Ik wist niet meteen waar het te zetten, dus doe ik het hier maar.
Een "verhaal" om aan te tonen hoe degelijk die "oude bakken" wel zijn, zeker in vergelijking met die moderne machines (al dan niet van japanse makelijk)
Vorige zaterdag moto raprap gewassen (er hing veel zout aan van de vorige week).
Afgedroogd en in garage gezet. Maandagmorgen wilde ik starten, deed het niet. Nog eens geprobeerd, blijven proberen en plots iets raar. Bleef starten, zelfs al duwde ik niet op de startknop.
Sleutels eruit getrokken, bleef starten.

Waarschijnlijk ergens bevroren water wat voor een slecht contact zorgde(geen verwarming in garage) door het wassen.
Resultaat : batterij leeg en ik vreesde met kosten te zitten door het herhaaldelijk starten. De laatste keren (voor de batterij het opgaf) was er vanalles aan het ratelen.
Batterij opgeladen, aangeschakeld en startte meteen.
Is weer klaar om naar het werk te rijden dus
Nog een paar vraagjes : wat is handig om op motorblok/onderaan te smeren/spuiten tegen strooizout ? Vermits ik hem dagelijks gebruik kan ik hem niet laten staan, en iedere avond afspuiten is geen optie...te weinig tijd. Iets beschermends zodat de pekel eraan kan blijven tot de zaterdag dus...
Hoe krijg je je wielen weer proper ? Velgenreiniger (voor de auto) en goed wrijven lukt niet te best, er blijven zwarte plekken.
Wil ook eens het "venster" een goede beurt geven, is dof en wat krassen. Kun je dat terug helder krijgen ?