ff voorstellen en een vraagje over de C1
Moderator: GVN
-
wannaberossi
- Contacteer:
ff voorstellen en een vraagje over de C1
Aangezien ik hier geen voorstel topic kon vinden misbruik ik deze post er maar even voor....
Hi, mezelf net ff aangemeld hier.
Ik heb geen BMW, nooit gehad ook.
Maar ik zit er over te dubben om volgend jaar een C1 aan te schaffen om van de meeste files af te zijn.
Mijn huidige motor heb ik net nieuw, een Yamaha R1 (gaat volgend jaar pas op kenteken).
Ik ben dus een watje...tegenwoordig elke dag ongeveer 90km op de snelweg en in de winter met veradelijk weer vind ik een sportmotor met veel vermogen en vrijwel geen bescherming tegen de elementen waardeloos rijden en tuf ik dus met de auto. Sta alleen dagelijks in de file en dat ben ik meer dan zat...dus zit te denken aan een C1. Niet omdat ik 'm mooi of leuk vind, maar gewoon uit praktische overweging.
Ik hoop hier wellicht wat info/ervaringen te verkrijgen over dit mobieltje
zwakke punten, de 125cc of perse de 176cc versie, etc.
groeten wbr
Hi, mezelf net ff aangemeld hier.
Ik heb geen BMW, nooit gehad ook.
Maar ik zit er over te dubben om volgend jaar een C1 aan te schaffen om van de meeste files af te zijn.
Mijn huidige motor heb ik net nieuw, een Yamaha R1 (gaat volgend jaar pas op kenteken).
Ik ben dus een watje...tegenwoordig elke dag ongeveer 90km op de snelweg en in de winter met veradelijk weer vind ik een sportmotor met veel vermogen en vrijwel geen bescherming tegen de elementen waardeloos rijden en tuf ik dus met de auto. Sta alleen dagelijks in de file en dat ben ik meer dan zat...dus zit te denken aan een C1. Niet omdat ik 'm mooi of leuk vind, maar gewoon uit praktische overweging.
Ik hoop hier wellicht wat info/ervaringen te verkrijgen over dit mobieltje
zwakke punten, de 125cc of perse de 176cc versie, etc.
groeten wbr

-
Iron Gonzo
ga voor het zwaarste type; dan heb je bij inhaal maneuvers nog wat overschot.
ha en een ROSSI fan.
allee hij is toch weer wereld kampioen.

ha en een ROSSI fan.
allee hij is toch weer wereld kampioen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ga zeker voor de "200"
Dat spel weegt 180 kg, niet onderschatten dus. Het zwaartepunt ligt hoog, dus traag rijden kan wat vreemd aanvoelen.
Persoonlijk heb ik nooit met de 125 gereden, maar de 200 had voor mij geen geheimen meer.
Dat vertrekt vrij snel aan het licht, je kan daarmee vlot 110 houden, 120 wordt moeilijker.
Voor lange trajecten aan redelijke snelheid raad ik je toch gehoorsbescherming aan, omdat je dus geen ramen of helm hebt die de geluiden dempen. Rij eens naast een vrachtwagen aan 90... da maakt kabaal. Een muts is ook handig
Zolang je rijdt wordt je haast niet nat, enkel wat spatjes die naar binnen gezogen worden. Een deftige jas en je bent gesteld.
Tja qua opties, ik had hand- én zitverwarming, zaaaalig. Je knieën zijn een "zwak" punt, je zit niet in de wind, maar je knieën krijgen vrij snel koud. Een dikke winddichte broek voorzien dus.
ABS was ook te krijgen, was misschien wat te gevoelig afgesteld.
Die grote zwarte koffer, da is de max. Hoeveel liters was dat weer? In elk geval, doe dat open en je hebt echo. Sommige wringen om 1 helm in de koffer van hun moto te krijgen, wel op de C1 draagt je géén en je kan er 4 in kwijt.
Nog vragen, stel maar.
Er loopt hier nog zeker een andere (ex?)rijder rond.
Dat spel weegt 180 kg, niet onderschatten dus. Het zwaartepunt ligt hoog, dus traag rijden kan wat vreemd aanvoelen.
Persoonlijk heb ik nooit met de 125 gereden, maar de 200 had voor mij geen geheimen meer.
Dat vertrekt vrij snel aan het licht, je kan daarmee vlot 110 houden, 120 wordt moeilijker.
Voor lange trajecten aan redelijke snelheid raad ik je toch gehoorsbescherming aan, omdat je dus geen ramen of helm hebt die de geluiden dempen. Rij eens naast een vrachtwagen aan 90... da maakt kabaal. Een muts is ook handig
Zolang je rijdt wordt je haast niet nat, enkel wat spatjes die naar binnen gezogen worden. Een deftige jas en je bent gesteld.
Tja qua opties, ik had hand- én zitverwarming, zaaaalig. Je knieën zijn een "zwak" punt, je zit niet in de wind, maar je knieën krijgen vrij snel koud. Een dikke winddichte broek voorzien dus.
ABS was ook te krijgen, was misschien wat te gevoelig afgesteld.
Die grote zwarte koffer, da is de max. Hoeveel liters was dat weer? In elk geval, doe dat open en je hebt echo. Sommige wringen om 1 helm in de koffer van hun moto te krijgen, wel op de C1 draagt je géén en je kan er 4 in kwijt.
Nog vragen, stel maar.
Er loopt hier nog zeker een andere (ex?)rijder rond.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

lid BMW MC VL
-
wannaberossi
- Contacteer:
nou was eigenlijk van plan om gewoon vol in het leer te gaan met ook gewoon een helm....twee keer voor lul zitten is denk ik net zoiets als - en - is +.
Maar de "zware" uitvoering heeft dus de voorkeur. Dat vermoede ik al een beetje, voorral met inhalen enzo.
Maar kom je met een dergelijk machine wel tussen auto's door of is deze te breed (sorrie beemers, ik ben gewend aan r1 afmetingen).
Zwakke punten?
Maar de "zware" uitvoering heeft dus de voorkeur. Dat vermoede ik al een beetje, voorral met inhalen enzo.
Maar kom je met een dergelijk machine wel tussen auto's door of is deze te breed (sorrie beemers, ik ben gewend aan r1 afmetingen).
Zwakke punten?

-
noppenrijder
Is dat een "automatic" of moet je schakelen?
Is mss iets voor mijn vrouw, is 1.62 m groot; kan je gemakkelijk met de voeten aan de grond?. Kan je daar zonder ervaring opstappen?
Wat verbruikt da spel ongeveer?
Is mss iets voor mijn vrouw, is 1.62 m groot; kan je gemakkelijk met de voeten aan de grond?. Kan je daar zonder ervaring opstappen?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Een helm wordt afgeraden. Als je valt zorgt het gewicht van de helm, die niet aan de grond kan, voor extra geweld op je wervels. Zie je het echt als iets noodzakelijk, beperk je tot een soort fietshelm.wannaberossi schreef:nou was eigenlijk van plan om gewoon vol in het leer te gaan met ook gewoon een helm....twee keer voor lul zitten is denk ik net zoiets als - en - is +.
Zwakke punten?
Ik reed ook meestal met m'n motojas, maar haal er de rugbescherming uit. Dat zit niet comfortabel (niet vergeten, er is rugsteun), en als je relatief groot bent wordt je nog meer naar het stuur geduwd.
Breedte volgens constructeur 1026mm, maar spiegels springen er erg hoog uit. RT-breedte dus
Zwakke punten;
er zijn er een paar.
Die zwarte bulten aan je schouders, dat is hard piepschuim. Wanneer je moto valt, pech of vandalisme, dan breekt dat schuim. Is niet goedkoop, maar een tube lijm kan soelaas brengen
Het onderhoud is niet gegeven. Laatst ging m'n pa (die ook eentje heeft) op jaarlijks onderhoud (niet genoeg gereden km), ze hebben de vario riem (moeten?) vervangen, totaalprijs onderhoud : iets meer dan 300 eurootjes.
Het parkeren is een week punt. Dat gebeurt met twee hefbomen.
De ene bedient de bok, de andere trekt/duwt aan de voorvork.
Tussen de hefboom en de bok zit een zwakke schakel. Als je weerstand voelt, niet verder doen maar je machine beetje verzetten. Je mag geen gewicht op je zetel houden als je de bok bedient. Ook moet je opletten dat de plaats voor de bok niet hoger uitspringt dan waar de wielen staan.
Plus, bij gebrek aan versnelling, de neus naar boven zetten. Klinkt angstaanjagend, maar het went wel.
Ne vario, rem loslaten en GAAASFirmin -den boXer- schreef: Is dat een "automatic" of moet je schakelen?
De zithoogte is laag, maar de basis is breed, je voeten staan vrij ver uiteen. Probeer het eens uit, plus een broek dragen is een must
Normverbruik : 2,9 (125) en 3,2l (200) voor een tankinhoud van 9,7l
Benzine meter en waarschuwingslampje zijn aanwezig.
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
Heb een jaar geleden een 2de hands 125cc gekocht en gebruik hem hoofdzakelijk voor woon/werk verkeer. Tot op heden heb ik die aankoop nog niet beklaagd. Tussen de file doorrijden is niet echt een probleem. Goed beschermd tegen weer/wind. Hoewel ik toch de installatie van een windkit zou aanraden (voor-, achter- en zijschermen), een opmerkelijke verbetering wanneer je het ganse jaar wil blijven rondrijden. Voor lange afstanden op autosnelwegen tegen normale snelheden zijn er beter alternatieven, omwille van de beperkte cilinderinhoud (ne +500cc is voor veel C1-rijders een droom die wel niet meer zal uitkomen). In't begin is het wel effe wennen aan het hoger gelegen zwaartepunt, eenmaal dat onder de knie rijd het zoals elke andere 2wieler.
Min-punt: De C1 is het eerste probeersel van BMW, wil zeggen dat er wel een aantal zaken zijn die beter hadden gekund (zoals het stand-mechanisme). Spijtig dat er geen opvolger meer zal komen.
Plus-punt: in geval van een ongeval is de C1 de veiligste motor, wel je armen en benen binnen de kooi houden.
Denk eraan dat de C1 niet meer wordt geproduceerd, waardoor je enkel op de 2de hands markt terecht kan. Daarenboven zijn er niet veel 176cc's verkocht...je zal effe moeten zoeken (of een hoge prijs betalen).
Een hoop info/tips kan je terugvinden op volgende website:
http://www.c1forum.co.uk/
Min-punt: De C1 is het eerste probeersel van BMW, wil zeggen dat er wel een aantal zaken zijn die beter hadden gekund (zoals het stand-mechanisme). Spijtig dat er geen opvolger meer zal komen.
Plus-punt: in geval van een ongeval is de C1 de veiligste motor, wel je armen en benen binnen de kooi houden.
Denk eraan dat de C1 niet meer wordt geproduceerd, waardoor je enkel op de 2de hands markt terecht kan. Daarenboven zijn er niet veel 176cc's verkocht...je zal effe moeten zoeken (of een hoge prijs betalen).
Een hoop info/tips kan je terugvinden op volgende website:
http://www.c1forum.co.uk/
BMW C1 Family Yellow-Silver