Route valt weg.
Moderator: GVN
-
Flat Twin Power
Route valt weg.
Iemand onderstaande al voor gehad.
Ik ben met mijn dochter op reis naar Wales. Op voorhand een paar rondritten gemaakt en die zonder problemen kunnen rijden.
Vandaag ben ik op de terugweg en had een route gemaakt van Abergavenny naar Liss via enkele bezienswaardigheden oa. Stonehenge. Ik had om de 10 via punten er eentje hard gelaten voor het geval ik bij problemen niet te veel in de miserie zou zitten om mijn weg terug te vinden. Op de ring rond Bristol valt mijn route plots weg. Het is te zeggen. De roze lijn die de route aanduid is verdwenen evenals de gesproken aanwijzingen. Ik zie wel bij uitzoomen nog de harde punten staan onder de vorm van vlaggetjes. Ik krijg wel in het bovenste vakje nog aanwijzingen in de vorm van bijvb pijl rechtdoor 300m.
Op het scherm krijg ik ook geregeld op de gevolgde weg een pijl te zien die zegt welke richting ik uit moet maar dus geen roze lijn en geen gesproken aanwijzingen. Ik heb de route weer te voorschijn kunnen toveren door te navigeren naar het volgende harde punt maar 150 km later deed ie het weer. Ik had dan geen hard punt meer over dus moest "op de tast" navigeren naar het eindpunt aan de hand van het vlaggetje dat ik nog zag staan op het scherm en de pijltjes die ik kreeg.
Gezien ik mijn laptop niet bij heb kan ik nu de route niet controleren op fouten maar dat heb ik wel gedaan voor vertrek. Ik zal het thuis eens uitpluizen maar moest iemand een idee hebben of het zelf al voor gehad hebben dan hoor ik het graag.
Ik ben met mijn dochter op reis naar Wales. Op voorhand een paar rondritten gemaakt en die zonder problemen kunnen rijden.
Vandaag ben ik op de terugweg en had een route gemaakt van Abergavenny naar Liss via enkele bezienswaardigheden oa. Stonehenge. Ik had om de 10 via punten er eentje hard gelaten voor het geval ik bij problemen niet te veel in de miserie zou zitten om mijn weg terug te vinden. Op de ring rond Bristol valt mijn route plots weg. Het is te zeggen. De roze lijn die de route aanduid is verdwenen evenals de gesproken aanwijzingen. Ik zie wel bij uitzoomen nog de harde punten staan onder de vorm van vlaggetjes. Ik krijg wel in het bovenste vakje nog aanwijzingen in de vorm van bijvb pijl rechtdoor 300m.
Op het scherm krijg ik ook geregeld op de gevolgde weg een pijl te zien die zegt welke richting ik uit moet maar dus geen roze lijn en geen gesproken aanwijzingen. Ik heb de route weer te voorschijn kunnen toveren door te navigeren naar het volgende harde punt maar 150 km later deed ie het weer. Ik had dan geen hard punt meer over dus moest "op de tast" navigeren naar het eindpunt aan de hand van het vlaggetje dat ik nog zag staan op het scherm en de pijltjes die ik kreeg.
Gezien ik mijn laptop niet bij heb kan ik nu de route niet controleren op fouten maar dat heb ik wel gedaan voor vertrek. Ik zal het thuis eens uitpluizen maar moest iemand een idee hebben of het zelf al voor gehad hebben dan hoor ik het graag.
Re: Route valt weg.
Heb je soms geen dubbele kaarten in je toestel zitten? dit kan dat probleem veroorzaken
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
-
Flat Twin Power
Ik heb hem aan de tablet gehangen en gecontroleerd met javawa, geen dubbele kaarten. Het rare is dat ie het enkel bij die ene route deed. De andere routes waren allemaal perfect. Er moet dus iets in die route zitten, de vraag is alleen wat.Polleke G schreef:Heb je soms geen dubbele kaarten in je toestel zitten? dit kan dat probleem veroorzaken
Zou het kunnen dat de SD kaart los zit?
-
Flat Twin Power
Er zit geen sd kaart in. Het is een 590. Er is meer dan voldoende ruimte op het intern geheugen.Harald schreef:Zou het kunnen dat de SD kaart los zit?
-
Man in Black
Flat Twin Power, maak een track van de route en zet die altijd als backup mee op je GPS.
Dan kun je altijd van de track een route maken op de 590.
Ik zet die tegenwoordig altijd aan op de achtergrond, als dunne lijn in het zwart, werkt prima.
Dan kun je altijd van de track een route maken op de 590.
Ik zet die tegenwoordig altijd aan op de achtergrond, als dunne lijn in het zwart, werkt prima.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Flat Twin Power
Goed idee. In het vervolg zal ik dat altijd zo doen. Merci voor de tip.
-
Man in Black
Met dank aan MR GPS Hans Vaesen 
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Is idd een goede tip, maar ik vind het zielig dat je tot zulke acties moet overgaan op zo een duur toestel.
-
Man in Black
Dit euvel met zijn route heeft heel waarschijnlijk niets met het toestel te maken maar met een fout in de route zelf, bv door de overdracht van PC naar de GPS.
De truc met de track als onderlegger is ook een hulpmiddel om als je van de route afwijkt toch steeds de originele route zichtbaar te hebben.
Meestal enkel de duurdere toestellen kunnen dit.
De truc met de track als onderlegger is ook een hulpmiddel om als je van de route afwijkt toch steeds de originele route zichtbaar te hebben.
Meestal enkel de duurdere toestellen kunnen dit.
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Flat Twin Power
Het heeft niets met het toestel te maken. Er moet ergens een fout in die route zitten of idd iets misgelopen zijn bij de overdracht.Guike schreef:Is idd een goede tip, maar ik vind het zielig dat je tot zulke acties moet overgaan op zo een duur toestel.
Al mijn andere routes werden perfect afgehaspeld. Enkel die ene route was corrupt.
Ik ben net thuis van de UK. Ik bekijk van het weekend de route eens op mijn gemak opnieuw om te zien of ik ergens een fout kan vinden.
Indien ik iets vind geef ik feedback, je weet nooit dat iemand anders er iets aan heeft.
Dat was voor mij ook 'n reden om niet met Mapsource of Basecamp te werken.Flat Twin Power schreef: Ik bekijk van het weekend de route eens op mijn gemak opnieuw om te zien of ik ergens een fout kan vinden.
Je wijst 'n punt aan waar je wil langskomen, en dat staat aan de verkeerde kant van de weg.
Of net iets te ver van de weg af, blijft je terugsturen of geeft roze strepen door de landerijen.
Tis om gek van te worden, ben er daarom nooit mee verder gegaan.
mvg Nico
MG Breva 850
-
Man in Black
Beetje verder inzoomen Nico, en het punt nauwkeuriger zetten.
En alle punten als "niet uitspreken" dus soft zetten, dan is er geen enkel probleem.
Dat mag geen reden zijn om het aan de kant te gooien he
En alle punten als "niet uitspreken" dus soft zetten, dan is er geen enkel probleem.
Dat mag geen reden zijn om het aan de kant te gooien he
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Als je niet met bacecamp/mapsource wilt gaan werken zal je veel meer problemen tegen komen,deze programma's zijn juist gemaakt om met deze toestellen te werken
Je moet er willen mee omgaan en het aanleren,zoals het programma bedoeld is om er mee te werken.
want er is eigenlijk weinig verschil in routes maken met Tyre,/routeyou/itnconverter/ goolgemaps/google earth enz,
Het is alleen de media daar rond die zogezegd de programma's ingewikkeld maakt,omdat een paar mensen de moeite niet doet om er mee bezig te zijn,en het zich wil aanleren,en dan de schuld aan het programma geven, als je met een ander programma niet bezig bent krijg je er ook niets van terecht
Je moet er willen mee omgaan en het aanleren,zoals het programma bedoeld is om er mee te werken.
want er is eigenlijk weinig verschil in routes maken met Tyre,/routeyou/itnconverter/ goolgemaps/google earth enz,
Het is alleen de media daar rond die zogezegd de programma's ingewikkeld maakt,omdat een paar mensen de moeite niet doet om er mee bezig te zijn,en het zich wil aanleren,en dan de schuld aan het programma geven, als je met een ander programma niet bezig bent krijg je er ook niets van terecht
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Dat zou ik sowieso afraden, maar zal niet de oorzaak van dit probleem zijn geweest. Wat het dan wel is geweest is moeilijk op afstand te zeggen. Misschien kun je het oorspronkelijke gpx-bestand van de route hier eens uploaden; kijken of daar iets aan te zien is.Flat Twin Power schreef:Ik had om de 10 via punten er eentje hard gelaten voor het geval ik bij problemen niet te veel in de miserie zou zitten om mijn weg terug te vinden.
-
Flat Twin Power
Ik heb de route ondertussen nog eens bekeken. Ik zie er niets mis aan.
Ik probeer de route bij dit bericht up te loaden zoals Hans voorstelt maar ik krijg de melding dat de extensie gpx niet toegestaan is.
Ik probeer de route bij dit bericht up te loaden zoals Hans voorstelt maar ik krijg de melding dat de extensie gpx niet toegestaan is.
Aan de Man In Black: de truc om de track als onderlegger te gebruiken werkt ook bij de 'goedkopere' toestellen als de zumo 350 van enkele jaren oud.
Hmm... zou fijn zijn als de formbeheerder dat kan aanpassen. Je zou kunnen proberen er een zip van te maken, misschien dat dat wel werkt.Flat Twin Power schreef: Ik probeer de route bij dit bericht up te loaden zoals Hans voorstelt maar ik krijg de melding dat de extensie gpx niet toegestaan is.
-
GSrijder
- Contacteer:
Je moet idd van de gpx een zip file maken. Als dat niet moest lukken, ik heb je mijn emailadres via pb verstuurd, dan doe ik het wel even.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
GSrijder
- Contacteer:
Net de route ontvangen en ze bekeken. De route an sich daar zie ik ook niet direct iets verkeerd in tot ik naar de route aanwijzigingen ga kijken. Daar vind ik enkel een paar harde punten weer.
Ik heb de route dan gedupliceerd en geoptimaliseerd ( functie in BC met rechter muisklik op route in het route scherm zie je de optie ).
Daarna gelijkgetrokken en de waypoints identiek zoals de originele route gelaten. De harde en zachte.
Ik heb nu wel een volledige routering. Reden van de originele route mij ook onbekend. HANS laat je gaan, bijt er je tanden op stuk.

Ik heb de route dan gedupliceerd en geoptimaliseerd ( functie in BC met rechter muisklik op route in het route scherm zie je de optie ).
Daarna gelijkgetrokken en de waypoints identiek zoals de originele route gelaten. De harde en zachte.
Ik heb nu wel een volledige routering. Reden van de originele route mij ook onbekend. HANS laat je gaan, bijt er je tanden op stuk.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
-
Man in Black
hier ben ik ook benieuwd naar
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Flat Twin Power
Inderdaad erg raar.
Ik had tot aan het via punt Upper Bristol Road nochtans wel gesproken aanwijzingen, daarna vielen ze weg en kreeg ik enkel pijltjes te zien.
Ik had tot aan het via punt Upper Bristol Road nochtans wel gesproken aanwijzingen, daarna vielen ze weg en kreeg ik enkel pijltjes te zien.
Kijk eens even bij bristol:
Viapunt aan de verkeerde kant van de snelweg. tien tegen één de oorzaak.
Ergo: nauwkeuriger werken.
TIP:
- dubbelklik op de routenaam
- vink aan 'kaart centreren'
- zoom vervolgens maximaal in op het geslecteerde viapunt
- doorloop met de pijltjestoets één voor één alle viapunten
- je ziet razendsnel waar evt onzorgvuldgheden zitten
Na downloaden van deze route kostte het welgeteld vijf seconden de oorzaak te vinden
Is overigens ook iets dat op de cursus-DVD expliciet aan de orde komt.
Terzijde: goed om in een situatie als deze niet te roepen 'pokke-apparaat!' maar er even je tanden in te zetten. Het vinden van de oorzaak kan immers ervoor zorgen dat het zich niet herhaalt.
Viapunt aan de verkeerde kant van de snelweg. tien tegen één de oorzaak.
Ergo: nauwkeuriger werken.
TIP:
- dubbelklik op de routenaam
- vink aan 'kaart centreren'
- zoom vervolgens maximaal in op het geslecteerde viapunt
- doorloop met de pijltjestoets één voor één alle viapunten
- je ziet razendsnel waar evt onzorgvuldgheden zitten
Na downloaden van deze route kostte het welgeteld vijf seconden de oorzaak te vinden
Is overigens ook iets dat op de cursus-DVD expliciet aan de orde komt.
Terzijde: goed om in een situatie als deze niet te roepen 'pokke-apparaat!' maar er even je tanden in te zetten. Het vinden van de oorzaak kan immers ervoor zorgen dat het zich niet herhaalt.
nabrander:
Er staan wel meer via's niet helemaal 'lekker' en enkelen staan als 'hard' terwijl daar geen reden voor lijkt.
Via's net naast de weg hoeft geen probleem te zijn, maar bij een via als deze is de kans groot dat je ten onrechte afslaat:

Er staan wel meer via's niet helemaal 'lekker' en enkelen staan als 'hard' terwijl daar geen reden voor lijkt.
Via's net naast de weg hoeft geen probleem te zijn, maar bij een via als deze is de kans groot dat je ten onrechte afslaat:

Nabrander2:GSrijder schreef:Net de route ontvangen en ze bekeken. De route an sich daar zie ik ook niet direct iets verkeerd in tot ik naar de route aanwijzigingen ga kijken. Daar vind ik enkel een paar harde punten weer.
De route met alleen de harde via's zonder aanwijzingen is de route zoals die uit het toestel komt; niet het bestand dat in het toestel is gezet.