Hoe gaan jullie hier mee om
Bumperklevende auto's
Moderator: GVN
-
George Michael
Bumperklevende auto's
Hoe gaan jullie hier mee om
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
George Michael
vindt je niet als je op je rem drukt je dan eigenlijk net zo erg en gevaarlijk bent?
Rapper rijden is een goeie, maar soms (ja heel soms) houdt ik mij aan de snelheid. Tja, dan maar naar rechts gaan en denken: ach, golf-rijder, zielig. Uiteindelijk zijn wij toch rapper
Rapper rijden is een goeie, maar soms (ja heel soms) houdt ik mij aan de snelheid. Tja, dan maar naar rechts gaan en denken: ach, golf-rijder, zielig. Uiteindelijk zijn wij toch rapper
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Ik tik enkel effe tegen de achterrem waardoor het remlichtcontact aangaat.
Ik rem in wezen niet af .
Als je enkele keren snel na mekaar het remlicht doet aanknipperen houden ze gegarandeerd afstand.
Het is niet de bedoeling je bumperklever zelf op je bumper te kleven hé
duidelijker kan ik het niet uitleggen,
het juist lezen moet ge zelf doen
Ik rem in wezen niet af .
Als je enkele keren snel na mekaar het remlicht doet aanknipperen houden ze gegarandeerd afstand.
Het is niet de bedoeling je bumperklever zelf op je bumper te kleven hé
duidelijker kan ik het niet uitleggen,
het juist lezen moet ge zelf doen
Laatst gewijzigd door Harald op 12 jan 2006, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb vandaag nog een oud madammeke achter mij gehad die met haar gsm in de hand achter mij begon te plakken en te zigzaggen.
Heb mij omgedraaid en mijn wijsvinger op mijn helm getikt, en het hielp.
Bij hogere snelheden raak ik ook enkele keren de rem aan en als het kan rijd ik er van weg of laat ik ze doorrijden als het te gevaarlijk wordt.
BTW De boeteverhoging voor bellen zonder handsfree heeft precies weinig invloed op de bestuurders, of ben ik het die er mij begin aan te ergeren?
Heb mij omgedraaid en mijn wijsvinger op mijn helm getikt, en het hielp.
Bij hogere snelheden raak ik ook enkele keren de rem aan en als het kan rijd ik er van weg of laat ik ze doorrijden als het te gevaarlijk wordt.
BTW De boeteverhoging voor bellen zonder handsfree heeft precies weinig invloed op de bestuurders, of ben ik het die er mij begin aan te ergeren?
K75
-
George Michael
Klopt, op de motor zie heel goed hoeveel mensen er nog bellen zonder handfree set. Die mensen zijn ook levensgevaarlijk. Wel leuk is als je met je RT er naast blijft rijden ze zich kapot schrikken omdat ze denken dat het politie is, ha ha ha ha ha ha 
-
Chris Wils
bumperklevende auto,s
Gewoon u aan de snelheid houden( op de snelweg) na het inhalen, terug naar rechts gaan en dan gewoon gas bijgeven,(als het weer en de omstandigheden het toelaten) en 9 van de 10 van die jojo,s trappen daarin, ik heb het een keer zo op mijn heupen gekregen dat ik gas bijgaf tot 120 +++ km/uur(sorry,ik weet het,het mag niet,maar in de liefde en oorlog mag alles,en dit was zeker geen liefde) en die jojo gaf niet af en wou absoluut voorbij,toen heb ik hem maar laten gaan.Ik heb daarover nog een vraagske? Als er geflitst word en er staan twee voertuigen op de foto, wie is er dan in fout? Is het altijd de linkse die betaald of hoe zit dat?
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
-
Iron Gonzo
ik hou mijn constante snelheid. als ze het dan na lange tijd nog doen rij ik langzaam tragerder.
eu eigenlijk weinig last van daar ik meestal iets te rap rij
eu eigenlijk weinig last van daar ik meestal iets te rap rij
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Jo De Paepe
Niet enkel bellen valt meer op, maar ook de afstelling van de buitenspiegels.MRKlomp schreef:Klopt, op de motor zie heel goed hoeveel mensen er nog bellen zonder handfree set.
Aangezien ik graag weet als ze me gezien hebben bij het voorbijsteken, kijk ik naar de zijspiegel.
Ook om te weten als ik in hun dooie hoek zit. (bv bij vertraagd verkeer) Je moet er eens op letten hoe de buitenspiegels soms afgesteld staan... Triestig.
Sommigen moeten volgens mij serieuse kapriolen uithalen om iets te zien. (op hun dak kruipen oa...)
YOO
Enkele maanden geleden heb ik zo'n jong gastje achter mij gehad, met zo'n cammionetteke genre Berlingo.
Diene pipo eerst proberen duidelijk te maken d.m.v ff de rem aan te tikken, zoals harald vertelde, en dat hielp niet veel
Daarna met mijn linkerhand geprobeerd duidelijk te maken dat hij wat afstand moest nemen, dat hielp ook al ni veel
Uiteindelijk da dom kalf maar voorbij gelaten, 'k moest toch bijna d'autostrade verlaten, op 't moment dat da ventje naast mij komt te rijden was diene van z'n kl##ten aan 't maken, vanalles tegelijk aan 't roepen, zo neig dat 'm bijna de vangrails instuurde
, 'k was er eigenlijk van gedaan, op zo'n moment wou ik dus echt dat ik bij de Politie was, ff mijnen badge (of iets in diene genre, wat hebben de manne hier in België eigenlijk
) laten zien en dat menneke op kant zetten en 'm z'n vet (en een bonneke) geven, maar ik ben er wijselijk gewoon achter gebleven voor de resterende km's
't Is maar om te zeggen dat niet alle chauffeurs uw opmerkingen en kritiek die op de baan wordt naar mekaar geseind, en gezwierd, gaan aanvaarden, voor sommige van die koekblikridders is da precies een rooie lap voor ne stier
Opgepast dus, een verwittigd motard...
Grtz, Philip!
Enkele maanden geleden heb ik zo'n jong gastje achter mij gehad, met zo'n cammionetteke genre Berlingo.
Diene pipo eerst proberen duidelijk te maken d.m.v ff de rem aan te tikken, zoals harald vertelde, en dat hielp niet veel
Daarna met mijn linkerhand geprobeerd duidelijk te maken dat hij wat afstand moest nemen, dat hielp ook al ni veel
Uiteindelijk da dom kalf maar voorbij gelaten, 'k moest toch bijna d'autostrade verlaten, op 't moment dat da ventje naast mij komt te rijden was diene van z'n kl##ten aan 't maken, vanalles tegelijk aan 't roepen, zo neig dat 'm bijna de vangrails instuurde
't Is maar om te zeggen dat niet alle chauffeurs uw opmerkingen en kritiek die op de baan wordt naar mekaar geseind, en gezwierd, gaan aanvaarden, voor sommige van die koekblikridders is da precies een rooie lap voor ne stier
Opgepast dus, een verwittigd motard...
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
idd koppel, daar ben ik het mee eens ... heb ook al zoiets meegemaakt en die gasten zaten met 2. Ze hebben me nog een hele tijd serieus getreiterd. ik zou ook zeggen, doorlaten die handel. Je eigen veiligheid is zoveel meer waard dan die oelewappers
vroeg of laat plakken die zichzelf toch tegen een boom
vroeg of laat plakken die zichzelf toch tegen een boom
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Harald zijn tip gebruik ik ook, maar liefst nog laat ik ze gewoon voor...zulke chauffeurs elimineren zichzelf mettertijd. Vinger opsteken of eens tikken tegen de helm doe ik alleen als ik boos ben.
Niet iedereen pakt een reactie goed op... mijn buurmeisje is onlangs express in haar bumper aangereden door ne kerel na zo'n een 'voorvalleke' onderweg...en er dan vandoor gegaan. reactie van de Politie: "moet ge daarvoor bellen?"
Zelf ben ik ook eens achterna gezeten door ne zot op de E40 omdat ik hem iets diets maakte... heb dat hier ergens wel eens gepost.
Niet iedereen pakt een reactie goed op... mijn buurmeisje is onlangs express in haar bumper aangereden door ne kerel na zo'n een 'voorvalleke' onderweg...en er dan vandoor gegaan. reactie van de Politie: "moet ge daarvoor bellen?"
Zelf ben ik ook eens achterna gezeten door ne zot op de E40 omdat ik hem iets diets maakte... heb dat hier ergens wel eens gepost.
Idem als Harald.
Als er dan een komt kofferplakken rem ik enkele keren (of zet bv mijn mistlicht even op wat hetzelfde effect heeft).
Ik rijd meestal op de snelheid aangegeven op de GPS en probeer mij aan de 120km/u te houden. Dit is dus sneller dan de 120 km/u op de teller.
Als ze dan blijven aandringen zak ik naar 120 km/u op de teller en blijf naast een ander voertuig rijden. Van zodra ze afstand laten laat ik ze door.
'k Weet het, dit werkt soms wel als een rode lap op een stier en achteraf denk ik wel van: "'t is het niet waard!" maar ik laat me er toch veel aan vangen.
Als er dan een komt kofferplakken rem ik enkele keren (of zet bv mijn mistlicht even op wat hetzelfde effect heeft).
Ik rijd meestal op de snelheid aangegeven op de GPS en probeer mij aan de 120km/u te houden. Dit is dus sneller dan de 120 km/u op de teller.
Als ze dan blijven aandringen zak ik naar 120 km/u op de teller en blijf naast een ander voertuig rijden. Van zodra ze afstand laten laat ik ze door.
'k Weet het, dit werkt soms wel als een rode lap op een stier en achteraf denk ik wel van: "'t is het niet waard!" maar ik laat me er toch veel aan vangen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Ik laat bumperklevers zo vlug mogelijk paseren, ben ik er vanaf. Ooit heb ik eens 1 keer even mijn mistlichten aangestoken en het resultaat was dat, toen hij me voorbijstak, hij voor mij brusk begon te remmen. Een verkeersongeluk is me zoiets niet waard. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het mij ook behoorlijk ergert.
Grtn Guido
Grtn Guido
Het beste is van altijd in het midden of ietsje meer naar links te rijden om zulke dingen te vermijden.colingoes schreef:Gisteren wel eentje die links van me kwam rijden in file en dit in tunnel(Thijsmanstunnel)
Had die ruimte omdat ik rechts op dat rijvak reed achter vrachtwagen
leek me veiliger tot hij er was
Kreeg zelfs mijn plaats niet meer terug
Was niet leuk rijden
Groetjes
Colin
In dit geval eventueel pinker naar links opzetten om duidelijk te maken dat je naar links wil en terug je plaats innemen in het vak.
Als je een uitwijkmaneuver moet doen ben je anders altijd gezien.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Normaliter zal het toestel niet flitsen als deze twee voertuigen waarneemtIk heb daarover nog een vraagske? Als er geflitst word en er staan twee voertuigen op de foto, wie is er dan in fout? Is het altijd de linkse die betaald of hoe zit dat?
Salu.
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

Ik heb dat hier ergens uitgelegd, maar waar???
met de zoekfunctie moet dat terug te vinden zijn.
Ma wees gerust, de flitscamera flitst de hardrijder en dat is op de foto duidelijk te zien.
Vergeet niet dat degene die de camera hanteerd, een degelijke opleiding heeft genoten en dus ook weet waar hij moet opletten en hoe hij de gegevens moet aflezen.
met de zoekfunctie moet dat terug te vinden zijn.
Ma wees gerust, de flitscamera flitst de hardrijder en dat is op de foto duidelijk te zien.
Vergeet niet dat degene die de camera hanteerd, een degelijke opleiding heeft genoten en dus ook weet waar hij moet opletten en hoe hij de gegevens moet aflezen.
-
WALTER GSAdventure
Als het kan ga uit de weg. Als het niet kan draai u om een doe beleefd teken met de hand dat je vind dat ie te dicht rijdt. Meestal helpt dat al en iedereen content.
Natuurlijk vind ik niet dat je bvb 80 moet rijden en hinderen daar waar je 120 mag rijden.
Wat Harald voorstelt is verboden bij wet ( stoute Harald) Indien iemand op u rijdt zal het helemaal niet helpen als er getuigen zijn die gezien hebben dat je stoplicht aanging. Je mag zomaar niet het verkeer hinderen door abnormaal traag te rijden of plotseling te vertragen zonder reden en dit is er dus zo een hé.
Vriendelijk zijn eerste regel en als die peut voorbij is sla je met een ketting op zijn koffer en wegwezen.
Natuurlijk vind ik niet dat je bvb 80 moet rijden en hinderen daar waar je 120 mag rijden.
Wat Harald voorstelt is verboden bij wet ( stoute Harald) Indien iemand op u rijdt zal het helemaal niet helpen als er getuigen zijn die gezien hebben dat je stoplicht aanging. Je mag zomaar niet het verkeer hinderen door abnormaal traag te rijden of plotseling te vertragen zonder reden en dit is er dus zo een hé.
Vriendelijk zijn eerste regel en als die peut voorbij is sla je met een ketting op zijn koffer en wegwezen.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.