Radio RT 1200
Moderator: GVN
Radio RT 1200
Hallo,
Vraagje,
Zou het nog mogelijk zijn om nadien nog een originele BMW radio te instaleren of met dit altijd in de fabriek gebeuren?
Mvg
Vraagje,
Zou het nog mogelijk zijn om nadien nog een originele BMW radio te instaleren of met dit altijd in de fabriek gebeuren?
Mvg
Normaal gezien gebeurt de bedrading af fabriek en wordt de radio bij de dealer geïnstalleerd.
Indien deze bedrading nog niet voorzien is, kan die natuurlijk achteraf nog geïnstalleerd worden, maar dat gaat je dan een bom duiten aan werkuren kosten.
Indien deze bedrading nog niet voorzien is, kan die natuurlijk achteraf nog geïnstalleerd worden, maar dat gaat je dan een bom duiten aan werkuren kosten.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Het probleem is dat ze je motor moeten strippen om alle kabeltjes e.d. te installeren. En dat neemt veel tijd in beslag.Stef RT schreef:Hallo,
ik heb dat gaan vragen voor mijn R1150RT en het zou mij bijna het dubbel kosten van de gewone prijs.![]()
Ik heb dan maar besloten van zelf te zingen.![]()
Groeten, STEF
Als je natuurlijk dit allemaal zelf kan doen...
Ik heb de bekabeling af fabriek laten plaatsen en achteraf een radio (niet BMW (+- 100EUR)) geïnstalleerd. Ik heb nu wel niet de bediening aan het stuur, maar so what.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
SilverRT schreef:Het probleem is dat ze je motor moeten strippen om alle kabeltjes e.d. te installeren. En dat neemt veel tijd in beslag.Stef RT schreef:Hallo,
ik heb dat gaan vragen voor mijn R1150RT en het zou mij bijna het dubbel kosten van de gewone prijs.![]()
Ik heb dan maar besloten van zelf te zingen.![]()
Groeten, STEF
Als je natuurlijk dit allemaal zelf kan doen...
Ik heb de bekabeling af fabriek laten plaatsen en achteraf een radio (niet BMW (+- 100EUR)) geïnstalleerd. Ik heb nu wel niet de bediening aan het stuur, maar so what.
Ik ben zo stom geweest van de pré-radio niet bij te nemen.
Ik dacht dat achteraf te laten doen met de gekende gevolgen.
Ergens heb ik gelezen van een sony radio die perfect werkt met de pré-radio en stuurbediening van BMW. (maar in mijn geval zonder pré-r dus niet)
STEF
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Ik ben ook zo stom geweest om geen pre-radio te nemen.
Verleden jaar een volledige bmw-radio gekocht hier op het forum. Radio, luidsprekers, afstandsbediening en LCD-weergave.
Een goede dealer kan wonderen doen. Bij het onderhoud van 20.000km hebben ze de radio geinstalleerd. Bekabeling hebben ze zelf gelegd. Ze vonden de bekabeling van BMW zelf ook te duur.
Indien ik wat meer tijd had gehad had ik het ook zelf kunnen doen, maar ja...
op mezelf!
Verleden jaar een volledige bmw-radio gekocht hier op het forum. Radio, luidsprekers, afstandsbediening en LCD-weergave.
Een goede dealer kan wonderen doen. Bij het onderhoud van 20.000km hebben ze de radio geinstalleerd. Bekabeling hebben ze zelf gelegd. Ze vonden de bekabeling van BMW zelf ook te duur.
Indien ik wat meer tijd had gehad had ik het ook zelf kunnen doen, maar ja...
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Benner, ben al blij dat ik niet alleen ben met het idee om de originele radio CD op mijn R1200RT te plaatsen.
IK heb heel wat info opgehaald, heb ergens de prijs van het geheel liggen.
Tevens ben ik mijn licht gaan opsteken bij men dealer, hij heeft er een iets wat gereserveerde houding.
Als je meer wil weten stuur dan een mailtje.
IK heb heel wat info opgehaald, heb ergens de prijs van het geheel liggen.
Tevens ben ik mijn licht gaan opsteken bij men dealer, hij heeft er een iets wat gereserveerde houding.
Als je meer wil weten stuur dan een mailtje.
Hallo,
Voila ik heb eindelijk mijn brommerke en dan nog met de originele BMW radio. Na wat werk zit mijn intercom er nu ook terug in . Nu nog een adapter kopen en dan kan ik kiezen tussen de radio in mijn intercom of niet, en dan is er nog het probleem van de MP 3 speler.
Wat lees ik nu in mijn handleiding op pagina 2:13 onder Functies selecteren....er zou een AUX ingang en een Intercom aanwezig zijn ???
Maar waar, dealer .. nog nooit van gehoord... dus even op het forum zoeken.
Dus weet er soms iemand waar en of er eventueel ingangen zijn?
Mvg
Voila ik heb eindelijk mijn brommerke en dan nog met de originele BMW radio. Na wat werk zit mijn intercom er nu ook terug in . Nu nog een adapter kopen en dan kan ik kiezen tussen de radio in mijn intercom of niet, en dan is er nog het probleem van de MP 3 speler.
Wat lees ik nu in mijn handleiding op pagina 2:13 onder Functies selecteren....er zou een AUX ingang en een Intercom aanwezig zijn ???
Mvg
Voor de R1200 ST/RT gelukkigen:,misschien kan het volgende helpen:
Kijk eens regelmatig op het speciale forum daarvoor:
http://www.r1200st.de/index.html
En zie: Danke fuer die Info, aber hier die offizielle Antwort von BMW.
( Ich schau trotzdem mal nach )
Sehr geehrter Herr Just,
Das Radio der neuen BMW R 1200 RT besitzt zwar eine AUX-Funktion, die
über das Menü gewählt werden kann. Dieser wurde jedoch nicht als Eingang
umgesetzt. Das Radio Ihrer RT basiert auf einem "normalen Kfz-Radio"
unseres Lieferanten und wurde für den Motorrad-Einsatz modifiziert. Eine
AUX-In Funktion war nicht Bestandteil der Vorgaben und wurde daher nicht
umgesetzt.
MAAR:
hallo leute,
hier habe ich die pinbelegung des radios:
enz... zie het forum aldaar.Veel luister/leesgenot
http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.php?t=301
Kijk eens regelmatig op het speciale forum daarvoor:
http://www.r1200st.de/index.html
En zie: Danke fuer die Info, aber hier die offizielle Antwort von BMW.
( Ich schau trotzdem mal nach )
Sehr geehrter Herr Just,
Das Radio der neuen BMW R 1200 RT besitzt zwar eine AUX-Funktion, die
über das Menü gewählt werden kann. Dieser wurde jedoch nicht als Eingang
umgesetzt. Das Radio Ihrer RT basiert auf einem "normalen Kfz-Radio"
unseres Lieferanten und wurde für den Motorrad-Einsatz modifiziert. Eine
AUX-In Funktion war nicht Bestandteil der Vorgaben und wurde daher nicht
umgesetzt.
MAAR:
hallo leute,
hier habe ich die pinbelegung des radios:
enz... zie het forum aldaar.Veel luister/leesgenot
http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.php?t=301
Iik heb die aansluitingen op foto !
Stuur me uw E-mail en ik bezorg je die file.
Beste groeten
pascal.lierman@telenet.be
Stuur me uw E-mail en ik bezorg je die file.
Beste groeten
pascal.lierman@telenet.be
benner schreef:Hallo,
Mvg