shakelen BMW R1100RT 1996

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMW LIEFHEBBER

shakelen BMW R1100RT 1996

Bericht door BMW LIEFHEBBER »

Ben juist nog een klein ritje gaan maken met mijne nieuwste aanwinst.
Nu heb ik gemerkt dat het terugschakelen niet zo evident is met een koude motor,en naargelang de rit blijft langer duren het alsmaar beter gaat met het schakelen.Is dat normaal? :?:
Danny

Bericht door Danny »

een warme boite gaat vaak beter dan een koude, met gevoel schakelen is de boodschap m.a.w. geen trappen op geven, niet duwen tot ie er in gaat of ie nou wil of niet, steeds met veel gevoel, evt. de koppeling effe lossen en opnieuw inknijpen of wat vertragen/versnellen en dan opnieuw in weze mag het geen echt probleem vormen, enkel wat stroever gaan.
Een volsynthetische versnellingsbakolie zorgt ervoor dat in de koudere periode van het jaar ook de boite erg soepel schakelt met koude olie maar ik vind persoonlijk dat je beter rustig schakelt en rijd tot de ketel warm is....No worries dus :wink:
BMW LIEFHEBBER

Bericht door BMW LIEFHEBBER »

Danny schreef:een warme boite gaat vaak beter dan een koude, met gevoel schakelen is de boodschap m.a.w. geen trappen op geven, niet duwen tot ie er in gaat of ie nou wil of niet, steeds met veel gevoel, evt. de koppeling effe lossen en opnieuw inknijpen of wat vertragen/versnellen en dan opnieuw in weze mag het geen echt probleem vormen, enkel wat stroever gaan.
Een volsynthetische versnellingsbakolie zorgt ervoor dat in de koudere periode van het jaar ook de boite erg soepel schakelt met koude olie maar ik vind persoonlijk dat je beter rustig schakelt en rijd tot de ketel warm is....No worries dus :wink:
Bedankt voor de uitleg Danny,ik vreesde al voor stukken :lol:
Plaats reactie