brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Moderator: GVN
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
- Locatie: Brasschaat
brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Ik heb hier in mijn voorraad nog 2 briskbougies gevonden, van mijn vorige RT (monospark). Nieuw in de verpakking. Kan ik ze nog gebruiken en heeft dat gevolgen op mijn RT1150 2004 twinspark?
groeten
Olivier
groeten
Olivier
Groetjes,
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Uiteraard niet, de ontstekingsvonk kan nooit te krachtig zijn
Jan
Jan
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Als je naar NGK kijkt heeft de mono BKR7 nodig en de Dual BKR8. dus er is een verschil in warmtegraad. Bij Brisk trekken ze zich daar minder van aan, Ik neem aan dat je de DOR14LGS hebt? Ik zou na een stevig ritje er eens eentje uitdraaien en kijken of ze niet te grijs staat, anders gewoon gebruiken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Beter is bij 2 bougies de ontstekingsvonk "langer" aan te houdenjan_s schreef:Uiteraard niet, de ontstekingsvonk kan nooit te krachtig zijn
Jan
(kan enkel met gewone bougies)
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
- Locatie: Brasschaat
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
't is inderdaad de dor14lgs
zal eens proberen!
ciao
zal eens proberen!
ciao
Dirk Pauwels schreef:Als je naar NGK kijkt heeft de mono BKR7 nodig en de Dual BKR8. dus er is een verschil in warmtegraad. Bij Brisk trekken ze zich daar minder van aan, Ik neem aan dat je de DOR14LGS hebt? Ik zou na een stevig ritje er eens eentje uitdraaien en kijken of ze niet te grijs staat, anders gewoon gebruiken.
Groetjes,
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
- Woonplaats: limburg
- Locatie: LIMBURG
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
using a Brisk is always a Risk....
Ik heb eens bougiekoppen kapot getrokken op een r1100rt,omdat er van die Brisks in zaten.(bij een klant)
Toen waren die stalen dopjes v/d bougie waar de kabel op klikt,zo gevormd dat de bougiekop er niet af te trekken was,en zo compleet vastgeklemd zat,resultaat "nieuwe bougiekabels".
Ik heb eens bougiekoppen kapot getrokken op een r1100rt,omdat er van die Brisks in zaten.(bij een klant)
Toen waren die stalen dopjes v/d bougie waar de kabel op klikt,zo gevormd dat de bougiekop er niet af te trekken was,en zo compleet vastgeklemd zat,resultaat "nieuwe bougiekabels".
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Ik heb Brisks liggen omdat sommigen er naar vragen maar zelf ben ik er geen fan van. Ik heb ze vorig jaar uitgetest op mijn 1150GS mono gedurende 5000km en was er niet tevreden van, KFR leek wel erger. Daarvoor altijd met de gewone NGK's gereden, altijd tevreden van.. Terug thuis van vakantie Irridium NKG's gestoken om eens te testen en direct veel minder KFR. De Irridiums had ik zelfs goedkoper dan de Brisks. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Slecht zijn ze niet, alleen zwaar overschat vind ik....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Bij 2 gewone bougies à cilinder, stel 1 iets korter dan aangegeven en 1 iets groter.
Ga daar geen uitleg over geven , gewoon doen.
Ga daar geen uitleg over geven , gewoon doen.
BMW R1100R zonder KFR
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
@Dirk :
Wat is KFR ?
Wat is KFR ?
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: brisk op een 2004 1150RT, kan dat kwaad?
Konstant Fahr Ruckeln, geheel onvrijwillig uitgevonden door BMW toen ze de 4V boxers uitbrachten
bokken - inhouden rond 3000tpm, waardoor je een versnelling lager of hoger gaat rijden om het te vermijden, of gewoon zorgen dat je niet te veel in dat toerengebied zit. Helaas is dat met de snelheidslimiteten overal wel meestal het gebied waar je vaak zit.
Vooral bij de 1100-1150, 850 heeft er veel minder last van en de 1200's ook minder of zelfs helemaal niet.
Combinatie van een vrij rudimentaire mapping, arm mengsel, grote cilinders, synchronisatie die een beetje verschilt etc....
Antwoord van BMW is pas na 10 jaar gekomen, (je moet natuurlijk eerst willen toegeven dat je je huiswerk in eerste instantie niet goed gedaan hebt, wat voor BMW zo goed als onmogelijk is.... ), dual spark op de 1150 vanaf 2003, maar was ook niet de ultieme oplossing.
Mogelijke oplossing die je zelf kan doen;
Kleppen zo gelijk mogelijk proberen af stellen, synchen, betere onsteking (door oa andere bougies), rijker mengsel (door allerlei truckjes zoals chippen, drukregelaar 3.5bar, recyclizer, AF-xied, booster plug, rapid bike etc.....)
bokken - inhouden rond 3000tpm, waardoor je een versnelling lager of hoger gaat rijden om het te vermijden, of gewoon zorgen dat je niet te veel in dat toerengebied zit. Helaas is dat met de snelheidslimiteten overal wel meestal het gebied waar je vaak zit.
Vooral bij de 1100-1150, 850 heeft er veel minder last van en de 1200's ook minder of zelfs helemaal niet.
Combinatie van een vrij rudimentaire mapping, arm mengsel, grote cilinders, synchronisatie die een beetje verschilt etc....
Antwoord van BMW is pas na 10 jaar gekomen, (je moet natuurlijk eerst willen toegeven dat je je huiswerk in eerste instantie niet goed gedaan hebt, wat voor BMW zo goed als onmogelijk is.... ), dual spark op de 1150 vanaf 2003, maar was ook niet de ultieme oplossing.
Mogelijke oplossing die je zelf kan doen;
Kleppen zo gelijk mogelijk proberen af stellen, synchen, betere onsteking (door oa andere bougies), rijker mengsel (door allerlei truckjes zoals chippen, drukregelaar 3.5bar, recyclizer, AF-xied, booster plug, rapid bike etc.....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project