St Peterburg

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
JOHANSMEETS
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2014, 21:33
Woonplaats: Peer

St Peterburg

Bericht door JOHANSMEETS »

Hallo

Het verlof is nu reeds enkele weken voorbij zelfs al enkele maanden zo snel gaat dat,dus worden er al nieuwe plannen gemaakt,waaraan enkele bedenkingen bij zijn,mijn bestemming voor 2016 dat ik aan St Petersburg in Rusland,met aanrijroute langs Duitsland,Polen,Litouwen,Letland en Estland zo naar St-Petersburg en langs Finland,Zweden,Denemarken en Duitsland terug,dit in juni 2016.
Hoe zit het met de wegen,veiligheid in deze landen en de houding van de Russen tegenover Europeanen nu de gespannen sfeer met Ukraine.
Graag had ik hier wat meer informatie gehad van motards die deze kanten op zijn geweest

Groeten
Johan
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: St Peterburg

Bericht door Vinny »

Ik heb deze route gedaan in 2013. Kijk eens naar onze FB pagina: https://www.facebook.com/2Motorbikes2Ru ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr,
V :wink:
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: St Peterburg

Bericht door Petrik »

JOHANSMEETS schreef:Hallo

Het verlof is nu reeds enkele weken voorbij zelfs al enkele maanden zo snel gaat dat,dus worden er al nieuwe plannen gemaakt,waaraan enkele bedenkingen bij zijn,mijn bestemming voor 2016 dat ik aan St Petersburg in Rusland,met aanrijroute langs Duitsland,Polen,Litouwen,Letland en Estland zo naar St-Petersburg en langs Finland,Zweden,Denemarken en Duitsland terug,dit in juni 2016.
Hoe zit het met de wegen,veiligheid in deze landen en de houding van de Russen tegenover Europeanen nu de gespannen sfeer met Ukraine.
Graag had ik hier wat meer informatie gehad van motards die deze kanten op zijn geweest

Groeten
Johan
Dag Johan,
Ik heb zin om eveneens richting Oostblok te vertrekken midden 2017. Ik vroeg me daarbiij af jij de reis richting St Petersburg ondernomen hebt want zelf zit ik ook met gelijkaardige vragen die jij je stelde. Vooral ivm veiligheid (vooral diefstal van moto) maak ik me een beetje ongerust omdat ik overweeg om alleen te reizen.
Elke reactie is welkom.
Gr Patrick
BAEKI
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2008, 16:00

Re: St Peterburg

Bericht door BAEKI »

Hallo, ik heb dit jaar de reis naar Kazan gedaan en vorig jaar de reis naar Stalingrad. Ik heb telkens fijne mensen ontmoet die helemaal niet negatief waren naar mij of mijn reisgezellen toe. Ik heb wel het voordeel dat ik een beetje Russisch kan. De enige negatieve houding heb ik ondervonden van de Litouwse en vooral Poolse grenscontrole. Daar werd ik soms behandeld als een stuk vuil. Ik verbleef telkens in hotels met bewaakte parkings. Volgend jaar wil ik dus naar de Krim. Succes.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: St Peterburg

Bericht door Petrik »

Ook hieronder zou je kunnen inspireren (mij alvast)

http://www.edwinenleonie.nl/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motortrails.nl/Motorreizen/O ... ductie.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
JOHANSMEETS
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2014, 21:33
Woonplaats: Peer

Re: St Peterburg

Bericht door JOHANSMEETS »

Hallo Patrick
Mijn moto heeft 2 dagen op de stoep gestaan in het historisch centrum van St Petersburg geen probleem gehad.
Heb in Simple Hostel in Tsentralny wijk dicht bij de Hermitage en Koningsplein als op wandel afstand.
Geboekt met langs internet het is een Jeugdherberg vriendelijke mensen spreken engels geboekt bij booking.com allen slapen rest ontbijt en lunch plaatsen genoeg.
Zeer mooie stad ben er maar 2 dagen geweest eigenlijk zeker 1 dag te weinig.
Alleen oppassen voor zakkenrollers goed voor zien, was gewaarschuwd maar toch hebben ze mijn gehad.
Maar zeer goed geholpen in het hostel veel jonge mensen die mijn met het aangeven aan de politici(deze waren ook zeer vriendelijk)geholpen hebben.
Bij dit hostel kan ge de moto op de binnenplaats zetten achter gesloten hek.
Ondanks het zijn gezakenrold was het een mooie reis.
Ben op gereden langs Polen en de Baltische staten en terug lang Finland, Sweden,Denemarken en Duitsland

Grt Johan
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: St Peterburg

Bericht door Vinny »

Wij hadden onze motoren geparkeerd in een parkeergarage, geen problemen gehad.
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Plaats reactie