Ik vind dit van model precies nen ouwe moto. Kijk maar eens naar de indertijd afgevoerde TRIUMPH, deze had toe ook zo een hoekige (onder)kuip. Hij werd afgevoerd omdat hij niet aansloeg, het was echter wel een dijk van een motor!
Wat mij opvalt bij deze vergelijking met de 2 Japanners, is de max.snelheids opgave.
De jappen geven hun waarden aan.
BMW blijft bij hun +200 aanduiding.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald schreef:Wat mij opvalt bij deze vergelijking met de 2 Japanners, is de max.snelheids opgave.
De jappen geven hun waarden aan.
BMW blijft bij hun +200 aanduiding.
Slim gezien, een beetje zoals met sexscènes op TV : de subtiele suggestie prikkelt soms meer dan de gewone weergave
Wanneer we de vergelijking bekijken met de Honda Pan en Yamaha FJR stel ik me volgende vraag; (86cm en 76 cm)
Is de breedte, voornamelijk door de spiegels, niet ietwat groot uitgevallen om op een handige manier tussen de files te rijden ?
Wert schreef:Wanneer we de vergelijking bekijken met de Honda Pan en Yamaha FJR stel ik me volgende vraag; (86cm en 76 cm)
Is de breedte, voornamelijk door de spiegels, niet ietwat groot uitgevallen om op een handige manier tussen de files te rijden ?
Ik stelde me net een gelijkaardige vraag: dat verschil tussen de Pan en K GT is zo groot > 10 cm (en nog groter met de FJR)?????
Zelfs een R1150RT is er maar 90 cm breed.
Ik heb nooit problemen gehad om tussen de files door te rijden, dus ik veronderstel dat die extra 6.5 cm niet onmiddellijk problemen zullen stellen. 't Zou natuurlijk kunnen dat de hoogte (positie) van de spiegels beter/slechter uitkomt tov de autospiegels.
'k Ben even die (spiegel-) breedte bij m'n GS gaan meten (er staan wel K-spiegels op) : 97cm. Filerijden is inderdaad geen probleem, maar wat wél even wennen zal worden voor zij die overstappen van een lagere naar een grotere breedte is de hoofdbeweging : je moet je hoofd verder draaien om die spiegels te zien. Die ervaring had ik toch toen ik overstapte van een R naar een GS.
Hans schreef:', maar wat wél even wennen zal worden voor zij die overstappen van een lagere naar een grotere breedte is de hoofdbeweging : je moet je hoofd verder draaien om die spiegels te zien.
mvg
Hans
Ik heb een tijdje terug 2 weken met een 1150RT mogen rijden. Wat me eigelijk vrij erg stoorde was dat je nogal naar beneden moet kijken om je spiegels te zien. Vooral omdat ik niet gewoon m'n ogen naar beneden kon richten omdat het kinstuk van m'n integraal helm "in de weg" stond. Dan vind ik de spiegels op m'n GS veel handiger. Misschien niet de schoonste oplossing, wel practisch.
GSven ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Zeg, over dat verstelbaar stuur, had de huidige GT dat niet ? (ik vraag het maar omdat mijne RS van 2001 dat wel heeft, dus het zou me verbazen dat de GT, die toch meer tour wou zijn, dat niet zou hebben)
"dat eerste" (berging in de kuip dus) had de vorige gt niet. Verstelbaar stuur waarschijnlijk wel, maar dit is toch wel een opmerkelijke vormgeving. Had de vorige gt geen clip-ons? Dit is een doorlopende constructie.
Greetings
Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen M op 13 dec 2005, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans schreef:', maar wat wél even wennen zal worden voor zij die overstappen van een lagere naar een grotere breedte is de hoofdbeweging : je moet je hoofd verder draaien om die spiegels te zien.
mvg
Hans
Ik heb een tijdje terug 2 weken met een 1150RT mogen rijden. Wat me eigelijk vrij erg stoorde was dat je nogal naar beneden moet kijken om je spiegels te zien. Vooral omdat ik niet gewoon m'n ogen naar beneden kon richten omdat het kinstuk van m'n integraal helm "in de weg" stond. Dan vind ik de spiegels op m'n GS veel handiger. Misschien niet de schoonste oplossing, wel practisch.
Kwestie van gewenning Sven. Die RT-spiegels geven me een veel beter beeld naar achteren ivm de spiegels van mijn vorige VFR en eerlijk...ik zou geen andere spiegels meer willen. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.