Kostprijs groot onderhoud

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RikBMWBIKER

Kostprijs groot onderhoud

Bericht door RikBMWBIKER »

Hallo BMW motorvrienden,
Ik heb een BMW K1200LT(bwjaar 2002) particulier gekocht en nader nu de 60.000Km
Kan er mij iemand zeggen op hoeveel een groot onderhoud komt zoals voorzien in het onderhoudsboekje bij 60.000Km.
Wie is de beste dealer in W-of Oost-Vlaanderen,of zijn er nog andere goede BMW garages?
Dank voor U reacties
RikBMWBIKER
klt

Bericht door klt »

Rik, post uw bericht eens in http://www.k1200lt.be. Speciale site voor
K1200LT-rijders.
Willy
josvdp

Groot onderhoud

Bericht door josvdp »

Rik,
Op mijn motor staan er ondertussen zowat 68000 en is van 2001. De kostprijs van het groot onderhoud kan sterk uiteen lopen vermits er aardig wat keuze en mogelijkheden zijn waaruit dit onderhoud kan (moet) bestaan betreffende jouw motor. Prijzen van de respektievelijke vervangonderdelen kan je navragen bij de HOBBYIST. Vermits ik zelf sleutel aan mijn motor is het rekensommetje voor mij vlug gemaakt. Motorolie (macro à €2 de liter) -oliefilter €11 - boîtolie €3 - achterbrug €1 - remvloeistof €3 En dan kunnen de kosten oplopen indien remblokken dienen vervangen, kleppen moeten gecontroleerd en mogelijk gesteld worden(aardig wat kost in de garage)- luchtfilter- benzinefilter vervangen vraagt tevens aardig wat werktijd van de mekanieker. Ik heb gelezen van kostprijzen van €500 tot zelfs €700 !!!!
Even rondbellen kan je aardig wat euro 'tjes besparen.
Heb je echt niet de kennis en kunnen in huis om een aantal van deze taken uit te voeren, dan zal je dus wel verplicht worden om het werk uit te besteden en zal je moeten opdraaien voor de toch wel dure onderhoudsbeurt.
Mvg. jos
Mijn hobby is mijn beroep.
Plaats reactie