Crashbars Holan - HEED ervaringen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Charlemagne

Crashbars Holan - HEED ervaringen

Bericht door Charlemagne »

Ik ben van plan om valbeugels te plaatsen op m'n 2006 R1200GS, gecombineerd met extra licht.
eerst de valbeugels:

Bij Touratech staan ze voor dit bouwjaar niet (meer) op de site, vanaf 2008.
Bij Wunderlich en Hepco en Becker kosten ze een goeie 400 euro voor motor en tank bescherming, die gelijken sterk op mekaar (2-delig met klemverbinding tussen de twee)
Bij Holan.pl kost de complete set 300€
Bij Heed.com.pl kost de beugel 285€, maar ik vraag me af of hun design niet de onderhoudsbeurten in de weg zit. (buis boven het kleppendeksel)

Iemand ervaring met de Poolse versies? Zowel de beugels als de leveranciers? Enige wat ik kon vinden is dat HolanUSA niet meer bestaat, en dat de service in de Poolse vestiging van Holan maar zo zo is. (montageonderdelen niet correct of niet compleet)

bedankt,

Ludwig
Koppel!!

Re: Crashbars Holan - HEED ervaringen

Bericht door Koppel!! »

En waarom geen valbeugels van AltRider, Givi of SW Motech? Op quasi elke valbeugel kan je dmv. een gepaste klemmontage extra verlichting plaatsen.
De valbeugels die bij Wunderlich worden verkocht zijn inderdaad H&B's.

Mijn enige ervaring indertijd met Holan is dat 't goedkoop spul is, en helaas de pasvorm en verf/afwerking ook naar die prijs is. Voor de rest heeft 't rek (was in mijn geval een zijkofferrek voor m'n F800GS) z'n werk gedaan.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Charlemagne schreef:Ik ben van plan om valbeugels te plaatsen op m'n 2006 R1200GS, gecombineerd met extra licht.
eerst de valbeugels:

Bij Wunderlich en Hepco en Becker kosten ze een goeie 400 euro voor motor en tank bescherming, die gelijken sterk op mekaar (2-delig met klemverbinding tussen de twee)
Bij Heed.com.pl kost de beugel 285€, maar ik vraag me af of hun design niet de onderhoudsbeurten in de weg zit. (buis boven het kleppendeksel)

Iemand ervaring met de Poolse versies? Zowel de beugels als de leveranciers? Enige wat ik kon vinden is dat HolanUSA niet meer bestaat, en dat de service in de Poolse vestiging van Holan maar zo zo is. (montageonderdelen niet correct of niet compleet)
Ik heb er HEED opstaan en voor zover tevreden over ( nog geen echte crach meegemaakt , laat ons da zo houden)en levering ging naadloos .

bedankt,

Ludwig
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Charlemagne schreef:Ik ben van plan om valbeugels te plaatsen op m'n 2006 R1200GS, gecombineerd met extra licht.
eerst de valbeugels:

bedankt,

Ludwig
Ik heb er HEED opstaan en voor zover tevreden over ( nog geen echte crach meegemaakt , laat ons da zo houden)en levering ging naadloos .
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Misschien je licht eens opsteken bij http://www.allroadmoto.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Glenn zal je adviseren met kennis van zaken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Abj

Bericht door Abj »

Ik heb een goede ervaring met HOLAN. Ik kocht in oktober een kofferrek en twee zijkoffers voor mijn r1200gs en de kwaliteit lijkt me goed tot heel goed. Ik kan (voorlopig) weinig anders zeggen dan dat ik de kwaliteit even goed vind als die van mijn vorige touratech koffers.
Er werd snel gereageerd op mijn vragen via de website en 3 dagen na de bestelling had ik de koffers al in huis.

Denk dat HOLAN een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt in vergelijking met enkele jaren geleden.

Abj
Peugeot Fox > Kawasaki KDX250 > Yamaha YZF450 > Kawazaki Z750 '08 > BMW R1200GSA '06 > F800GS '09 > R1200GS Triple Black '12
Bart Vercaemer

Bericht door Bart Vercaemer »

Ludwig,

bij Touratech kan je volgens mij nog wel de onderste valbeugels krijgen, maar niet meer de tankbescherming. Maar ik vraag het sowieso nog eens na bij Piet, want ik denk erover na om dat op de mijne ook te monteren.
Het motorgedeelte van de modellen 2004-2007 en die van de modellen 2008-2012 zijn nagenoeg hetzelfde. 2004 tot 2009 sowieso, in 2010 (dacht ik) zijn de nieuwe culassen gekomen.

En ja, bij sommigen kunnen de beugels inderdaad moeten worden gedemonteerd om de kleppen bij te regelen en zo.

greetz,
Bart
R 1200 GS (2006)
Charlemagne

Bericht door Charlemagne »

hallo Bart en de anderen,
bedankt voor alle reacties, de Sint heeft een handje toegestoken en daarom heb ik gekozen voor een 'vaste waarde'
ik heb intussen gekocht bij Wunderlich.
De beugels zijn gearriveerd, heb nu een TX55 bit in bestelling, kan dan aan de montage beginnen.
Plaats reactie