Tankmeter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JOHANSMEETS

Tankmeter

Bericht door JOHANSMEETS »

Hallo
Heeft misschien iemand dit probleem gehad.
Dit jaar juist voor mijn reis naar Noorwegen begeeft de brandstof meter, dealer geen tijd meer,dus op de dagteller gereden ben enkele dagen weg plots werkt hij weer tot één maand geleden na het herstellen van de koplamp deze ze het weer niet,terug op dagteller.
In het begin van 2015 al problemen met de tankmeter deze is ook vervangen bij onderhoud van 70000km nu stelt het probleem zich weer.
Indien eimand dit kent gelieve te reageren.

Grt Johan
Mathy

Re: Tankmeter

Bericht door Mathy »

Je hebt een R1200RT van bouwjaar voor halverwege 2010? Daar wordt het brandstofpeil gemeten door een strip. Die durven nogal
eens kapot gaan. Toen ik deze zomer mijn moto kocht, bleek deze ook defect. Werd netjes hersteld in garantie.
Een 3000km later weer hetzelfde: meter werkt niet.
Op een toer dan eens hier gestopt:
Afbeelding
St-Elooi, de patroonheilige van de metaalbewerkers, maar ook van mecaniekers, herstellers,...en eens een schietgebedje gedaan
met de vraag of hij de tankmeter kan herstellen.
Op het einde van de rit dan eens 95 octaan getankt, en ziedaar, twee dagen later werkt de meter weer en nog steeds!

Heeft er iemand dit al eens geprobeerd?
http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopi ... 45&t=11333
edargpu

Bericht door edargpu »

Deze herstellng die Mathy hier beschrijft reeds toegepast en voorlopig doet hij het nog. Wel op ern R1200GSA, maar is identiek!
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Harald

Bericht door Harald »

Op mijn RT 2008 al 2 maal defect geweest. Nooit garantie
Op mijn GSa van 2008 ook al 1 keer, ook geen garantie.

Nu voor de 2de maal mijn handvatverwarming defect.
Ben benieuwd???
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

[quote="Mathy"]
Heeft er iemand dit al eens geprobeerd?
[url]http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopi ... 45&t=11333[/url][/quote]

lijkt me niet zo verstandig om met zo'n 'hoogspanningsgeneratortje" een stroomstoot op je tankelement te zetten! :bshelp:
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Mijn RT van 2005 is aan zijn 4de meter bezig binnen de 3000 km. En ik ben niet zeker dat de laatste ook echt werkt. De vorige 2 hebben na installatie nooit gewerkt, terwijl de eerste het een 8 jaar heeft uitgehouden. Fabrieksfout. Hoop dat het nu gedaan is.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

frits-motaar schreef:
lijkt me niet zo verstandig om met zo'n 'hoogspanningsgeneratortje" een stroomstoot op je tankelement te zetten! :bshelp:
en toch heeft iemand het ooit voor de eerste keer geprobeerd.... :grin:
Voor alle veiligheid hebben we het met een volle tank gedaan, klinkt raar, maar dan heb je het minste kans op accidenten, wegens geen ophoping van benzine damp. en de vonk komt ok niet in contact met de benzine, alles blijft dicht.
Tot hiertoe is het al bij iedereen goed gegaan, al is de herstelling niet altijd even succesvol, meestal ben je na verloop van tijd aan een ander lint toe.
2de mogelijkh is hercalibreren van het lint, maar dat is wat lastiger omdat het gedemonteerd moet worden en kurkdroog moet zijn. Helpt meestal ook maar even.
Nu is het wachten tot iemand een moduletje maakt dat het signaal van een nieuwe vlotter (die je zonder probleem kan aansluiten op de pomp) omvormt naar het signaal dat de computer verwacht en we zijn van die pruts linten vanaf....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Deze namiddag gaan tanken en een kort ritje gemaakt. 't was schoon weer!

Ik heb de indruk dat hij begint te reageren zoals het moet.
Houd vasthouden, we zien wel!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
de Ron

Bericht door de Ron »

Heb ik ook een storing in gehad dit jaar, een RT1200 van 2010. Was een sensor die vervangen diende te worden. Na 5 jaar is BMW toch nog tussengekomen in de kosten, was normaal een 220 euro, heb zelf nog geen 80 euro moeten betalen dankzij de goede service van Meeuwsen te Wijnegem.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Gisteren mijn naftmeter van mijne GS hersteld met zo een ketser en het werkt :lol: Wel met een volle tank 8-)
Mijne vriend had het al gedaan bij zijne RT en ook gelukt .Ergens dacht staat het hier beschreven anders is gaan loeren bij de buren.

Zo een sigaren aansteker kost 1.5 € , twee draadjes aan solderen en pinnetjes zodat je gemakkelijk ze op de pinnetjes van de stekker kunt steken.
Eerst de twee in het midden , paar keer knipperen en de buitenste steken en knipperen.
Strekker er terug in en kontakt op :wink:
BUDTlee

Bericht door BUDTlee »

Heb het al diverse keren dit geintje geflikt bij een GS... werkt perfect. Ik had ook met de eerste keer een nieuw lint laten zetten van totaal 250.- euro... ging na 5 maanden ook weer op nul.
Liever 1 wiel in de lucht, dan 4 op de weg !!
JOHANSMEETS

Bericht door JOHANSMEETS »

Hallo
Ondertussen 20000km veder de tankmeter laatste herstel bij 90000km gaat nu al 2000km zonder probleem wat een record is.
Ben ondertussen al gewend op de dagteller en de ingestelde brandstof teller op de gps te rijden.
Wel 4 keer voor binnen geweest 1tankmeter betaald de andere keren geen rekening gehad.
Grt Johan
Plaats reactie