propleem

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

suy

propleem

Bericht door suy »

De pijl van mijn 2610 loppt nooit op de weg altijd er naast.
Altijd in het veld track staat uit.
Vind ook geen straten en gemeente meer zo ineens ??
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Heb je de kaarten van het gebied waar je wil rijden ingeladen of enkel de kaarten rond de (een) route ingeladen?
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

of, heb je de kaarten geïnactiveerd in je GPS?
om na te kijken
twee maal menu
kaartinfo
kaarten moeten aangevinkt zijn anders zitten ze wel in de gps maar worden ze niet gebruikt.

Groetjes

Fluppie
suy

Bericht door suy »

ik had een route gemaakt en de kaarten waar de route liep of recthoeken
aangeklikt rood orange en dan naar mijn GPS gezonden.
Daarna zijn de problemen begonnen.
Het geen ik hier boven heb geschreven.
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Suy, ik vermoed dat je nieuwe kaarten hebt overgebracht naar je GPS (gezien je spreekt over vierkanten), een nieuwe kaartenset veegt de oude uit, dus misschien heb je wel heel wat kaarten gaan uitvegen zonder dat je het wist en er één of twee opgezet.
Je kan dat controleren op de manier zoals ik in mijn vorig antwoord schreef, hoeveel kaartstukken zitten daar in?
Je mag me eventueel bellen om je verder te helpen.

0476/944 581

Fluppie
Erlend

Bericht door Erlend »

Ik heb hetzefde voorgehad. Je moet de kaarten opnieuw inladen.
Heb een 2GB-kaart, maar meer dan België krijg ik er niet meer op.
Er is genoeg plaats vrij, maar de laptop geeft na een tijdje een foutmelding.
Heeft iemand dit al voorgehad?
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Ja, eerst geformateerd en dan werkte alles weer maar dat moest iedere keer gebeuren voor ik nieuwe kaarten wilde laden. Uiteindelijk de kaart vervangen en het probleem was opgelost. Heb je normaal geen 10 jaar (?) garantie op de CFkaart?
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Erik

Bericht door Erik »

Erlend schreef: Er is genoeg plaats vrij, maar de laptop geeft na een tijdje een foutmelding.
®lend
't is me op de avond voor vertrek overkomen: "even" kaartmateriaal wisselen maar om 3 uur 's nachts nog bezig :evil:
sinds ik vòòr het opladen van ander kaartmateriaal de Virusscanner, Firewall en Spyware tijdelijk uitschakel, heb ik dat niet meer voorgehad :D
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
suy

Bericht door suy »

jongens probleem opgelost had inderdaad maar 4kaartjes door gestuurd.
Heb nu 1283MB aan karten geladen 283 maps.
Nu werkt alles weer normaal.
Engeland heb ik niet geladen als ik dat nu achteraf wil laden moet ik die dan gewoon aankliken en zenden ?????????????.
Of moet alles dan op nieuw geladen worden??????????.
Voor die 283 maps die ik nu geladen heb daar heeft mijne comp wel uren over gedaan is dat ook normaal ????? go da tuurde nogal ...pfffff....kl***ten sech

toch bedankt om de reacties
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Gefelicteerd.
daar heeft mijne comp wel uren over gedaan is dat ook normaal ?????
Hangt af van je computer en van de snelheid van je verbinding. Kan je het CFkaartje niet rechtstreeks op je computer laden? Dat zou minder lang moeten duren.
Engeland heb ik niet geladen als ik dat nu achteraf wil laden moet ik die dan gewoon aankliken en zenden ?????????????.
Helaas, je zal alles opnieuw moeten selecteren en laden + Engeland natuurlijk. Als je kaarten naar je GPS stuurt, worden de bestaande kaarten vervangen door de nieuwe. Dit was trouwens de oorzaak van je probleem.
Suc6
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
suy

Bericht door suy »

Patrick V schreef:Hi,
Gefelicteerd.
daar heeft mijne comp wel uren over gedaan is dat ook normaal ?????
Hangt af van je computer en van de snelheid van je verbinding. Kan je het CFkaartje niet rechtstreeks op je computer laden? Dat zou minder lang moeten duren.
Helaas, je zal alles opnieuw moeten selecteren en laden + Engeland natuurlijk. Als je kaarten naar je GPS stuurt, worden de bestaande kaarten vervangen door de nieuwe. Dit was trouwens de oorzaak van je probleem.
Suc6

Patrick V

Jo bedankt
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Hola hola de Suy, uuuuurrreeen. herinner ik me goed dat het om een street pilot 3 ging? Daar zit een speciale card loader bij, een klein spulletje met een usb aansluiting waar je je datacard kan insteken, is nog geen TGV maar dan ook geen boemeltje meer.

Proberen die spullen zou ik zeggen, proberen man. :wink:

Fluppie
suy

Bericht door suy »

fluppie schreef:Hola hola de Suy, uuuuurrreeen. herinner ik me goed dat het om een street pilot 3 ging? Daar zit een speciale card loader bij, een klein spulletje met een usb aansluiting waar je je datacard kan insteken, is nog geen TGV maar dan ook geen boemeltje meer.

Proberen die spullen zou ik zeggen, proberen man. :wink:

Fluppie
Fluppie een 2610 eeeeuuuhh of is dat het zelfde ??????? ben een leek :oops: :oops:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
suy

Bericht door suy »

trouwens allemaal bedankt op mijn probleem
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
Erlend

Bericht door Erlend »

Bedankt voor jullie reacties,
maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Wanneer de data wordt getransferred zegt de laptpop na een tijdje dat er een communicatiefout is ontstaan.
Nolle

Bericht door Nolle »

Erlend schreef:Bedankt voor jullie reacties,
maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Wanneer de data wordt getransferred zegt de laptpop na een tijdje dat er een communicatiefout is ontstaan.
je moet eens alles uitschakelen op de laptop wat op de achtergrond kan werkzaam zijn ( firewall , antivir , antispy , enz ).
wat je ook eens kunt proberen is om de data van een pc naar je apparaat over te zetten , dan weet je al of het aan de laptop ligt ja of neen.
gewoon gaan elimineren tot je de oorzaak vind....
succes !
vr gr,
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Nee Suy, de 2610 is de volgende generatie toestellen daar ga je rechtstreeks met de USB kabel het toestel binnen. De streetpilot had nog een seriële en dus trage aansluiting. Om dit op te vangen werd er een card programmer bijgeleverd die via USB werkte

Doei

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ter aanvullig Suy, je pc kan daar voor zo'n groot bestand lang over doen, zoals iemand anders reeds schreef afhankelijk van de snelheid van je PC.
Je mag niet vergeten dat het om een zeer groot bestand gaat en dat dat bestand niet alleen gewoon van PC naar GPS gebracht wordt.
De PC moet daar een aantal bewerkingen mee doen, zodat het bruikbaar wordt voor je GPS en één geheel vormt.
Je merkt dat trouwens als je de transfert doet, dan komt daar bv op 'building map set' en daar is hij al een flinke tijd mee zoet.
Ik begin maar aan het downloaden van kaartensets als ik de PC voor niks anders nodig heb, tijdens het eten bv, of terwijl ik weg ben.

Groetjes

Fluppie
suy

Bericht door suy »

fluppie schreef:Ter aanvullig Suy, je pc kan daar voor zo'n groot bestand lang over doen, zoals iemand anders reeds schreef afhankelijk van de snelheid van je PC.
Je mag niet vergeten dat het om een zeer groot bestand gaat en dat dat bestand niet alleen gewoon van PC naar GPS gebracht wordt.
De PC moet daar een aantal bewerkingen mee doen, zodat het bruikbaar wordt voor je GPS en één geheel vormt.
Je merkt dat trouwens als je de transfert doet, dan komt daar bv op 'building map set' en daar is hij al een flinke tijd mee zoet.
Ik begin maar aan het downloaden van kaartensets als ik de PC voor niks anders nodig heb, tijdens het eten bv, of terwijl ik weg ben.

Groetjes

Fluppie
Bedankt fluppie maar dan moet ik verdomd lang eten zene en ik schrok normaal alles naar binnen het moet niet lekker zijn als het maar veel is :lol: :D :evil: :mrgreen: :mrgreen:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
Erlend

Bericht door Erlend »

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Het probleem werd veroorzaakt doordat de Garmin via USB hub aan de laptop hing. Routes overbrengen enz ging nochtans zonder problemen.
Enkel met het overbrengen van veel kaarten liep het mis.
Het transfereren gaat precies ook sneller zonder de hub ertussen.
Dus als er iemand mee geholpen kan zijn...
suy

Bericht door suy »

Erlend schreef:Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Het probleem werd veroorzaakt doordat de Garmin via USB hub aan de laptop hing. Routes overbrengen enz ging nochtans zonder problemen.
Enkel met het overbrengen van veel kaarten liep het mis.
Het transfereren gaat precies ook sneller zonder de hub ertussen.
Dus als er iemand mee geholpen kan zijn...
sorry wat is een HUB dan ken ik dat ook weer. :oops: :oops:
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
sprint

Bericht door sprint »

suy schreef:sorry wat is een HUB dan ken ik dat ook weer. :oops: :oops:
Om van één USB poort er 4 te maken. :wink:

Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

suy schreef:
fluppie schreef:Ter aanvullig Suy, je pc kan daar voor zo'n groot bestand lang over doen, zoals iemand anders reeds schreef afhankelijk van de snelheid van je PC.

Groetjes

Fluppie
Bedankt fluppie maar dan moet ik verdomd lang eten zene en ik schrok normaal alles naar binnen het moet niet lekker zijn als het maar veel is :lol: :D :evil: :mrgreen: :mrgreen:
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

suy, tegen de volgende keer dat je kaarten moet downloaden zal ik u wat adressen mailen waar ge lekker lang veel en langdurig kunt eten

groetjes

fluppie
suy

Bericht door suy »

sprint schreef:
suy schreef:sorry wat is een HUB dan ken ik dat ook weer. :oops: :oops:
Om van één USB poort er 4 te maken. :wink:

Afbeelding
Kun je daar eender welk toestel (geen koffiezet natuurlijk ) op aan sluiten wan ik heb wel USB poorten te weinig ???
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
Plaats reactie