Kilometerstand 100.000 ++
Moderator: GVN
Kilometerstand 100.000 ++
hejj,
Wie heeft er meer dan 100.000 km op de teller?
Nog problemen gehad? Of helemaal probleemloos?
mzzl
Cees
Wie heeft er meer dan 100.000 km op de teller?
Nog problemen gehad? Of helemaal probleemloos?
mzzl
Cees
-
Iron Gonzo
ik heb er nu 123600 op mijn RS
en op mijn 60/5 115000.
never nooit een probleem gekend buiten het normale onderhoud en verslijten van remblokken
en op mijn 60/5 115000.
never nooit een probleem gekend buiten het normale onderhoud en verslijten van remblokken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Chris Wils
kilometerstand 100.000 ++
Ik heb mijn eerste BMW gekocht in 1982 ( een R100 CS) en heb er op zeven jaar tijd juist geteld 193.801 km mee gedaan toen de versellingsbak het begaf op weg naar het BMW treffen in Kassel in Duitsland. Mijne maat heeft er toen een boite van een R 75 ingestoken en via, via is die motor in Geel terecht gekomen bij Peter Van Mol, hij wist dat de motor 200.000km gelopen had, heeft er nog 100.000 km bijgedaan en heeft hem dan aan zijn schoonbroer verkocht, die er ook nog 50.000 km mee gedaan heeft, en na 350.000km heeft men die motor een voledige revisie gegeven, en de uitlaatkleppan waren nog steeds de eerste ( mijne maat heeft de inlaatkleppen vervangen op 150.000km) Dit kan men met elke motor, zolang men niet te veel hoge toeren draait en veel lange afstanden doet, een ander voorbeeld ervan is mijn Harley Electra, op 7 jaar nu 145.000 km zonder problemen, ook weer zonder veel hoge toeren, en lange afstanden ( vorig jaar, eind Mei naar een treffen in Murcia in Spanje, 4.750 klm in 12 dagen waarvan 8 dagen onderweg.
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Re: kilometerstand 100.000 ++
Kan je mij eens de logica uitleggen waarom niet te veel km?
Mijn logica is de volgende .
Een motorblok ziet af als het warm wordt en dan terug koud.
Maar heb geen enele verstand van motors hé
Mijn logica is de volgende .
Een motorblok ziet af als het warm wordt en dan terug koud.
Maar heb geen enele verstand van motors hé
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
J-P
- Contacteer:
Op onze werk-RT staan nu 138.000 km, niet echt problemen gehad, wel veel kosten (4xkoppeling,2x versnellingsbak, nieuwe nokkenassen, elctrisch ruitje kapot, nog wat zaken) maar loopt nog wel goed. Op mijn R1100GS staan ook veel meer dan 100.000 km maar ik ben de tel kwijt sinds de IMO eropstaat (
), geen technische problemen. Ik ken een paar GS-sen met meer dan 300.000 km op de teller, die bollen nog rond...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
brit
-
J-P
- Contacteer:
Beide... M`n collega wheelied nog al veel...brit schreef:miljaar, die rt zou ik slechte koop noemen / een brolmotor. of is het te wijten aan de rijstijl?
J-P
-
Van Neste Philip
-
Chris Wils
kilometerstand 100.000 km ++
Wat ik bedoel is dat als je een motor niet te veel hoog in z,n toeren jaagt, en er veel snelweg km,s mee doet, dan zal hij veel minder slijten dan wanneer men korte ritten doet.Enkele jaren geleden stond er in Nederland bij de Truimph inporteur, een Triumph 750 (een van de eerste nieuwe 3 cilinders) met 400.000 km op de teller, de eigenaar was een Engelse motorcourier die wekelijks een ritje Duitsland deed, en er altijd mooi mee doorreed, de motor was dus goed warm, en er was weinig of geen slijtage vastgesteld, na die 400.000 km. Enkele jaren terug stond er een artikel in het Duitse MOTORRAD over veel km,s met de motor, enkele voorbeelden: een BMW R 75, 301.000 km, een Yamaha XS 1100, 295.000km en zelfs een MZ 150 met 145.000km. Ik bedoel dus, veel km kan men met elke motor, zolang men de motor niet te zwaar belast in koude toestand. Men ziet het dikwijls op motortreffens( ooit zelf gezien op het Elefanten treffen) van die gasten die s,nachts, bij een - 15°C de motor eens moeten starten en direct in het rood gaan ( zo rond de 10.000 touren) en even later hoort men dan een geweldige KNAL, en t,is uit met de pret ( teminste voor de eigenaar) we zijn de volgende morgen eens gaan zien, en het motorblok was gewoon opengescheurd, de olie er uit en t,boeltje zat vast. Ik woon 5km van mijn werk, en rij raar of zelden met de motor naar t,werk, omdat de motor niet goed opgewarmd is op die afstand.
Salu
Chris.
Salu
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
-
Chris Wils
kilometerstand 100.000 km ++
Wheelies met een boxer? Da,s mischien moeilijk, maar als je ooit de kans hebt om naar een Harley HOG treffen te gaan, daar is er altijd een stuntman( hij heet Jones, ben even zijn voornaam kwijt) en die maakt wheelies met eenHarley sportster, V Rod en zelfs een Electra Ultra, een dikke 400kg op het achterwiel, en zelfs zover dat de topkoffer de grond raakt, en zo stapt hij af, en laat de motor vertikaal staan.
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Als ge naar de Bikermeeting afzakt in Garmisch doen ze met alles wheelies en stoppies... dus... nothing new... alleen de lef hebben en niet op uw bek gaan
Ikke niet dus

Ikke niet dus
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Ik denk dat dit JP Goy is die je bedoeld :Bisschop schreef:Ooit een duitse stuntman van ene Bondfilm bezig gezien op Zolder....Amaai mijn oren. Nie te doen,deed wheelie´s met LT en dergelijke...
Greetz Bisschop
http://asp1.walkontheweb.com/limerock/n ... sp?id=9930
Toffe mensen en tis genen Duitser
mvg
Stef
176.000 op k1100lt, ex-politie uit engeland geïmporteerd,op 163.000km preventief balhoofdlager, cardan scharnieren (lagers) en enkele oliekeerringen vervangen en op de versleten koolstofborstels van de startmotor na (nog) geen echte mankementen (m'n abs heeft 't nooit gedaan misschien ooit eens nazien...)
==>MUDBREEDER