Waarmee starten?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

blomme.arch

Bericht door blomme.arch »

Bedankt voor de reacties.
Volgende week eerst even gaan watertanden op de Heizel... :wink:
Gunter

Bericht door Gunter »

Moet toegeven ik wou in het begin ook een mooie moto met wat pk's en een kuip, maar heb mij wijselijk een suzuki 750 naked gekocht en heb daarmee 5 jaar rondgereden, 2 maal gevallen, 1 maal laten vallen (had de moto een maand) en 1 ongeval (in mijn recht).

Door de valbaren die daarop stonden heb ik weinig kosten gehad en op die 5 jaar heb ik heel wat geleerd. Daarna heb ik mijn goesting gekocht een K 1200 RS, zwaarder om te manoeuvreren maar rijdt ongelofelijk.

Moet wel toegeven dat ik in die 5 jaar enkel uit financiele redenen met de suzuki ben blijven rijden, maar ben toch blij met de ervaring die ik ermee opgedaan heb.

Kortom koop waar je zin in hebt maar met een goede dosis gezond verstand :wink:

mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
pietpret

Bericht door pietpret »

Heropstaper na 20 jaar. Wou direct r1150r. Bike-service in Hasselt heeft mij tegen mijn oorspronkelijke keuze de 'deauville' van Honda voorgesteld met herinkoop binnen het jaar aan goede prijs.
Content dat ik het rustig opnieuw heb geleerd met vallen en opstaan (9.000 km).
Soepele licht bestruurbare moto met veilig gevoel en vooral goesting om te blijven motorijden. Uiteindelijk toch binnen het jaar voor de r1150r in geruild (goeie inruilvoorwaarden) en weet nu zeker dat je wel kan leren rijden op een r1150r maar dat het een stuk een veiliger parcour was via de (trouwens uitstekende) honda Deauville. Bovendien is de inzet (financïeel) een stuk minder. Het blijft uiteindelijk afwachten of het je ding is na de eerste kicks of zomer.
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Bananatuffer schreef:Als ik het goed begrijp, is een R80 of R100 GS, RT,... het ideale compromis!

gewoon doen, zou ik zegge 8)
Beste is dan inderdaad een 2 kleps-GS, want minder kuipwerk. Flexibel frame, inferieure remmen die om goed anticipatievermogen vragen, het dociele vermogen, het allround karakter, eigenlijk zeer goed om mee te beginnen.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Scarto

Bericht door Scarto »

Na een 4 uur durende praktische rijles op een Suzuki Sauvage van 37 pk, ben ik op een VFR750F gestapt van 100pk. Ik heb het overleefd, dat wel, maar achteraf beschouwd was deze keuze niet zo gezond te noemen :!: Ofwel volg je eerst een doorgedreven rijcursus à la J-P als je persé met zo'n racebanaan wilt rijden, ofwel begin je beter met een opstappertje om nadien over te schakelen naar uw droommachien.

Ieder zijn eigen mening daarover.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
stefke

Bericht door stefke »

J-P schreef:@ Emile: ik denk dat jij de juiste opbouw hebt, licht(er) beginnen en zo ervaring opbouwen. Een lichtere, oudere motor geeft je veel meer de kans lekker te leren rijden en naar verloop van tijd leer je gemakkelijker je grenzen verleggen qua capaciteiten en durf. Na verloop van tijd wordt niet de rijder de beperkende factor maar de motor. Dat kan bij veel rijden al vroeg zijn (een jaar of wat) maar het kan ook zo zijn dat je tevreden bent met wat je hebt en er genoegen in schept met die lichte motor al die zware motoren voorbij te rijden in de bocht :wink:

......

Zo mensen, laat de reakties maar komen :twisted:
Zo hoort het en niet anders. :roll: :lol:
Plaats reactie