klein onderhoud
Moderator: GVN
klein onderhoud
Ik heb een R80 RT van 1993 met 31. 000 km, tijd voor een kleine smeerbeurt. Doe ik dit best na de winter als ik nu niet meer veel rijd of is het zinvol om dat nu te doen (wetende dat ik de volgende 2 maanden weinig gebruik maak van de moto)
Inderdaad, nu en ook nog straks zou te zot zijn. Maar even vragen : hoe staat de motor gestald? In een droge garage (vb garage waar de ook de ketel van de centrale verwarming staat) of in een vochtige garage?
Ik zou voorstellen ; Droge garage : voer de oliewissel nu uit. Vochtige garage : wachten tot je de motor weer volop gebruikt.
greetz, peter.
Ik zou voorstellen ; Droge garage : voer de oliewissel nu uit. Vochtige garage : wachten tot je de motor weer volop gebruikt.
greetz, peter.
R 1100 R
Heb zowat hetzelfde probleem(pje), waarschijnlijk gaat mijn R850RT niet veel meer buiten komen tot het wat beter wordt (jaja een watje).
Heb hem 3000km geleden gekocht , staan er nu 14000km op en heeft onderhoud gehad op 10450km bij Brussels(evere).De moto heb ik dus derdehands partikulier aangeschaft, dus geen garanties meer van dealers.
Ik zou best zelf de "vidange" doen , kan toch niet lastig zijn en ben best wel handig en beschik over de nodige uitrusting.
Mijn idee was om hem gewoon te laten staan zoals nu , soms op een heldere dag een klein toerke doen , af en toe aan de optimate , en dan net voor het uitkomen , de echte onderhoud doen en er 10w40 Helix van Shell full synteet in te kappen met vervanging oliefilter want ik heb dus niet het minste idee wat er nu in zit.Toen ik hem kocht was de olie nog helder nu is het bruin in het kijkgaatje.
Zijn mijn intenties ok of zou ik het beter op een andere manier doen.
rgds
Hugo
Heb hem 3000km geleden gekocht , staan er nu 14000km op en heeft onderhoud gehad op 10450km bij Brussels(evere).De moto heb ik dus derdehands partikulier aangeschaft, dus geen garanties meer van dealers.
Ik zou best zelf de "vidange" doen , kan toch niet lastig zijn en ben best wel handig en beschik over de nodige uitrusting.
Mijn idee was om hem gewoon te laten staan zoals nu , soms op een heldere dag een klein toerke doen , af en toe aan de optimate , en dan net voor het uitkomen , de echte onderhoud doen en er 10w40 Helix van Shell full synteet in te kappen met vervanging oliefilter want ik heb dus niet het minste idee wat er nu in zit.Toen ik hem kocht was de olie nog helder nu is het bruin in het kijkgaatje.
Zijn mijn intenties ok of zou ik het beter op een andere manier doen.
rgds
Hugo
Midlife-crisis , tis van da
klein onderhoud
als ik het klein onderhoud zelf doe, schrijf ik gewoon zelf iets in onderhoudsboekje. is wel nadelig bij latere doorverkoop...dan denken ze nog dat ik mijn fiets niet soigneer 
Re: klein onderhoud
JP schreef:als ik het klein onderhoud zelf doe, schrijf ik gewoon zelf iets in onderhoudsboekje. is wel nadelig bij latere doorverkoop...
Degene die denkt dat hij met een officieel BMW afgestempeld onderhoudsboekje een goede motorfiets koopt is toch wel een beetje naïef.
Ge moest eens weten hoe sommige dealers het onderhoud "aux serieux "nemen...
Chris.
-
brit