Moto start niet ~ druppellader 3/3
Moderator: GVN
Verzekering en kenteken in orde gebracht, eindelijk rijden.
Moto start niet,
Druppellader geeft groen 3/3
Vorige week nog testrit gedaan bij verkoper
??
Moto start niet,
Druppellader geeft groen 3/3
Vorige week nog testrit gedaan bij verkoper
??
Re: Moto start niet ~ druppellader 3/3
De kickstarter al geprbobeerd?
Kickstarter ?
R 1200 R
R 1200 R
Aha, dat helpt
. Alhoewel, het jaartal ook, want fietsen uit bepaalde periodes hebben zo hun eigen zwakheden.
Hoe meer info over de motorfiets hoe groter de kans op een oplossing!
Doet ie helemaal niks, of draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan?

Hoe meer info over de motorfiets hoe groter de kans op een oplossing!
Doet ie helemaal niks, of draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan?
Hij slaat niet aan.
Nochtans aan Druppellader
-
Batterij kan stuk zijn, kun je de spanning meten?
Andalousie 09/2018
Ga morgen een spanningmeter kopen.
Noodschakelaar? Rode knop rechts aan het stuur?
Druppel lader mag je hoogstens 1 uur per maand gebruiken.
Anders gaat batterij plat doordat ze lui wordt, en geen stroom meer afgeeft.
Vindt ut jammer dat er zoveel batterijen kapot gestookt worden door druppel laders.
Je komt ut altijd tegen dat het winter seizoen is afgelopen, erg jammer voor de zorg van die accu.
Vindt ut jammer dat er zoveel batterijen kapot gestookt worden door druppel laders.
Je komt ut altijd tegen dat het winter seizoen is afgelopen, erg jammer voor de zorg van die accu.
MG Breva 850
Als de motor niet aanslaat heeft dat wellicht niet te maken met een gebrek aan elektrische voeding,frin schreef:Hij slaat niet aan.
tenminste niet als de startmotor de zaak op normale snelheid doet rondgaan.
alhoewel het niet nodig is om een accu gedurende een lange periode van niet-gebruik continu aanWiedewa schreef:Druppel lader mag je hoogstens 1 uur per maand gebruiken.
een lader te hangen meen ik dat dit bij gebruik van de zgn intelligente laders geen kwaad kan.
Idd , als je jouw batterij opstookt met een druppellader , dan moet je hem wegsmijten en een nieuwe kopen. Een batterij gaat net stuk door te plat te gaan! Een druppellader stopt automatisch met laden als batt vol is , speciaal gedaan om hem er aan te kunnen laten hangen en zo geen platte batterij te kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door st1100 op 01 mar 2016, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Varta Motor AGM Powersports Accu / Batterij YTX14-4/YTX14-BS
Ik hoop dat deze batterij klaar voor gebruik is en volledig opgeladen,
zo staat het in hun omschrijving.
Buiten de BMW druppellader heb ik geen accu lader in huis.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dag, nu weet ik het niet meer ... aan de druppellader of niet (het is een speciale druppellader van BMW)st1100 schreef:Idd , als je jouw batterij opstookt met een druppellader , dan moet je hem wegsmijten en een nieuwe kopen. Een batterij gaat net stuk door te plat te gaan! Een druppellader stopt automatisch met laden als batt vol is , speciaal gedaan om hem er aan te kunnen laten hangen en zo geen platte batterij te kunnen krijgen.

-
beetje meer info? branden de lampjes bij aansteken van contact? slaat de motor niet aan? hoor je de benzinepomp zoemen bij aanschakelen van contact? zonder deze info is het moeilijk he!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets

http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
alle lampjes branden normaaltweecilinderke schreef:beetje meer info? branden de lampjes bij aansteken van contact? slaat de motor niet aan? hoor je de benzinepomp zoemen bij aanschakelen van contact? zonder deze info is het moeilijk he!
starter werkt, hij slaat gewoon niet meer aan
benzinepomp zoemt
druppellader geeft vol aan
heb nu nieuwe batterij besteld om dan te verder te evalueren, ik heb gezien dat de huidige batterij van 2013 is
-
De druppelladers van BMW gaan cyclisch opladen en ontladen, net om de batterij niet naar de haaien te helpen. Als de lader de batterij heeft ontladen, zal er een rood lichtje branden en dan zal de starter niet aanslaan. Maar als de lader 3 groene lampjes geeft, is de batterij volgens de lader ok en ready to go. Ik denk dat je met een ander probleem zit dan met je batterij.
Succes!
Succes!
ik vrees dat u een reserve accu besteld heeft.frin schreef:alle lampjes branden normaaltweecilinderke schreef:beetje meer info? branden de lampjes bij aansteken van contact? slaat de motor niet aan? hoor je de benzinepomp zoemen bij aanschakelen van contact? zonder deze info is het moeilijk he!
benzinepomp zoemt
heb nu nieuwe batterij besteld om dan te verder te evalueren, ik heb gezien dat de huidige batterij van 2013 is
Ik zal het evenwel niet erg vinden als ik me zou vergissen

Mooie prijs voor die Varta accu, dat wel.
Laatst gewijzigd door willy op 01 mar 2016, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
't Beste (en 't plezantste) is regelmatig rijden!frin schreef:Dag, nu weet ik het niet meer ... aan de druppellader of niet (het is een speciale druppellader van BMW)st1100 schreef:Idd , als je jouw batterij opstookt met een druppellader , dan moet je hem wegsmijten en een nieuwe kopen. Een batterij gaat net stuk door te plat te gaan! Een druppellader stopt automatisch met laden als batt vol is , speciaal gedaan om hem er aan te kunnen laten hangen en zo geen platte batterij te kunnen krijgen.![]()
Een lader mag niet moeten als er pakweg om de paar weken gereden wordt.
Is dat wel nodig dan is iets fout mret de accu, met het laadsysteem of is er een abnormaal verbruik.
De lader die u heeft zal een accu echter niet beschadigen, ook al is hij vaak of continu aangesloten.
Het nadeel van het veelvuldig gebruiken van een lader is dat u mogelijk niet zal aanvoelen wanneer
de accu zijn beste tijd gehad heeft en u vervolgens plots met een defecte accu geconfronteerd wordt.
Uiteraard gebeurd zoiets op een moment dat het absoluut niet uitkomt.
de druppellader is toch uitgeschakeld als je de motor start ??
jadena schreef:de druppellader is toch uitgeschakeld als je de motor start ??
reserve accu ?willy schreef:ik vrees dat u een reserve accu besteld heeft.frin schreef:alle lampjes branden normaaltweecilinderke schreef:beetje meer info? branden de lampjes bij aansteken van contact? slaat de motor niet aan? hoor je de benzinepomp zoemen bij aanschakelen van contact? zonder deze info is het moeilijk he!
benzinepomp zoemt
Ik zal het evenwel niet erg vinden als ik me zou vergissen
Mooie prijs voor die Varta accu, dat wel.

overal staat de Varta Motor AGM Powersports Accu / Batterij YTX14-4/YTX14-BS als de accu voor BMW R1200R Bj 2008, kan ik verkeerd zijn ?
de batterij is in solden, oorspronkelijk 64 EUR
-
Mijn moto's hangen bijna constant aan de druppelladers. Vroeger wel eens een zuur batterij defect gehad, niet op zuurpeil gelet, maar met de gel batterijen tot hiertoe nog geen defecte gehad. Het zijn wel recente optimates en een lader van BMW voor canbus. De moto's staan niet allemaal op dezelfde lokatie en dus zijn die 4 laderkes wel handig....
Wel al gemerkt dat een volledig platte batterij opladen via een druppellader niet goed lukt, best met een gewone lader en na een paar uur aan de druppellader. Je moet ze eerst eens laten schrikken met een lading die wat hoger ligt dan de 0.5 of max 1ah die de druppelladers geven.
Ook een batterij die ooit eens volledig plat is geweest wordt voor zover ik heb kunnen vaststellen nooit meer echt terug ok, meestal is ze na een paar maanden toch aan vervanging toe.
Destijds met de zuurbatterijen goten we die platte batterijen al eens leeg en dan terug opvullen met gedistilleerd water en opladen, soms kwamen ze er terug door. De onderhoudsvrije gel batterijen gaan minder lang mee dan de (goed onderhouden) zuurbatterijen van vroeger lijkt mij.
Ook kun je met de moderne batterijen meemaken dat ze "ineens" defect zijn, dus zonder aanleiding of symptomen van de ene op de andere dag defect.
Wel al gemerkt dat een volledig platte batterij opladen via een druppellader niet goed lukt, best met een gewone lader en na een paar uur aan de druppellader. Je moet ze eerst eens laten schrikken met een lading die wat hoger ligt dan de 0.5 of max 1ah die de druppelladers geven.
Ook een batterij die ooit eens volledig plat is geweest wordt voor zover ik heb kunnen vaststellen nooit meer echt terug ok, meestal is ze na een paar maanden toch aan vervanging toe.
Destijds met de zuurbatterijen goten we die platte batterijen al eens leeg en dan terug opvullen met gedistilleerd water en opladen, soms kwamen ze er terug door. De onderhoudsvrije gel batterijen gaan minder lang mee dan de (goed onderhouden) zuurbatterijen van vroeger lijkt mij.
Ook kun je met de moderne batterijen meemaken dat ze "ineens" defect zijn, dus zonder aanleiding of symptomen van de ene op de andere dag defect.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
nu maak je me bang,Walter Gaas schreef:De druppelladers van BMW gaan cyclisch opladen en ontladen, net om de batterij niet naar de haaien te helpen. Als de lader de batterij heeft ontladen, zal er een rood lichtje branden en dan zal de starter niet aanslaan. Maar als de lader 3 groene lampjes geeft, is de batterij volgens de lader ok en ready to go. Ik denk dat je met een ander probleem zit dan met je batterij.
Succes!
volgens de vorige eigenaar was alles tip top, hij maakte reizen tot in Italië
een druppellader gaat idd cyclisch laden en ontladen maar zal nooit zo diep ontladen dat je niet meer kan starten, dat zou maar al te gek zijn...frin schreef:nu maak je me bang,Walter Gaas schreef:De druppelladers van BMW gaan cyclisch opladen en ontladen, net om de batterij niet naar de haaien te helpen. Als de lader de batterij heeft ontladen, zal er een rood lichtje branden en dan zal de starter niet aanslaan. Maar als de lader 3 groene lampjes geeft, is de batterij volgens de lader ok en ready to go. Ik denk dat je met een ander probleem zit dan met je batterij.
Succes!
volgens de vorige eigenaar was alles tip top, hij maakte reizen tot in Italië
R1200GS LC