Hallo ,
Sinds een aantal weken terug in het bezit van een R1200RT (2005) ,voorheen 4j een Honda Pan European 1300 gereden.
De RT heeft 74000 km en hij rijdt fantastisch.
Nu sinds gisteren brand tijdens het rijden af en toe het symbool (!) op de BC , volgens het boekje staat oliepeil nakijken. Ik heb via het kijkglas het oliepeil nagekeken en het oliepeil staat goed. ( olie via kijkglas nagekeken bij warme motor )
Nochtans bij stationair draaien geeft de motor op de BC oil (V) aan.
Iemand raad wat het zou kunnen zijn ?
Mvg , Johan
oliesensor BC
Moderator: GVN
Re: oliesensor BC
de olieniveauschakelaar stuk...of stekker los
Mijn inziens is uw oliepeil net op dat niveau gelomen waar het symbool in werking treedt. Een beetje tussen hangen en wurgen zeg maar.biedp schreef:Hallo ,
Sinds een aantal weken terug in het bezit van een R1200RT (2005) ,voorheen 4j een Honda Pan European 1300 gereden.
De RT heeft 74000 km en hij rijdt fantastisch.
Nu sinds gisteren brand tijdens het rijden af en toe het symbool (!) op de BC , volgens het boekje staat oliepeil nakijken. Ik heb via het kijkglas het oliepeil nagekeken en het oliepeil staat goed. ( olie via kijkglas nagekeken bij warme motor )
Nochtans bij stationair draaien geeft de motor op de BC oil (V) aan.
Iemand raad wat het zou kunnen zijn ?
Mvg , Johan
Dit merk je best als je bvb.in de bergen rijdt / hellingsgraad van de motor.
Bij mij al waarneembaar als het oliepeil op vlakke grond in 't midden staat.
Ik kijk pas als het symbool niet meer van 't scherm verdwijnt.
Of idd.wat Danny zegt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
ik vermoed dat ik verder zal moeten kijken .
Ik kreeg het symbool telkens ik de achterrem gebruikte , er lag daarstraks ook een druppel olie in de garage ,juist onder de cardanas achteraan.En op mijn achterwiel hing ook olie.
Misschien heeft het allemaal met elkaar te maken.
Ik kreeg het symbool telkens ik de achterrem gebruikte , er lag daarstraks ook een druppel olie in de garage ,juist onder de cardanas achteraan.En op mijn achterwiel hing ook olie.
Nee , geen verband tussen olielek cardan en symbool op BC van carterolie.biedp schreef:Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vooraleer olie bij te kappen kijk je naar de stand in 't peilglas en voeg er desnoods als test 100 cc bij.
Waarschijnlijk verdwijnt het symbool van de BC. op dat moment al.
Heb er wat motorolie laten bij doen en de dichting achteraan de cardanas laten vervangen.
alvast bedankt voor de reactie's en tips
grtn ,jo
alvast bedankt voor de reactie's en tips
grtn ,jo
Ik heb net hetzelfde op mijn R1200RT '05;biedp schreef:Hallo ,
error verdwijnt na motor even uit te zetten, soms voor even, soms voor vele km.
Even gegoogeld (naar : R1200 OIL LEVELLING SWITCH); zou gekend probleem zijn op '05-'06 modellen.
Bij sommigen onder waarborg hersteld.
Enkele door middel van Software update, andere door niet gespecificeerd ...
Een oplossing interesseert me ook !
kan iemand van het forum updates doen ??
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)
-
hla
- Contacteer:
Ik heb dat al een paar jaar, en trek mij er niets meer van aan.
Gewoon bijvullen tot hij volledig bovenaan staat, en rijden.
Wanneer hij echt lang moet draaien en het is gezakt tot half het peilglas, dan heb ik het zitten.
Dan brand het lampje.
Maar als je kijkt weet je dat het geen probleem is.
Dus blijf ik dan rijden en als de gelegenheid zich voordoet doe ik er wat olie bij en het probleem is opgelost.
Als mijn tankmeter opnieuw gaat falen, dan doe ik hetzelfde: negeren.
Gewoon bijvullen tot hij volledig bovenaan staat, en rijden.
Wanneer hij echt lang moet draaien en het is gezakt tot half het peilglas, dan heb ik het zitten.
Dan brand het lampje.
Maar als je kijkt weet je dat het geen probleem is.
Dus blijf ik dan rijden en als de gelegenheid zich voordoet doe ik er wat olie bij en het probleem is opgelost.
Als mijn tankmeter opnieuw gaat falen, dan doe ik hetzelfde: negeren.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid