acceleratie in rain/dynamic-mode

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Dirk

acceleratie in rain/dynamic-mode

Bericht door Den Dirk »

Onnozel vraagske, zuiver hypothetisch... :grin:
Zou er een groot veschil zijn in acceleratietijd als ge 't kot open zet in Rain of in Road of in Dynamic.
ik weet natuurlijk dat de gasrespons redelijk verschilt, maar als ge de hendel gans opendraait ( en houdt), zou er dan een grroot verschil zijn in bv een aceleratie tot 200/u?

te zien in bv : https://www.youtube.com/watch?v=oAiO7MoyAmY" onclick="window.open(this.href);return false;
I like my bike!!
roadster

Re: acceleratie in rain/dynamic-mode

Bericht door roadster »

Geen idee, ik mag nog altijd niet voorbij de 5000rpm... :twisted:

Als ik het mijn auto vergelijk die ook een variabele gasrespons heeft (eco-pro - comfort of sport), beetje vergelijkbaar met rain-road-dynamic, dan is daar in principe geen verschil, kot open is kot open... :mrgreen:
R1200GS LC
Man in Black

Bericht door Man in Black »

roadster schreef:...
Als ik het mijn auto vergelijk die ook een variabele gasrespons heeft (eco-pro - comfort of sport), beetje vergelijkbaar met rain-road-dynamic, dan is daar in principe geen verschil, kot open is kot open... :mrgreen:
Meen je dat? ik voel toch een duidelijk verschil dacht ik
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
carlgs

Bericht door carlgs »

hello

Als je brutaal het gas open draaid in de rain modus voel je dat hij in het begin niet zo brutaal optrekt tegen over dynamic
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

carlgs schreef:hello

Als je brutaal het gas open draaid in de rain modus voel je dat hij in het begin niet zo brutaal optrekt tegen over dynamic
inderdaad, ik rij vaak in RAIN als ik een duo meeneem, maar ik denk wel bij volgas dat er evenveel paardjes vrijkomen?? :grin:
I like my bike!!
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Als het goed is hebben Road en Dynamic evenveel paardjes om de sporen te geven, maar is bij Road de gasrespons wat meer afgevlakt. Bij Rain zijn er wat paardjes op stal gezet en is de gasrespons nog vlakker.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Man in Black

Bericht door Man in Black »

bij modus enduro is het vermogen ook beperkt tot 100pk dacht ik ergens gelezen te hebben.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie