weet iemand met welke banden de 1200rt geleverd word
Moderator: GVN
weet iemand met welke banden de 1200rt geleverd word
weet iemand met welke banden de rt 1200 geleverd word, bridgstones of metzlers of andere
Sorry maar ik weet niet of die dealer veel moeite doet om zijn klanten te dienen.qluc schreef:ik heb nochtans goe geprobeerd , ik heb verschillende opties gekregen maar de brigdstones dat kwam niet goed, zelfs mijn vrouw deed alsof ze me niet kende![]()
dus nu maar hopen dat hij geleverd word me brigstones(pas in februari)
Idd, ze worden geleverd met banden waar de dealer niet aan veranderen kan , maar mijn dealer heeft er wel andere willen opleggen.
(of dat hij dat moeten doen heeft weet ik niet maar de moto kwam wel toe met de banden waar ik naar gevraagd had.)
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
YOO
Indien hij met een ander merk bij de dealer kwam, dan zouden ze er gewoon andere banden opleggen, en zo moet 't maar zijn ook
Uiteindelijk kunt ge alles kiezen, van 't grootste tot 't kleinste prulletje, maar 't enige dat het contact verzorgt met de ondergrond, daar kunt ge dan niks over zeggen, zeker op ne moto begrijp ik dit niet
Grtz, Philip!
Mij intereseerde het niet met welk merk de band bij de dealer toekwam, alleen heb ik m'n dealer wel duidelijk gemaakt dat ik hem alleen moest hebben met ofwel Michelin Anakee, ofwel Metzeler Tourance, en daar werd absoluut geen probleem van gemaakt.qluc schreef:ik heb brigdstones gevraagd maar ze konden het niet garanderen ik moet nemen wat er opstaat
Indien hij met een ander merk bij de dealer kwam, dan zouden ze er gewoon andere banden opleggen, en zo moet 't maar zijn ook
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
YOO
Grtz, Philip!
Hmmm, toch niet echt behulpzaam en gedienstig, die dealer van jouqluc schreef:ik heb nochtans goe geprobeerd , ik heb verschillende opties gekregen maar de brigdstones dat kwam niet goed, zelfs mijn vrouw deed alsof ze me niet kende![]()
dus nu maar hopen dat hij geleverd word me brigstones(pas in februari)
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Idem dito hier, rij al jaren met de motor en de bandenkwestie zit toch wel veel tss de oren he...
Op mijn K1200r die ik 3 januari ga halen staan de Dunlop D220
Ook ik heb gevraagd, weliswaar te laat omdat hij reeds geleverd is, om andere banden te kunnen krijgen want de power van die K1200r is nu toch ook niet te onderschatten
Helaas heeft dit niet veel uitgehaald en werd ik aangeraden eerst deze banden in te rijden... we zullen maar zeggen .. let's try
mvg
Stef
Op mijn K1200r die ik 3 januari ga halen staan de Dunlop D220
Helaas heeft dit niet veel uitgehaald en werd ik aangeraden eerst deze banden in te rijden... we zullen maar zeggen .. let's try
mvg
Stef
gluc,
de R1200RT wordt OOK nog op Continental uitgeleverd...
Ik hoop dat hij niet op de Dunlop wordt uitgeleverd. Deze maakt namelijk veel afrol geluid.
Welnu, ik heb 7 jaar 'n ST1100 gereden op Bridgestone banden, met plezier. Het "jankend/huilend" geluid van de Dunlop vind ik zeer irritant. Bij 'n motor met dit prijskaartje hoort dit niet...!!!
Helaas voor mij..., de dealer kon deze banden bij ± 1600 km op de teller niet uit coulance verwisselen en/of bij BMW ter vervanging declareren.
Suc6, Henk
de R1200RT wordt OOK nog op Continental uitgeleverd...
Ik hoop dat hij niet op de Dunlop wordt uitgeleverd. Deze maakt namelijk veel afrol geluid.
Welnu, ik heb 7 jaar 'n ST1100 gereden op Bridgestone banden, met plezier. Het "jankend/huilend" geluid van de Dunlop vind ik zeer irritant. Bij 'n motor met dit prijskaartje hoort dit niet...!!!
Helaas voor mij..., de dealer kon deze banden bij ± 1600 km op de teller niet uit coulance verwisselen en/of bij BMW ter vervanging declareren.
Suc6, Henk
CB350 -> CB550 -> CM400T -> ST1100 -> ST1100 ABS-TCS-D-CBS -> R1200RT
Vermoedelijk zal je dealer ook zeggen dat hij alleen in rood zal geleverd worden en je zal knikken als hij dat beweerd.Steffz1 schreef:Idem dito hier, rij al jaren met de motor en de bandenkwestie zit toch wel veel tss de oren he...
Op mijn K1200r die ik 3 januari ga halen staan de Dunlop D220Ook ik heb gevraagd, weliswaar te laat omdat hij reeds geleverd is, om andere banden te kunnen krijgen want de power van die K1200r is nu toch ook niet te onderschatten
![]()
mvg
Stef
Jesus wat een kudde beesten bestaan er toch allemaal niet?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
r1200 gsa Black
Ahum ? Niet goed gelezen zeker ? Ik heb wel degelijk geprobeerd om die banden te laten veranderen. Wat heb ik te eisen ? De moto werd standaard geleverd en ik heb bij bestelling niet achter andere banden gevraagd dus mea culpa. Ambras gaan maken om een setje banden zit er bij mij ook niet in hoor.de witten schreef:Vermoedelijk zal je dealer ook zeggen dat hij alleen in rood zal geleverd worden en je zal knikken als hij dat beweerd.Steffz1 schreef:Idem dito hier, rij al jaren met de motor en de bandenkwestie zit toch wel veel tss de oren he...
Op mijn K1200r die ik 3 januari ga halen staan de Dunlop D220Ook ik heb gevraagd, weliswaar te laat omdat hij reeds geleverd is, om andere banden te kunnen krijgen want de power van die K1200r is nu toch ook niet te onderschatten
![]()
mvg
Stef
Jesus wat een kudde beesten bestaan er toch allemaal niet?
mvg
Stef
Aan den andere kant er zullen geen vodden opliggen he, BMW legt toch altijd (net als alle fabrikanten) degelijke schoeisel en heeft er zelf enkel baat bij tevreden cliënteel te hebben... dus eerst maar eens afwachten want de moto is nog niet eens geleverd, 't kan dus allemaal een storm in een glas water zijn...
afwachten is de boodschap vind ik ook, je kan blijven zagen en bedelen , er zijn vier merken van banden die geplaatst worden, heb ik gezien op het gelijkvormigheids attest van mijn vorige rt, ik had pech en heb er ook dunlop banden op gekregen en was er niet echt content van,
Dus hoop ik nu op brigdstones die ik gewend ben
YOO
), ge koopt U ne nieuwe moto, van ik weet ni hoeveel geld (minstens 15000€ denk ik toch, als ge géén opties neemt), en dan kunt ge zelf nog ni beslissen welke banden erop komen, dikken bullshit, ge EIST gewoon dat er die banden opstaan, of ge gaat bij nen andere, meer hulpvaardige dealer, en geloof mij, die zijn er
Grtz, Philip!
P.S Ik vind 't géén voorrecht om met een BMW te mogen rijden, ik vind 't een voorrecht dat BMW (en indirect m'n dealer ook) aan mij een moto van zooo veel geld mag verkopen
En dan stel ik m'n eisen, te nemen of te laten 
Met alle respect, maar ik moet de Witten gelijk geven (alhoewel hij 't op z'n eigen diplomatische manier zo mooi kan verwoordenqluc schreef:afwachten is de boodschap vind ik ook, je kan blijven zagen en bedelen , er zijn vier merken van banden die geplaatst worden, heb ik gezien op het gelijkvormigheids attest van mijn vorige rt, ik had pech en heb er ook dunlop banden op gekregen en was er niet echt content van,
Grtz, Philip!
P.S Ik vind 't géén voorrecht om met een BMW te mogen rijden, ik vind 't een voorrecht dat BMW (en indirect m'n dealer ook) aan mij een moto van zooo veel geld mag verkopen
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
hla
- Contacteer:
Bij mijn R1200RT liggen er twee Metzelers roadtec Z6 banden op.
Heb daar nooit bij stil gestaan of vragen over gesteld
Is dat niet allemaal wat overdreven
Goede grip zullen ze toch allemaal wel hebben, en elk modul banden zal wel aangepast zijn aan het model van moto zou ik zo denken.
Verder zullen de grootste slijtage en verschillen wel gebeuren door de rechterhand. Of niet soms
Heb daar nooit bij stil gestaan of vragen over gesteld
Is dat niet allemaal wat overdreven
Goede grip zullen ze toch allemaal wel hebben, en elk modul banden zal wel aangepast zijn aan het model van moto zou ik zo denken.
Verder zullen de grootste slijtage en verschillen wel gebeuren door de rechterhand. Of niet soms
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
brit
niet mee akkoord. bridgestone bt bestaat uit een zachtere compound dan bv. metzeler. de tourance op mijn gs zag er aan 14k nog redelijk goed uit. op mijn eerste boxer lag bij aflevering bt en die ging maar 7k mee, nadien terug steeds bt gelegd en die ging gemiddeld 10k mee.Verder zullen de grootste slijtage en verschillen wel gebeuren door de rechterhand. Of niet soms
ik vond die bt20 trouwens beter dan die tourance... maar zoveel verschil maakte het me allemaal niet uit. ik ben geen circuitrijder!
Goed gezegd zo denk ik er ook wel over, klant is koning. Dealers die zo denken van je mag blij zijn dat je bij ons een motor kan kopen en er mee rijden hoeft van mij ook niet. Bij mij is het probleem dat ik vergeten ben te vragen welke banden er op kwamen tijdens de bestelling. Nu mijn eisen stellen na levering is moeilijker in mijn ogen.Koppel!! schreef:YOO
Met alle respect, maar ik moet de Witten gelijk geven (alhoewel hij 't op z'n eigen diplomatische manier zo mooi kan verwoordenqluc schreef:afwachten is de boodschap vind ik ook, je kan blijven zagen en bedelen , er zijn vier merken van banden die geplaatst worden, heb ik gezien op het gelijkvormigheids attest van mijn vorige rt, ik had pech en heb er ook dunlop banden op gekregen en was er niet echt content van,
Dus hoop ik nu op brigdstones die ik gewend ben), ge koopt U ne nieuwe moto, van ik weet ni hoeveel geld (minstens 15000€ denk ik toch, als ge géén opties neemt), en dan kunt ge zelf nog ni beslissen welke banden erop komen, dikken bullshit, ge EIST gewoon dat er die banden opstaan, of ge gaat bij nen andere, meer hulpvaardige dealer, en geloof mij, die zijn er
![]()
Grtz, Philip!
P.S Ik vind 't géén voorrecht om met een BMW te mogen rijden, ik vind 't een voorrecht dat BMW (en indirect m'n dealer ook) aan mij een moto van zooo veel geld mag verkopenEn dan stel ik m'n eisen, te nemen of te laten 8)
mvg
Stef
-
pvde
- Contacteer:
Steffz1 schreef:
En toch moet je het proberen
Na aankoop kan je alle onderhouden bij een andere dealer laten doen zonder verlies van waarborg
Gewoon effe laten weten dat jou wil wet is
Houdoe
Yep,Nu mijn eisen stellen na levering is moeilijker in mijn ogen
En toch moet je het proberen
Na aankoop kan je alle onderhouden bij een andere dealer laten doen zonder verlies van waarborg
Gewoon effe laten weten dat jou wil wet is
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L