Nieuwe BMW rijder

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMW LIEFHEBBER

Nieuwe BMW rijder

Bericht door BMW LIEFHEBBER »

Hoi allemaal,

Ik heb mij pas een tweedehandse BMW R1100Rt aangekocht van het jaartal 1996 en met 26000km.Ik heb er nog niet zoveel kilometers mee gereden,maar die ik gereden heb moet ik zeggen dat de moto mij serieus is meegevallen.Ik moet eerlijk bekennen toen ik de vorige moto van mij een Suzuki Bandit 600cc gsfs in de winkel afleverde,waar ik een 4 tal jaar goed mee heb rondgebold en met de BMW vertrok was het toch efkes slikken.Is heel iets anders om mee te rijden.Ik meende er eens efkes mee te vertrekken,maar het was in het begin toch met de billen toe moet ik eerlijk bekennen :oops: Nu, na een paar dagen aanpassen begint het te gaan.Ik ben op een afgelegen straat gaan oefenen :) Is in elk geval een serieuze aanpassing,maar wel de moeite waard en een ferme moto :lol:
Ik ben mijne Bandit al vergeten :lol:
Groetjes,
Guy
Laatst gewijzigd door BMW LIEFHEBBER op 14 dec 2005, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
sprint

Bericht door sprint »

Welkom BMW LIEFHEBBER,(maar zijn we dat niet allemaal :lol: )
Veel plezier en veilige km. met je nieuwe speeltje :wink:
Marnix.

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welkom, en bollen maar, voor ge't weet rijd je ermee als een fiets :D
Misschien eens een fotooke posten van je aanwinst?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat je hier wreed wel gekomen zijn dat weet je.
nu nog gewend geraken aan die geur van verbrande rubber en olie die uit uw computerke zal komen.
Groetjes :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sprint

Bericht door sprint »

@BMW LIEFHEBBER Als je iets wil zeggen moet je u vooral niet inhouden hé :wink:
Marnix.

Afbeelding
BMW LIEFHEBBER

foto plaatsen

Xavier schreef:Welkom, en bollen maar, voor ge't weet rijd je ermee als een fiets :D
Misschien eens een fotooke posten van je aanwinst?
Zou graag een foto plaatsen maar krijg het niet klaar.
Kan mij dat iemand uitleggen?
Groetjes,
Guy :oops:
sprint

Bericht door sprint »

lees even dit topic :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=33

fotos kan gratis hier plaatsen:

http://imageshack.us/ :wink:

Anders stuur je de foto maar naar mijn e-mailadres en zal ik hem plaatsen.
Marnix.

Afbeelding
Dakke

Bericht door Dakke »

Overstappen van een lichte "jap" naar een boxer is inderdaad een beetje raar.
Ik ben vroeger overgestapt van een Pan European naar een R1100RS. Mijn eerste gedacht....shit was da hier...De Pan daar was ik opgestapt en na 5 km had ik precies nooit iets anders gehad. Op de BMW duurde het toch een 2000 km vooraleer ik hem ging appreciëren.

Mijn laatste overstap nu was van een CBR 600 naar een R1100S en weeral had ik zoiets van....inderdaad....shit was da hier. Den eersten bocht mompelde ik in mijn helm : hé moat nor waor wilde gij naartoe ??
De cardanreactie is iets wat je gewoon moet worden. Of aan het rode licht een beetje rechtstaan, met de motor lichtjes tussen de benen effe aan de gas draaien....motor slaat een beetje naar de zijkant.
Ik heb er ondertussen een 1000-tal km opzitten en het "boxergevoel" is helemaal terug. Effe doorbijten dus want draai het of keer het : een boxer is en blijft iets apart.

gr
Dakke

ps : toen ik dit vertelde aan een kameraad zei hij dat ik zeker ooit eens met een "oude" boxer moest bollen als ik de kans kreeg :wink: hint...
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
sprint

Bericht door sprint »

Ik heb je foto bij het topic "Toon je boXer" gezet.
De foto vind je hier:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 5077#55077

:wink:
Marnix.

Afbeelding
BMW LIEFHEBBER

plaatsen foto

sprint schreef:Ik heb je foto bij het topic "Toon je boXer" gezet.
De foto vind je hier:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 5077#55077

:wink:
Awel Marnix,bedankt voor de snelle reaktie :D
BMW LIEFHEBBER

hint

Dakke schreef:Overstappen van een lichte "jap" naar een boxer is inderdaad een beetje raar.
Ik ben vroeger overgestapt van een Pan European naar een R1100RS. Mijn eerste gedacht....shit was da hier...De Pan daar was ik opgestapt en na 5 km had ik precies nooit iets anders gehad. Op de BMW duurde het toch een 2000 km vooraleer ik hem ging appreciëren.

Mijn laatste overstap nu was van een CBR 600 naar een R1100S en weeral had ik zoiets van....inderdaad....shit was da hier. Den eersten bocht mompelde ik in mijn helm : hé moat nor waor wilde gij naartoe ??
De cardanreactie is iets wat je gewoon moet worden. Of aan het rode licht een beetje rechtstaan, met de motor lichtjes tussen de benen effe aan de gas draaien....motor slaat een beetje naar de zijkant.
Ik heb er ondertussen een 1000-tal km opzitten en het "boxergevoel" is helemaal terug. Effe doorbijten dus want draai het of keer het : een boxer is en blijft iets apart.

gr
Dakke

ps : toen ik dit vertelde aan een kameraad zei hij dat ik zeker ooit eens met een "oude" boxer moest bollen als ik de kans kreeg :wink: hint...
awel ge moogt als ge in de geburen zijt eens een ritje maken :o
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

In het begin zeg je de benen toe hahahaah was van mij ook zo .
Maar nota bene je moe altijd de tank stevig tussen de benen nemen.
Veel Km moto plezier
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
George Michael

Bericht door George Michael »

:D Ook ik heb behoorlijk moeten wennen aan allerlei dingen. Heb mijn 1150RT nu sinds 8 december. Maar ben al aardig gewend en wat kun je er een hoop mee. Als je maar durft. Hij is in de bochten Heeeeeeerlijk!
Naast het motorgevoel is het gewoon een prachtding om naar te kijken. Krijg nu eindelijk op mijn werk positeive opmerkingen. Het is mijn 3e motor! (PC800 / Deauville / 1150Rt)
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Dakke

Bericht door Dakke »

awel ge moogt als ge in de geburen zijt eens een ritje maken
Mt "oude" boxer bedoelde ik niet een "moderne" Rt als de jouwe maar eerder een R90 ofzo. Zou nog heel "ander" boxergevoel zijn

gr
dakke

ps : was ik nog vergeten PROFICIAT met je aankoop en veel kmplezier
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
Plaats reactie