R1200GS 2010 afgebroken ventiel RDC
Moderator: GVN
- 
				peterprovoost
R1200GS 2010 afgebroken ventiel RDC
Beste forummers,
Dit weekend, na het oppompen van mijn banden aan het tankstation, toen ik het dopje terug op het ventiel draaide, brak deze af.
Het bovenste stukje met schroefdraad bleef in het plastiek dopje zitten.
Net gebeld naar dealer en moet die hele RDC unit vervangen. Kosten 116 euro voor de unit + werk.
Kan dit goedkoper opgelost worden met behoud van RDC ?
Bij voorbaat dank.

Dit weekend, na het oppompen van mijn banden aan het tankstation, toen ik het dopje terug op het ventiel draaide, brak deze af.
Het bovenste stukje met schroefdraad bleef in het plastiek dopje zitten.
Net gebeld naar dealer en moet die hele RDC unit vervangen. Kosten 116 euro voor de unit + werk.
Kan dit goedkoper opgelost worden met behoud van RDC ?
Bij voorbaat dank.
R1100RT '96 (verkocht), R100GS PARIS DAKAR '90 (verkocht), R1200GS '10

Re: R1200GS 2010 afgebroken ventiel RDC
een tweedehands ventiel kan je wel scoren op diverse sites, voorzichtiger met oppompen want ze gaan kapot van te wringen... 

- 
				peterprovoost
Bedankt voor de tip Danny.
Op https://www.motorparts-online.com/en/bm ... /201124928 heb ik er een gevonden denk ik.
30 euro + 10 euro verzendkosten is toch al maar een derde van de prijs meer.
Ik moet een nieuwe achterband laten leggen en zou dit laten doen bij een bandencentrale.
Zouden die jongens dan ook het voorwiel er kunnen uithalen, de band eraf trekken en die nieuwe RDC-sensor erin kunnen plaatsen.
Of is dat iets wat je beter bij de dealer laat doen ?
Het uurloon in een bandencentrale lijkt mij namelijk goedkoper dan dat bij de dealer.
Meld die RDC sensor zich automatisch aan op de boordcomputer of moet dat weer geprogrammeerd worden ?
Bedankt op voorhand voor de reacties.

Op https://www.motorparts-online.com/en/bm ... /201124928 heb ik er een gevonden denk ik.
30 euro + 10 euro verzendkosten is toch al maar een derde van de prijs meer.
Ik moet een nieuwe achterband laten leggen en zou dit laten doen bij een bandencentrale.
Zouden die jongens dan ook het voorwiel er kunnen uithalen, de band eraf trekken en die nieuwe RDC-sensor erin kunnen plaatsen.
Of is dat iets wat je beter bij de dealer laat doen ?
Het uurloon in een bandencentrale lijkt mij namelijk goedkoper dan dat bij de dealer.
Meld die RDC sensor zich automatisch aan op de boordcomputer of moet dat weer geprogrammeerd worden ?

- 
				®win
- Contacteer:
Moet door de dealer worden aangemeld op computer van de motor. Maar tweedehands, weet je dan hoe oud die is (hoeveel km) en of die nog goed is? De batterij in die sensor heeft nl. niet het eeuwige leven. Dan zou ik toch voor nieuw gaan; kost wat meer, maar je weet wel dat die goed is.

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ

Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
- 
				Relax
Ik reed ze leeg op 90.000 km. De meeste komen in een paar jaar nog niet aan één tiende, dus zou ik het gokje wel doen.
Heb er net eentje verkocht voor 20 euro en gratis geleverd. Ik ben te goedkoop.

Heb er net eentje verkocht voor 20 euro en gratis geleverd. Ik ben te goedkoop.
I respect your opinion. But I don't give shit.

- 
				Dirk Pauwels
30€ of 116 €, dan zou ik een 2dehandsje proberen.... al werkt het nog een jaartje, dat heb je dan toch ook weer. Werkt het niet dan kan het batterijtje mits wat geknutsel verwijderd worden en vervangen, je moet dan de silicone gel wegsnijden en nadien terug dichtspuiten met silicone.peterprovoost schreef: Meld die RDC sensor zich automatisch aan op de boordcomputer of moet dat weer geprogrammeerd worden ?
Er zijn 2 manieren om de sensor aan te melden (behalve bij de dealer), beiden met de GS911, ingeven vd id nummer op het RDC ventiel, dus noteren voor je de boel laat monteren in de bandencentrale, of "aanleren" , als de GS911 naar een "wake up tool" of RDC tool vraagt snel de lucht vd band laten, dmv 10sec ventiel induwen, dan activeert het batterijtje en stuurt de id nummer door naar de computer. Heb nog niet geprobeerd of dit laatste ook werkt zonder GS911, het zou mss ook wel kunnen werken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project

- 
				peterprovoost
Ik ga dat laatste eerst eens proberen. Dus zonder de GS911 en de band snel laten leeglopen.of "aanleren" , als de GS911 naar een "wake up tool" of RDC tool vraagt snel de lucht vd band laten, dmv 10sec ventiel induwen, dan activeert het batterijtje en stuurt de id nummer door naar de computer. Heb nog niet geprobeerd of dit laatste ook werkt zonder GS911, het zou mss ook wel kunnen werken.
Mocht dit niet lukken, kan er mij iemand zeggen welke garage zo'n GS911 bezit. Liefst in de regio West-Vlaanderen.

- 
				Dirk Pauwels
Van wat ik kon terugvinden op het internet vrees ik dat het niet zal werken zonder GS911 of dealertool. Geef anders Michel van Motorepair in Markegem eens een belletje.
http://www.motorepair.be/

http://www.motorepair.be/
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project