvoorschriften gevolgd etc... praat over gore tex he...
dat gewone regenbroekje van 272€ (hahahaha) bracht ik gewoon terug... is garantie he
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Danny schreef:...dat gewone regenbroekje van 272€ (hahahaha) bracht ik gewoon terug... is garantie he
was dus ook mijn eerste reactie : 272€ voor een regenbroekje ??? :shock:
maar ja, moet voor mijn werk mijn spullen meer dan me lief is aan en uit trekken en dan is die broek verdomd makkelijk. De kwaliteit van de buitenstof is ook heel erg goed, ze lijkt heel stevig en er zitten protectoren in ... alles wat een mens belieft dus ! :? maar zoals gezegd, het water komt mijn gat vergezellen langs de naden wat mijns inziens ook wel onder garantie zou moeten vallen. Ben wel nog nie bij mijnen dealer geraakt gezien die pas dinsdag terug open is :wink:
we shall see ...
GOLDEN 5 member
PaulM

waterdicht

Bericht door PaulM »

Hahaha, X4 met een natte broek de vrouwkes zullen lachen :lol:
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Erik

Bericht door Erik »

Een BMW Cover broek hoort regenbestendig te zijn. 'k Zou reclameren bij de verdeler.
Met de mijne heb ik in drie jaar nog geen nat gat gehad.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Xa4
Contacteer:

Re: waterdicht

Bericht door Xa4 »

Paul muysers schreef:Hahaha, X4 met een natte broek de vrouwkes zullen lachen :lol:
neeeeeen ik ben (nog) NIET incontinent ! :lol: :lol: :lol:
die vrouwkes mogen mij dan wel mooi afdrogen vind ik ! :oops: :lol:

morgen naar de dealer ! :twisted:
GOLDEN 5 member
advic

Bericht door advic »

ik heb dezelfde , maar nog geen problemen mee gehad nochtans al genoeg langdurig in de gietende regen mee gereden :?
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Xa4,
Ge moet die broek toedoen hé :lol: :? sorry
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
brit

Bericht door brit »

er worden hier verschillende 'texen' door elkaar gegooid (de fabrikanten doen dat ook bewust). er is maar 1 stof waterdicht en dat is tot nader order nog steeds goretex. véél - zéér véél - fabrikanten hebben ook zo hun eigen 'tex' waarvan ze claimen dat ze waterdicht is. waarom zou hun waterdichte stof op 'tex' eindigen denk je?

als je goretexpak niet waterdicht is, is er iets fout met het pak. ik heb nu al 3 jaar een goretex binnenbroek in mijn atlantisbroek en 0,0 water binnen tot nu toe (voor de atlantisjas heb ik zelfs geen gortex binnenjas nodig)...

mijn broer heeft ook verschillende motorpakken gehad waarvan de fabrikanten beweerden dat ze 100% waterdicht/regenafstotend waren maar dat is allemaal een leugen (hij heeft het in de praktijk bewezen en het heeft hem zo 1100 euro gekost). hij heeft 2 jaar geleden een goretexpak gekocht dat hij nog steeds heeft en nog steeds geen druppel doorlaat (hij rijdt het jaar door).
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

allemaal goed en wel Brit, dat is nu net mijn point ! Ik ken de texen ook wel en ik weet ook wel dat gore-tex de enige echte waterdichte is die ook ademt (want hier zit het verschil, die regenvestjes van 20 € zijn ook 100% waterdicht doch ademen niet). Overigens zijn er verschillende types binnen gore-tex membranen. Ik ken de juiste benamingen niet meer, maar het is deelseen verklaring voor het feit dat een gore-tex vest van HG minder dan den helft kost van die van BMW. :?

Punt is nu net : als ze afficheren dat de kledij 100% waterproof is, dan zijn ze misleidende reclame aan het voeren en aldus strafbaar, nietwaar ? en dat is nu net mijn punt :twisted: :wink:

@Xavier : aaaaaaaaaaaaaaaaaah daar dient die rits voor ?!? :lol: :lol:
GOLDEN 5 member
brit

Bericht door brit »

Xa4 schreef:Punt is nu net : als ze afficheren dat de kledij 100% waterproof is, dan zijn ze misleidende reclame aan het voeren en aldus strafbaar, nietwaar ? en dat is nu net mijn punt :twisted: :wink:
idd! mijn broer heeft er zo 1100 euro aan verloren. ik moet ook eerlijk zeggen: had hij die slechte ervaring niet tegengekomen dan had ik wellicht ook één of andere goedkopere tex of waterdicht pak van bmw gekocht. eerst had ik het bmw raintech pak gekocht om in de regen te rijden maar na 6 maanden was dat ook al een zeef...
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Zeg mannen,
Alle texen ten spijt beklagen velen zich blijkbaar hun aankoop.
Kunnen we met de nakende herfst (eerste nog effe zomer graag) geen topic openen over goede en slechte regenkledij? Die testen in motoboekskes zijn in 90% van de gevallen waardeloos want alleen maar blabla over comfort en kleurtjes. Velen onder ons rijden een paar honderd kilometers per week en kunnen dus een deftig oordeel vellen.
Kledij kost idd altijd een pak geld en als je brol vasthebt dan is de nasmaak nog wranger.

greetz,
Xavier

PS: Als er hier ne fabrikant meeleest: ik ben alvast kandidaat om een pak te testen door weer en wind 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ Xa4

De BMW cover broek is volgens de kledijcatalogus met een venturi membraan , er wordt met geen woord over Gore-tex gerept :?:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Jo, ik heb ook nooit gezegd dat dat ne gore-tex is ... men begon hier gewoon over gore-tex :wink:
die broek is geen gore-tex, wat bij mij juist maakt dat als ze dan nog waterdichtheid garanderen, voor overigens 272 € (!!!), ze die ook MOETEN garanderen ... :wink:
maar ben nog nie bij mijnen dealer geraakt, dus na het weekend meer nieuws :D
GOLDEN 5 member
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ben bij den dealer geweest, ze gaan ne nieuwe bestellen ... :wink:
GOLDEN 5 member
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Voilà :!: :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

dat ze maar meteen een tweede klaar leggen voor over 6 maanden... :lol: :lol: :lol:

ahum ahum... vergeef m'n scepticisme, maar ben wel benieuwd hoelang die nieuwe waterdicht zal blijven.
Frank K

Bericht door Frank K »

op deze wijze gaat BMW-kledij jaaaaaaaaaaren mee :P :P :P :P :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JEPINI

Bericht door JEPINI »

Een ding is zeker, dank zij jullie doen beginnende motorrijders (waaronder ik :roll: ) veel ervaring op en besparen ze vele euro's. Ik ben op zoek naar een broek en jas (eerste aankoop) voor op de motor (BMW 1150 RT, en weet in de verste verte niet waar ik moet zoeken of wat ik moet kopen. Uiteraard is de prijs kwaliteit verhouding van belang. Goedkoop is meestal dure koop, blijkbaar is dit niet altijd het geval blijkt uit de reactie van enkele onder u. Vraag blijft 1. welk merk 2. waar kan ik deze bekomen. Nogmaals bedankt voor de vele tips ...
Groetjes vanuit het zonnige Oostende :D
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

weet in de verste verte niet waar ik moet zoeken of wat ik moet kopen
je kan daar eens uw lichtjee opsteken

http://www.wim-motors.com/
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
brit

Bericht door brit »

bij hein-gericke en rad heb je een ruime keuze aan competitieve prijzen.

als je water/regendicht wil, koop dan enkel gore-tex. alle andere texen zijn gewoon minderwaardige afgeleiden (kan ook niet anders, want gore-tex is degelijk gepatenteerd). ik heb 3 jaar met een gore-texpak door wind en weer gereden en nooit problemen gehad.

mijn broer heeft op 2 jaar 1500 euro uitgegeven aan zogenaamde waterdichte motorpakken (ook allemaal van bmw) en uiteindelijk ook bij gore-tex terecht gekomen begin dit jaar.
Gunter

Bericht door Gunter »

Ik heb een vest en een broek van Hein Gericke met gore-tex in, nog geen druppel binnengehad na 2 jaar, bij lange ritten (vakantie) durf ik wel nog een extra regenpakske meenemen maar daar zweet ge u inderdaad zot in.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Plaats reactie