Toen we terug wilden, kon ik de Oresundbrug niet meer betalen met de creditcard! Ik zat aan mijn limiet van 2500 Euro
Dus dan weet je het wel........
Moderator: GVN
Ik heb met een paar foto's een kort "teasertje" gemaakt.GVN schreef:Net terug van Noorwegen : 4125 km met de motor, 1800km met de ferry, 850 km met de trein, 1170 km met de Hurtigruten. Duur: 15 dagen.
Gevolgde route (in grote lijnen) : ferry van Travemünde naar Helsinki (1150km) , daar de nacht-autotrein naar Kolari (85O km), dan naar de Noordkaap. In Hammerfest de Hurtigruten naar de Lofoten genomen (tot Sortland). Zuidelijk deel Lofoten tot het stadje Reine met de motor gereden. In Stamsund de Hurtigruten tot Trondheim genomen. Vandaar met de motor naar Alesund, de Trollstigen, Geiranger, Sognefjord, Preikestolen, Oslo. Daar ferry (Color Line) naar Kiel.
Mooiste motorreis ooit. Noorwegen is een fantastisch land. Gereden bij 5 graden met links en rechts sneeuw, bij 25 graden en stralende zon, met windstoten als zat je met je helm in een boksmatch, bij regen dat je hoopte dat je er al was.
Wat is mooi? Alles.
Wat mag je zeker niet overslaan? De Preikestolen.
jakke schreef:Als tiener maakte ik drie keer de overtocht met mijn ouders. Telkens vanuit Hirtshals in Denemarken naar Kristiansand in Noorwegen. Het dichtste vertrekpunt nu blijkt het Duitse Kiel te zijn.
DFDS SEAWAYS is maar met 1 lijn actief van Copenhagen naar Oslo.
Dat land is mij zeker bij gebleven en staat steevast op het lijstje om ooit met de moto te doen.