Ticket op autosnelweg

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

hla
Contacteer:

Ticket op autosnelweg

Bericht door hla »

Ik heb het nog nooit nodig gehad maar ik vraag mij enkele zaken af.

1) Hoe betaal je op de autosnelweg aan een tolhokje?
en
2) Met een toermoto, kun je dan nog aan de automaat of aan de kassa?

Ik bedoel maar, je komt gezellig aanrijden en plots kom je zo een ticketautomaat tegen.
Wat doe je dan? : Stoppen - in neutraal - handschoen uit - op de knop drukken - ticket nemen - wegsteken in ....? - Handschoen aan - terug op weg.
En bij de kassa: Stoppen - in neutraal - handschoen uit - ticket zoeken in .... - ticket nemen - afgeven - geld zoeken - betalen - wisselgeld wegsteken in ....? - Handschoen aan - terug op weg.

Allemaal nogal omslachtig. Vooral als er een hele hoop ongeduldige auto's achter U staan te wachten :oops:

En heeft een toermoto met brede koffer geen problemen om aan de kassa te geraken zonder om te vallen. Je moet namelijk zo dicht mogelijk parkeren, maar te dicht is "schade aan de koffer" en te ver is "niet aan de kassa kunnen". Dan kom je ook tegen met de auto.

Dergelijke zaken komen dus voor in verschillende landen, zoals Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland enz. als normale tol of als speciale brug, tunnel of bergtaks.

Dus, Hoe doen jullie dat :?:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Ik doe het zoals hierboven beschreven: Stoppen - in neutraal - handschoen uit - op de knop drukken - ticket nemen - wegsteken in ....? - Handschoen aan - terug op weg.
En bij de kassa: Stoppen - in neutraal - handschoen uit - ticket zoeken in .... - ticket nemen - afgeven - geld zoeken - betalen - wisselgeld wegsteken in ....? - Handschoen aan - terug op weg.

:!: Let wel! Als je de automatische kassa neemt, betaal je het tarief van een personenwagen. Aan de bemande kassa, rekenen ze het moto tarief aan = +/- 50% :!:

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo,

En zo moeten we het blijven doen! In de hoop dat ze genoeg krijgen van al die langzame motorrijders bij het loket en dat ze dan uiteindelijk zeggen laten we die motorrijders in godsnaam maar voor niets doorlaten.

groet ajmo
Philippe

Bericht door Philippe »

ajmo schreef:Hallo,

En zo moeten we het blijven doen! In de hoop dat ze genoeg krijgen van al die langzame motorrijders bij het loket en dat ze dan uiteindelijk zeggen laten we die motorrijders in godsnaam maar voor niets doorlaten.

groet ajmo
  • Ik vrees dat het bij hopen zal blijven :cry:
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Harald

Bericht door Harald »

Rij gewoon door , zonder te betalen.
dan komen ze wel achter dat geld op een andere plaats ,
waar geen kotje staat.
Vééééééél gemakkelijker.

Ni zeveren hé ,hoe zou nen tourmoto nu te breed
zijn aan zo'n kotje.
Als ik mijne linker achterpoot op de grond zet, komt dienen
zo'n 20 cm verder dan de koffers hé.
Ne koffer is ni zo breed zulle, komt niet verder dan uw spiegels
en die komen ook niet tegen de muur dacht ik :roll:
tenzij ge der zelf gaat tegenliggen om die dame in dat kotje ne kus te geven :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Wel wreed opletten waar je je voeten zet want daar ligt gemorste olie en vet van de wagens aan die ticket automaten en betaal hokjes ... Ben zo een keer met mijnen smikkel tegen dat kotje gedonderd. :roll:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
In de Liefkenshoektunel kun je met een type bankkaart/magneetkaart (abonnnee = +/- 200 doorgangen per jaar aan verminderde prijs)
gewoon tot aan de slagboom rijden, indien je die op zak hebt gaat de slagboom automatisch open en weg ben ik. Dat is een kwestie van seconden.
Dit systeem zal elders ook wel bestaan :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frans

Bericht door Frans »

Een goede raad voor motards op de franse tolwegen ,
neem nooit de automatische betaalpoort met visa/euro/eurocard want dan betaal je de categorie auto, als de verantwoordelijke je niet bemerkt
Ik heb het gelukkig opgemerkt door het bewaren van mijn tickets. Achteraf gereclameerd en het verschil terug gekregen op mijn rekening.
Voor een vlugge bediening neem steeds het vak van de vrachtwagens , een vrachtwagen = 4 autos
verder is het ook wel handig een bijzit madam mee te hebben :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Frans schreef:verder is het ook wel handig een bijzit madam mee te hebben :wink:
Ma die kost ook geld zulle :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Nog een tip: een tanktas met extern compartiment is handig om kredietkaart en ticket in op te bergen. Niettemin moet ik nog altijd mijn handschoenen uit- en aandoen :(
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Ik neem een duo mee. :wink:
patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
pirre105
Contacteer:

tanktas

Bericht door pirre105 »

Zorg dan wel dat het geen magnetische tanktas is want hierdoor wordt de bankkaart gedemagnetiseerd en kan je zonder bankkaart verder wat ook niet praktisch is (Spreek van ondervinding).

Groeten Pirre
p@rick

Bericht door p@rick »

Als wij in groep zo'n tolhokje passeren is er altijd één die met z'n creditkaart betaalt, de anderen kunnen dan - weliswaar één voor één - de slagboom passeren, op die manier is er telkens maar één die z'n handschoenen moet uitdoen. De verrekening gebeurt dan tijdens de eerstvolgende stop of gewoon 's avonds aan tafel.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Gewoon, op 't gemakske tot aan da kotteke bollen, in neutral zetten, g#dverd&éç"è§!mme, waar is die neutral nu, en waarom doet die boite nu weer moeilijk, aha, daar is 'm, uw handschoen uitdoen, die ergens wegsteken waar ze ni kan vallen, nu da ticketteke vinden, néé, da nie, da's van daarjuist, en néé, da's de afrekening van uwe naft, aha daar is 't, uw ticketteke afgeven aan de (hopelijk) geduldige bediende, zien hoeveel ge moet betalen, dzju, waar zit mijne portefeul, aha, daar is 'm, hoeveel was 't nu weer, aja, zoveel, kan ik da in nickel, néé, 't zal een briefke worden, briefke zoeken, dzju, géén briefkes op zak, dan maar VISA, VISAkaart afgeven, code intikken, hoezo code??????, da's toch met zo nen kribbel da ge moe zetten, g#dverd"§(!§(é!mme, wat was die code nu ook weer, aja, da was't, code intikken, recuke krijgen, da recuke wegsteken in 't zelfde vakske waar ge uw ticketjes steekt van de péage, uw VISAkaart terugkrijgen, die weer goe wegsteken!!, dan uw handschoen zoeken die bijna toch gevallen was, uw handschoen aandoen, in eerste zetten, n#ndeç!(ç"à(dju, die boite doet ambetant, 'k vind z'n eerste ni, aha, daar is ze, nu wachten tot de bareel opengaat, en dan op 't gemakske vertrekken.

Da's toch zoo moeilijk ni :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
IC

Bericht door IC »

't is zoals hierboven: doe gewoon op uw gemak en je bent meestal nog sneller weg dan een auto die soms nog achter gepast geld zit te zoeken en dan niet meer weten waar hun ticket ligt ...

voor mijn eigen gemak gebruik ik altijd visa, dan zit ge niet met de miserie van dat wisselgeld weg te steken

't is alleen maar vervelend als't aan het regenen is ...
GSven

Bericht door GSven »

Koppel!! schreef:YOO
VISAkaart afgeven, code intikken, hoezo code??????, da's toch met zo nen kribbel da ge moe zetten, g#dverd"§(!§(é!mme, wat was die code nu ook weer, aja, da was't, code intikken,
Aan de péage hoeft code noch kribbelen.
Kaart afgeven en kaart plus ticketje terug.
Gas geven
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

euhm ... nie naar frankrijk gaan :lol: en als ge gaat ... van die f$ùµ$^cking ottostraat afblijven :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

p a t r i c k schreef:Als wij in groep zo'n tolhokje passeren is er altijd één die met z'n creditkaart betaalt, de anderen kunnen dan - weliswaar één voor één - de slagboom passeren, op die manier is er telkens maar één die z'n handschoenen moet uitdoen. De verrekening gebeurt dan tijdens de eerstvolgende stop of gewoon 's avonds aan tafel.
Let wel, als je met 4 voor een tolhuisje (met geautomatiseerde slagbomen) staat en ene betaalt alles met VISA, durf je wel eens meer tijd te verliezen dan elk apart.
Je moet immers 4 betalingen doen om de slagboom vier keer op én af te laten gaan. Creditkaarten controleren zichzelf op "snelle opeenvolgende identieke uitgaven" en dan zegt dat ding : njet. Kun je je collega's gaan terugroepen. :roll:
Toeterende auto's achter je zullen je deel zijn. Tenzij je op voorhand al de VISA's verzamelt bij één persoon.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
p@rick

Bericht door p@rick »

Geert VN schreef:
p a t r i c k schreef:Als wij in groep zo'n tolhokje passeren is er altijd één die met z'n creditkaart betaalt, de anderen kunnen dan - weliswaar één voor één - de slagboom passeren, op die manier is er telkens maar één die z'n handschoenen moet uitdoen. De verrekening gebeurt dan tijdens de eerstvolgende stop of gewoon 's avonds aan tafel.
Let wel, als je met 4 voor een tolhuisje (met geautomatiseerde slagbomen) staat en ene betaalt alles met VISA, durf je wel eens meer tijd te verliezen dan elk apart.
Je moet immers 4 betalingen doen om de slagboom vier keer op én af te laten gaan. Creditkaarten controleren zichzelf op "snelle opeenvolgende identieke uitgaven" en dan zegt dat ding : njet. Kun je je collega's gaan terugroepen. :roll:
Toeterende auto's achter je zullen je deel zijn. Tenzij je op voorhand al de VISA's verzamelt bij één persoon.
Tot op heden nog nooit problemen mee gehad, niet in Belgiê (bv. bij Liefkenshoektunnel), niet in Nederland (Westerscheldetunnel) en ook niet in Frankrijk voor de péages...
We zorgen er wél altijd voor dat we via de bemande tolhuisjes passeren...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
w

Bericht door w »

Geert VN schreef:Creditkaarten controleren zichzelf op "snelle opeenvolgende identieke uitgaven" en dan zegt dat ding : njet. Kun je je collega's gaan terugroepen. :roll: .

Heb dit ook als een voorgehad dus inderdaad, die check wordt on-line gedaan en dat zal voor de Chip-versie (met pin-code) nog erger worden :wink:
Laatst gewijzigd door w op 21 dec 2005, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
betaburned

Bericht door betaburned »

Nog een tip.

Bij het gehaast willen vertrekken na betaling - met een bende wachtende auto's achter u - eerst uw koppeling intrekken voordat ge hem in 1e stampt - want anders kunt ge tevoet verder ... :lol: :lol: Enfin, bij ne K75 toch.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Bij het gehaast willen vertrekken na betaling - met een bende wachtende auto's achter u - eerst uw koppeling intrekken voordat ge hem in 1e stampt -
en ook uw kaart niet vergeten :oops:
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

is toch heel simpel naar ik denk wie gaat er nu op verlof met moto via autostrade ??? kan niet goed begrijpen dat het rap moet gaan liever iets te zien dan alleen maar beton beton en nog eens beton !!! :?
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Ooit meegemaakt in France, entree van een péage. Ik dien een ticket te nemen maar ik rijd niet over die lus in de grond. Er komt niks uit het toestel, achter mij al een auto en nog een en nog een. Motor achteruit gepikkeld doch niks. Op een hulpknop geduwd en dan een stemmetje doch niks van verstaan ondertussen al claxoneren en dan plots toch een ticket. Ni plezant ze. Maar ik reed met een GSA en toen ze die zagen viel hunne mond open. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
IC

Bericht door IC »

mario schreef:is toch heel simpel naar ik denk wie gaat er nu op verlof met moto via autostrade ??? kan niet goed begrijpen dat het rap moet gaan liever iets te zien dan alleen maar beton beton en nog eens beton !!! :?

1. als ik op reis ga dan rij ik de eerste dag tot 's middags autostrade om dan over te schakelen op secundaire wegen - kwestie om zo rap mogelijk zo ver mogelijk van al die gekende wegen weg te zijn.
2. deze zomer teruggekomen van zuiden van frankrijk - nog 800km te gaan en niks dan donkere wolken en mist - dan pak ik gewoon de autostrade
Plaats reactie