Systeemhelm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

be432081

Systeemhelm

Bericht door be432081 »

Tot heden heb ik steeds met een Jet-helm met visier gereden.
Als het echt koud is om te rijden is dat niet ideaal, dan is het alsof de wind je kin en mond zo goed als bevroren gevoelloos wordt.
Daarmee had ik het idee om een systeemhelm aan te schaffen , en ben ik even gaan kijken bij GSM in Beringen of ik er iets zou vinden.
De Shubert helmen zijn mij veel te duur , maar zag er wel de Airoh helm die rond de €200 zit.
Probleem is als ik een medium neem past mijn hoofd wel maar is het alsof mijn neus tegen het voorstuk plakt als ie dichtgeklapt is.
Het voelt mij zo een beetje clostrofobisch aan.
Heeft er iemand een goeie raad of ander merk van helm welke een beetje bij prijs is en toch niet zo nauw is aan het voorstuk.
Ook eventueel een ideale om intercom te kunnen inbouwen.
Neen, ik stond niet de eerste in de rij als ze de neuzen uitgedeeld hebben, daaraan zal het niet liggen.

thanks info

Hugo
Midlife-crisis , tis van da
Danny

Bericht door Danny »

spaar dan ietske langer zou ik zeggen... beter ietsje meer uitgeven dan achteraf bescheten zitten met een half passende helm... komt meer voor dan je denkt dat men eerst voor de iets goedkopere (niet altijd slechtere) versie gaat maar toch bedrogen uitkomt...
ik ben een erg tevreden Schuberth gebruiker en inbouwmogelijkheden alom... 't heeft weinig met je neus te maken maar in een schuberth is plaats voor alle gevallen ... ook extreme :wink:
....

Bericht door .... »

Danny schreef:spaar dan ietske langer zou ik zeggen... beter ietsje meer uitgeven dan achteraf bescheten zitten met een half passende helm... komt meer voor dan je denkt dat men eerst voor de iets goedkopere (niet altijd slechtere) versie gaat maar toch bedrogen uitkomt...
ik ben een erg tevreden Schuberth gebruiker en inbouwmogelijkheden alom... 't heeft weinig met je neus te maken maar in een schuberth is plaats voor alle gevallen ... ook extreme :wink:
Men zegge het verder ,kan er niets aan toevoegen alleen Danny gelijk geven,ff sparen en jaren plezier beleven
Mo
Pietwin

Bericht door Pietwin »

Een goeie helm is iets heel persoonlijk, je weet het maar pas als je hem een tijdje gedragen hebt.
Momenteel is er bij nolan een nieuw model voor de N101 en dat is de N102. Waardoor dat de prijs van de N101 veel gezakt is.
Bij HG soms al voor 165 Euro te koop. Er zijn hier(forum) een paar zeer tevreden gebruikers van deze helm.
R1100RT 98 Silver
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Op mijne R zonder scherm voldeed de Shuberth volkomen, met scherm was het niet te doen van het lawaai. Op mijne RT was het al bij al nog doenbaar tot ik verleden week mij de Nolan N101 heb aangeschaft, veel stiller als de Shuberth.
Ik zou aanraden om een paar helmen uit te proberen, maar ja, welke handelaar laat zoiets toe?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Mark

Bericht door Mark »

Laat u niet verleiden door bij aankoop enkele Euros minder te geven. Inderdaad, die Airoh is aantrekkelijk geprijsd. Dat vond mijne motormaat ook enkele jaren geleden. In zijn geval is goedkoop uiteindelijk duurkoop gebleken. Na twee jaar en een 25.000 km was het klapmechanisme al defect :( . Resultaat, hij bolt nu tot zijn tevredenheid met een "dure" Schubert rond...

M.
luc gs

Bericht door luc gs »

Schubert is wel degelijk én duur,maar ook een zeer lawaaierige helm!
Kies bijvoorbeeld een Nolan,misschien iets minder degelijk (??? )maar men kan bijna 2 Nolan's kopen voor 1 Schuberth.
Bovendien zal het wel veel aangenamer zijn met de Nolan.
Zie maar de reacties op dit forum.
brit

Bericht door brit »

bij db-metingen is het de stilste helm. er zijn reeds genoeg testen uitgevoerd.

als je wil weten welke helm het meest stil is, moet je vergelijkend rijden op een naked bike (zonder ook maar enig schermpje)...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

shark heeft ook heel goede helmen.
ik ben er toch wreed content van, kwa comfort en geluidsdempend.
er is tevens plaats voorzien voor een intercom in te bouwen.
meer info bij de dealer of op de website ervan
http://www.shark-helmets.com/shark/tech ... rk_gp_site
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Eric

Bericht door Eric »

Vanguard schreef:Op mijne R zonder scherm voldeed de Shuberth volkomen, met scherm was het niet te doen van het lawaai. Op mijne RT was het al bij al nog doenbaar tot ik verleden week mij de Nolan N101 heb aangeschaft, veel stiller als de Shuberth.
Ik zou aanraden om een paar helmen uit te proberen, maar ja, welke handelaar laat zoiets toe?
Heb hetzelfde voor, met mijne Chubert op mijne K weinig problemen, op mijne C is het niet te doen, dus rijd ik nu met een goedkoop grex helmke rond zonder lawaai maar misschien wel niet zo veilig, ik ben van plan om wat nieuw te kopen maar ben er nog niet uit wat, proberen zou soelaas brengen,
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Relax

Bericht door Relax »

De Shuberth Concept kan je nu al aan zééééér aardige prijzen krijgen. Ff Googlen.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

brit schreef:
bij db-metingen is het de stilste helm. er zijn reeds genoeg testen uitgevoerd.

als je wil weten welke helm het meest stil is, moet je vergelijkend rijden op een naked bike (zonder ook maar enig schermpje)...
de helmen worden inderdaad getest op een naked, maar wat ben je daarmee als je een RT hebt ?! dan vallen die testen helemaal in het water want het is een gans andere situatie ...
zoals hier al gezegd dus : zelf testen op je eigen motor :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Harald

Bericht door Harald »

Bij de aankoop van een helm spelen er vele factoren een rol
- windscherm of niet
- hoogte van het windscherm
-zithouding van de motorijder ( afstand tot het windscherm)
- de groote van de piloot, gemeten van op het zadel.
- type helm , systeemhelm met ingebouwde scharnieren of uitstekende scharnieren)
- dubbel vizier of niet
-snelheid ( autoweg of binnenwegen)
enz.

Dus zelf testen is de boodschap :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zelf testen, véle beter dan wat den dienen zegt over zijne Schuberth, of den andere over zijne Nolan, gewoon naar de winkel gaan, diene pot op uwe kop smijten, en zien dewelke 't best past, bij mij was 't toevallig de Nolan (waar ik idd héél tevreden van ben, zeker voor zijne prijs) maar dat kan bij U een ander model zijn, Lazer heeft denk ik ook systeemhelm, maar van de kwaliteit weet ik niks.

Bij de meeste motokledijwinkels zijn er wel meestal 3, 4 of 5 verschillende merken te testen, en bij H G kunt ge altijd de Nolan en de Schuberth tegen elkaar testen, die verkopen ze nml. alletwee.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Scarto

Bericht door Scarto »

Voor de RT-rijders onder ons :!:

Overweeg eens de aankoop van een hoger scherm ipv een andere helm :!: Bij de eerste optie zal je een tevreden man worden, bij de twee kan je van de regen in de drop vallen.

Groeten. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Danny

Bericht door Danny »

bij H G kunt ge altijd de Nolan en de Schuberth tegen elkaar testen, die verkopen ze nml. alletwee
testen is dat rijden of gewoon opzetten... een test is bij mij rijden liefst in een goeie vlaag regen, weinig helmen die je dan meekrijgt denk ik...als je ze sowieso al meekrijgt...ik heb 't geluk een vriend met een motorzaak te hebben en voor op mijne GS was de test rap geklonken... een schuberth...de rest kraakte en rammelde en lekte water en dat wil ik nou net niet in een helm...ieder zijn goesting maar ik ben er erg tevreden mee... :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, Danny, dan gaat ge volgens mij duidelijke afspraken moeten maken met de verkoper, ik bedoelde eerder op uwe kop zetten, en voelen dewelke 't beste past naar uw goesting :o

Ik heb wel al horen zeggen dat sommige verkopers 't toestaan om een helm op de baan te testen, maar wie, of waar, I don't know :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Hans

Bericht door Hans »

Koppel!! schreef:Ik heb wel al horen zeggen dat sommige verkopers 't toestaan om een helm op de baan te testen, maar wie, of waar, I don't know :wink:
't Is waar, onder andere bij Van Zeebroeck in St-Pieters-Leeuw. 'k Moest wel even mijn paspoort achterlaten als onderpand, maar mocht de Schuberth S1 al rijdend uittesten.

mvg
Hans
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Hans schreef:
Koppel!! schreef:Ik heb wel al horen zeggen dat sommige verkopers 't toestaan om een helm op de baan te testen, maar wie, of waar, I don't know :wink:
't Is waar, onder andere bij Van Zeebroeck in St-Pieters-Leeuw. 'k Moest wel even mijn paspoort achterlaten als onderpand, maar mocht de Schuberth S1 al rijdend uittesten.

mvg
Hans
Dan hebde geluk gehad,
Ik mocht hem destijds opzetten, maar meer niet.
Hij besliste zelfs welke maat ik had, en welke kleur het best bij mijne moto paste :twisted: :roll:
m.a.w. het is niet echt mijne maat.
Heb er al enkele keren mee overhoop gelegen.
Hij vertelde de grootste onzin , om te kunnen verkopen :!: :!:
Ik haat leugenaars, zeker als ik ze er ter plaatse op betrap :evil:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

das waar Harald ... ben daar ook nie zo goe gevaren !
Ze laten u daar geen 2 seconden gerust en die verkoperkes ... tja, ik denk dat die zelf nog nooit op ne moto gezeten hebben.
Mij zien ze er ook nie direct terug :?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

de maat nemen is belangrijk...
voor wie de algemene pasregel niet moest kennen...
helm op de knikker zetten, hand op het hoofd leggen midden achteraan(kruintje waar de paters een blotte plek hebben)
de helm aanduwen (met de blotte plek hand) en met je andere hand (wijsvingerke) moet je aan je voorhoofd genoeg plaats hebben om die vinger - verticaal - een beetje tussen helmvoering en voorhoofd te krijgen... de lintmeter en schedelomtrek helpen je ook al een eind op weg...
testrijden is echt ideaal en zou eigenlijk moeten kunnen omdat een helm zo anders kan aanvoelen/klinken afhankelijk van het type moto, gestalte van de rijder en zijn wel/niet gevoeligeheid tegenover decibellekes...
voor den ene een schitterende helm voor de andere een rammelkar, de echte kwaliteiten van je helm bemerk je pas als je aan 100 per uur eens rechtop gaat staan... :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi guys,

Misschien moeten we eens poll houden over helmen?
Liefst helm/beemer model?

Ikzelf heb een Arai Condor + een verhoogde ruit op de RT.
Pasvorm is perfect, ook al is ie ietsje te klein.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Frans

Bericht door Frans »

Martin M. schreef:Voor de RT-rijders onder ons :!:

Overweeg eens de aankoop van een hoger scherm ipv een andere helm :!: Bij de eerste optie zal je een tevreden man worden, bij de twee kan je van de regen in de drop vallen.

Groeten. :wink:
Opletten met hogere schermen Martin. Bij regenweer zorgen ze ervoor dat uw helm minder verluchting krijgt en uw vizier aandampt en dan val je van de regen in de mist.
GSven

Bericht door GSven »

Xa4 schreef:das waar Harald ... ben daar ook nie zo goe gevaren !
Ze laten u daar geen 2 seconden gerust en die verkoperkes ...
Mij zien ze er ook nie direct terug :?
Wel, mij laten ze daar nadrukkelijk rustig rondkijken.
Soms lopen ze eens langs wanneer ze naar de reserve moeten en dan "Roep maar eens hé", verder nooit wat.
Ik moet steeds zelf op zoek naar een brave ziel die me wil helpen, die dat dan wel vriendelijk doet.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb eerlijk gezegd toch geen klagen over Van Zeebrouck, als ze mij iets vragen en ik heb op dat moment geen hulp nodig dan zeg ik gewoon dat ik ff aan 't kijken ben 8)

En als ik hulp nodig heb, dan vraag ik 't gewoon :wink:

En als ze mij blaaskes aan 't verkopen zijn, dan pak ik ze erop, en dan hebben ze 't rap door dat ze mij géén blaaskes moeten wijsmaken, ik verwijs dan ook zo is, ff nonchalant, dat er 500m verder nog ne winkel is in motokledij, dan zijn ze d'rna meestal hulpvaardiger :mrgreen:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Plaats reactie