KARPATEN en OEKRAINE

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Gée-Es

KARPATEN en OEKRAINE

Bericht door Gée-Es »

Nu ben ik al zowat bijna overal geweest in Europa.... bijna overal.
De Karpaten is één van de dingen die ik nog niet in mijn persoonlijk archief kan steken. Maar daar wil ik dus in juni 2006 iets aan doen. 8)

Bedoeling is dat we de ganse bergketen in tegengestelde wijzerszin helemaal afrijden. Vertrekken in Resita... en dan via Rimnicu, Brasov, Bacau en Piatra Neamt steeds oost-noordelijker tot Suceava.

Daar zouden we dan de bergen nog even volgen door Oekraïne, via Mukacheve en Uzhhorod. Om tenslotte ter hoogte van Kosice, Slovenie terug in te rijden en dan verder naar huis door Tjechië en Duitsland. 8)

Mijn vraag is natuurlijk of er mensen zijn die ervaring hebben in de Karpaten of Roemenië in 't algemeen.... en zeker wat betreft Oekraïne.
Alle informatie is ten zeerste welkom en zal mijn dankbaarheid enkel maar groter maken......

nu al duust keer merci op voorhand......... 8) :wink:
Verloren moeite en weggesmeten geld hebben ze me al genoend....... maar ik kom er wel
Lukas

Bericht door Lukas »

Mailke naar Herbert Roelandt (is gebruiker op dit forum) ...
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Gée-Es

Bericht door Gée-Es »

dank u mijnheer de evangelist....
'k ga dat zeker doen.

wat niet wilt zeggen dat er nu niet meer mag geantwoord worden :wink:
Verloren moeite en weggesmeten geld hebben ze me al genoend....... maar ik kom er wel
de witten
Contacteer:

Re: KARPATEN en OEKRAINE

Bericht door de witten »

Heb deze zomer vast gezeten in de gevangenis in Oekraïne.
Leuk. Reden: kijk eens naar je groene kaart.
Der staan daar een paar onbelangrijke kruisjes. Welnu één daar van is voor Oekraïne. Land is echt arm, landschap mooi. Mensen zijn niet bepaald vriendelijk. Hebben echt een Russische mentaliteit. Duurt 2 uur voor je de grens over bent.
Ben dan het land uigezet, (in totaal twee keer in die vakantie) en in Roemenië 1 week rond getoerd, welnu dat is een prachtig land als je dit wil doen met GS. Echt een aanrader, als je niet te veel luxe wil hebben.
Heb die route die je beschrijft gedaan in omgekeerde volgorde .
De rust, is prachtig. Ook is het de beste streek in Roemenië (wel het armst)
Geen toeristen te zien. 9 moto's tegen gekomen allemaal GS. ALS je met een RT moet gaan vergeet het. De "wegen" zijn niet echt Europees zoals je in Hongarije vind hoor.
Maar er is nog een weg dat je moet doen, zoek het morgen even op is op 150 km van brazov, een meesterwerk van techniek in de wegenbouw wat resulteert in en prachtig baantje. Ik dacht 2500 m hoog.
Heb deze 2 keer gedaan zo knap.
Campings vind je der niet maar heb je niet nodig: de natuur is er ongerept en kan je met een gerust hart wild kamperen.
Opgepast voor de wolven (en beren) Heb ondervonden dat ze je rap bijten.
Mensen zijn zeer vriendelijk en met Frans kom je bij de oude bevolking ver. DE jeugd is voornamelijk Engelstalig. Laat ons zeggen dat 60 % en ander taal kan.
Iest wat je in veel Oostblok landen niet kan zeggen.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Gée-Es

Bericht door Gée-Es »

@ De Witten
zeer vriendelijk bedankt voor de moeite die je hier doet.. :wink:

Nu... ik heb al wat ervaring met de voormalige Oostbloklanden... Slovakije, Hongarije en Bosnië... Zeer vriendelijke mensen, uitmuntende landen om met de moto te ontdekken.
Polen .... soms zeer vriendelijk, soms gewoon onverschillig. En eigenlijk is daar ook maar het zuiden motor-interessant.
Tjechië... is eigenlijk nooit echt een oostblokland geweest. Mooi land zondermeer...
Slovenië en Kroatië.... Schitterende landen, postkaarten als het ware. Maar ze zijn daar de toeristen al veel te veel gewoon en dus ook zo ingesteld.
Macedoninië en Servië.... niet echt vriendelijke mensen voor toeristen. Maar wel super-motorvriendelijk berglandschap....

Al bij al.... allemaal zeker de moeite waard om er eens naar toe te gaan.

Ik hoop dat je me die route nog kunt doormailen.... :wink:
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Eigenlijk heb ik niet z'n goede herineringen aan slovakië.
trouwens het land ook uitgezet geweest.
Probeerde op een iligale wijze de grens over te steken...

Hongarijë idd vriendelijke mensen.

Polen zelfde ervaring
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
Gée-Es

Bericht door Gée-Es »

Na al hier en daar wat informatie verkregen te hebben is Oekraïne van de reis geschrapt.... :oops:

Blijft dus 10 dagen Roemenië en de Karpaten..... 8)
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

ZAl dat ooit toch nog eens aandoen maar deze keer met Verzekering.
Stond ooit eens op een camping in Polen en die gast was zeer te spreken over oekraine.
Nu moet zeggen was wel nen zeer alternatieve gast.
Libannon kon hij als zijn broekzakje , had der veel missie's gedaan met het legioen....
Maar was nen gast van mischien 60 en had een vrouwke van 25 :P Dit om hem te typeren.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
Relax

Bericht door Relax »

John, qua.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Relax schreef:John, qua.
Hij zag er meer avontruurlijker uit maar idd toen ik dit schreef dacht ik ook aan john.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
John
Contacteer:

Bericht door John »

Zeg is zeg is!! Wat is dat hier allemaal? :twisted: :lol: Ik ben nog maar nét 25 hé! :roll:
Bruno

Bericht door Bruno »

John schreef:Zeg is zeg is!! Wat is dat hier allemaal? :twisted: :lol: Ik ben nog maar nét 25 hé! :roll:
En juist typen gaat precies ook niet meer :lol:
BMW Motor Club Vlaanderen lid
John
Contacteer:

Bericht door John »

Bruno, gij zoekt ambras zeker? :wink: VIJFENTWINTIG (das toch just hé?)
Bruno

Bericht door Bruno »

John schreef:Bruno, gij zoekt ambras zeker? :wink: VIJFENTWINTIG (das toch just hé?)
Sorry John ik had mijn bril niet aan als ik dat las en woensdag kon ik eigenlijk geen leeftijd op je kleven, het was namelijk al donker :lol:
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Plaats reactie