fireman_belgium@hotmail.com
Hoe laptop meenemen met moto ???
Moderator: GVN
-
fireman_belgium
- Contacteer:
Hoe laptop meenemen met moto ???
Wie heeft er een goed idee om een laptop mee te nemen op de motor ? Titanium case
Rugzak
-
markpeeters
- Contacteer:
-
Iron Gonzo
ik heb hem destijds in een dekentje gewikkeld en in de topkoffer, en hij heeft verschillende ritten zeer goed doorstaan.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
John
- Contacteer:
Op verlof gaat bij mij het laptopje mee in de topkoffer. Nog nooit problemen gehad. Alhoewel ik nu wel een andere HD heb gestoken want deze begon raar te doen. Maar dat is misschien van ouderdom of het veelvuldig gebruik. Kortom, als dat ding rechtop vervoerd wordt kan er niet veel mislopen denk ik.
in de koffer of op je rug, in een - goeie - laptopzak of case kan er weinig mee gebeuren... enkel de kou kan de werking al eens wat beïnvloeden heb ik al eens gezien... 't is zoiets als met een bril op je kop van de koude buitenlucht in een verwarmde zone komen - vochtafzetting- dus even laten acclimatiseren denk ik... 
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
-
....
Ikzelf gebruik al jaren een speciale rugzak ( Targus )
Deze gaat in weer en wind mee op de rug. In al die tijd nog nooit problemen gehad met mijn laptop. Volgens mij is dit de beste manier om het toestel te vervoeren. (zeker voor het toestel - minste last van schokken en trillingen)
Wat betreft het risico op rugletsel bij een ongeval:
Ik denk dat je dit op twee manieren kan benaderen.
Een rugzak kan idd een potentieël gevaar opleveren.
Maar, everzeer kan het een extra bescherming zijn.
Volgens mij kan je hier geen rechte lijn in trekken. Veel hangt af van de specifieke omstandigheden van het ongeval. En deze zijn nooit dezelfde.
Belangrijk is volgens mij wel dat er geen harde en puntige voorwerpen in de rugzak steken.
Stally
Deze gaat in weer en wind mee op de rug. In al die tijd nog nooit problemen gehad met mijn laptop. Volgens mij is dit de beste manier om het toestel te vervoeren. (zeker voor het toestel - minste last van schokken en trillingen)
Wat betreft het risico op rugletsel bij een ongeval:
Ik denk dat je dit op twee manieren kan benaderen.
Een rugzak kan idd een potentieël gevaar opleveren.
Maar, everzeer kan het een extra bescherming zijn.
Volgens mij kan je hier geen rechte lijn in trekken. Veel hangt af van de specifieke omstandigheden van het ongeval. En deze zijn nooit dezelfde.
Belangrijk is volgens mij wel dat er geen harde en puntige voorwerpen in de rugzak steken.
Stally
Carpe Diem
-
....
U vraagt, wij draaienRelax schreef:Jij hebt dus een laptop in rubber, met afgeronde hoeken? Piccie?![]()
Ik heb er trouwens nog zo eentje liggen. De prestaties beantwoorden niet meer aan de hedendaagse normen, maar het was een heel handig toestel.

GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Praktisch in het gebruik, fraai om te zien en ergonomisch om te dragen: dat zijn de drie pijlers onder deze sportieve rugzak. Achter de ritssluiting van het onderste deel gaat een helmvak schuil. Hierdoor neemt de inhoud toe van 22 tot 33 liter. De rugzak is ook voorzien van een tegen vocht beschermde hoofdvak, een binnenvak met slagbescherming en het zachte, ademende en stabiele materiaal tegen uw rug Productbeschrijving
· Kleur: antraciet/grijs. · Afmetingen: 30 x 20 x 39/49 cm. · Inhoud: ca. 22 / 33 liter. · Hoofdvak 100 % waterdicht · Buitenmateriaal: nylon®; door de gelaste binnenzak is het hoofdvak waterdicht. · Bestand tegen weersinvloeden, benzine, etc. · De inhoud is door een naar onderen uitklapbaar vak te vergroten van 22 naar 33 liter, wat de opbergruimte van het hoofdvak ten goede komt of het meenemen van een helm mogelijk maakt; het helmvak is van buitenaf toegankelijk en afgestemd op de maat van BMW Motorrad helmen. · Het waterdichte binnenvak is uitgerust met een bekleed vak dat plaats biedt aan een laptop of documenten in A4-formaat. Twee zijvakken en een bovenvak met aangehecht netvak bieden plaats aan kleinere artikelen. · De instelbare schouderriemen met borst- en buikriem houden de rugzak op zijn plaats en zorgen zo voor veiligheid onder alle rijomstandigheden. · De rugzak kan met een hengsel worden gedragen. · Het beklede, ergonomisch gevormde rugpand biedt veel draagcomfort. · Stevige spiraalritssluitingen zorgen voor een lichte bediening. · Reflecterende inzetstukken verbeteren de zichtbaarheid in het donker. · Voorzien van BMW logo.
· Kleur: antraciet/grijs. · Afmetingen: 30 x 20 x 39/49 cm. · Inhoud: ca. 22 / 33 liter. · Hoofdvak 100 % waterdicht · Buitenmateriaal: nylon®; door de gelaste binnenzak is het hoofdvak waterdicht. · Bestand tegen weersinvloeden, benzine, etc. · De inhoud is door een naar onderen uitklapbaar vak te vergroten van 22 naar 33 liter, wat de opbergruimte van het hoofdvak ten goede komt of het meenemen van een helm mogelijk maakt; het helmvak is van buitenaf toegankelijk en afgestemd op de maat van BMW Motorrad helmen. · Het waterdichte binnenvak is uitgerust met een bekleed vak dat plaats biedt aan een laptop of documenten in A4-formaat. Twee zijvakken en een bovenvak met aangehecht netvak bieden plaats aan kleinere artikelen. · De instelbare schouderriemen met borst- en buikriem houden de rugzak op zijn plaats en zorgen zo voor veiligheid onder alle rijomstandigheden. · De rugzak kan met een hengsel worden gedragen. · Het beklede, ergonomisch gevormde rugpand biedt veel draagcomfort. · Stevige spiraalritssluitingen zorgen voor een lichte bediening. · Reflecterende inzetstukken verbeteren de zichtbaarheid in het donker. · Voorzien van BMW logo.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Luc,
Ik heb er zo eentje, prima rugzak, veeeeel plaats in.
Maar toch opteer ik nog een extra zekerheid voor de portable :

Incorporating the Targus Air Protection System this case is truly the ideal solution for the user looking for maximum protection of it's essentials through the day.
Ik heb er zo eentje, prima rugzak, veeeeel plaats in.
Maar toch opteer ik nog een extra zekerheid voor de portable :

Incorporating the Targus Air Protection System this case is truly the ideal solution for the user looking for maximum protection of it's essentials through the day.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum