navigator V enkel basamap beschikbaar na update 2016-30

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSA-erke

navigator V enkel basamap beschikbaar na update 2016-30

Bericht door GSA-erke »

Hallo,

vandaag de kaarten van mijn BMW navi V ge-update naar 2016-30. Alles verliep vlekkeloos. Verschil met vorige updates is wel dat hij nu vanwege de grotere omvang van het kaartmateriaal de suggestie deed om die op de SD kaart te zetten. Daar zag ik geen graten in dus deed ik dat maar. Na opstarten even gekeken bij "mijn kaarten" of het wel gelukt was. Ja hoor 2016-30 was present. MAAR het probleem is nu dat ik op de kaart enkel de hoofdwegen te zien krijg (basemap). Dit niettegenstaande de 2016-30 NTU en europe DEM aangevinkt staan ( mijn onroute kaarten staan uit). Het lijkt er op dat hij de info niet op de SD kaart gaat halen. heb alles nog eens opnieuw geïnstalleerd. echter geen resultaat. iemand ervaring mee, of suggesties??? :bshelp: :bshelp:
J@n

Re: navigator V enkel basamap beschikbaar na update 2016-30

Bericht door J@n »

Ik installeer slechts een deel van Europa omdat ik in de nabije toekomst niet van plan om te gaan rondtuffen in Turkije, Polen of Ijsland.
Op die manier kan alles mooi op de Nav en heb ik geen SD kaart nodig. :wink:
Alex Van Vlerken

Bericht door Alex Van Vlerken »

@ GSA-erke
Ik heb vandaag mijn kaarten (2016.10; ik heb de update naar 2016.30 nog niet uitgevoerd) van het intern geheugen van mijn Navigator V verplaatst naar de micro-SD kaart met JaVaWa Device Manager 3.8 omdat mijn intern geheugen bijna vol zat en ik een SD kaart met 32 Gigabyte heb.
Naar aanleiding van jouw post, heb ik mijn kaarten op de Navigator V net getest en ik krijg nog alle details ondanks het feit dat mijn kaart informatie op de SD kaart staat. Het feit dat ik met versie .10 werk, maakt volgens mij geen verschil.
Bij mij staan onder de rubriek "Mijn Kaarten" op mijn GPS volgende databases aangevinkt:
- CN Europe NTU 2016.10 ALL
- Europe DEM
- CN Europe NTU 2016.10 3D
Ik zal deze post updaten als ik de kaartupdate naar 2016.30 uitgevoerd heb.

Heb jij de oude versie van je kaarten op je GPS gedelete? Misschien zit daar een probleem.
Het beheren van je bestanden op je Navigator gaat redelijk eenvoudig met JaVaWa Device Manager (gratis op het internet van GSP-Expert.nl).

Alvast veel succes en houd ons op de hoogte van de evolutie!
BMW "Blakkietrie" R1250RT - 2023
GSA-erke

Bericht door GSA-erke »

Alex Van Vlerken schreef:@ GSA-erke
Ik heb vandaag mijn kaarten (2016.10; ik heb de update naar 2016.30 nog niet uitgevoerd) van het intern geheugen van mijn Navigator V verplaatst naar de micro-SD kaart met JaVaWa Device Manager 3.8 omdat mijn intern geheugen bijna vol zat en ik een SD kaart met 32 Gigabyte heb.
Naar aanleiding van jouw post, heb ik mijn kaarten op de Navigator V net getest en ik krijg nog alle details ondanks het feit dat mijn kaart informatie op de SD kaart staat. Het feit dat ik met versie .10 werk, maakt volgens mij geen verschil.
Bij mij staan onder de rubriek "Mijn Kaarten" op mijn GPS volgende databases aangevinkt:
- CN Europe NTU 2016.10 ALL
- Europe DEM
- CN Europe NTU 2016.10 3D
Ik zal deze post updaten als ik de kaartupdate naar 2016.30 uitgevoerd heb.

Heb jij de oude versie van je kaarten op je GPS gedelete? Misschien zit daar een probleem.
Het beheren van je bestanden op je Navigator gaat redelijk eenvoudig met JaVaWa Device Manager (gratis op het internet van GSP-Expert.nl).

Alvast veel succes en houd ons op de hoogte van de evolutie!
jammer genoeg weigert de JaVaWa mijn toestel te zien. nochtans zie je in garmin express het toestel als "connected". leuk als het allemaal een beetje mee wil :-x
Alex Van Vlerken

Bericht door Alex Van Vlerken »

Laat ons even technisch worden. ;-)

Blijkbaar start de Navigator V standaard op in Media Transfer Protocol.
Om herkenbaar te zijn in JAVAWA Device Manager moet het toestel opstarten in Mass Storage Opslagmodus.
In http://www.javawa.nl/mtp.html" onclick="window.open(this.href);return false; wordt uitgelegd hoe je de Navigator V in Mass Storage kunt zetten.
Ik heb na het volgen van deze procedure mijn pc een keer moeten heropstarten vooraleer het werkte, maar nu vindt JAVAWE Device Manager de Navigator V wel als ik klik op "Scan schijven".
Veel succes!
BMW "Blakkietrie" R1250RT - 2023
GSA-erke

Bericht door GSA-erke »

Alex Van Vlerken schreef:Laat ons even technisch worden. ;-)

Blijkbaar start de Navigator V standaard op in Media Transfer Protocol.
Om herkenbaar te zijn in JAVAWA Device Manager moet het toestel opstarten in Mass Storage Opslagmodus.
In http://www.javawa.nl/mtp.html" onclick="window.open(this.href);return false; wordt uitgelegd hoe je de Navigator V in Mass Storage kunt zetten.
Ik heb na het volgen van deze procedure mijn pc een keer moeten heropstarten vooraleer het werkte, maar nu vindt JAVAWE Device Manager de Navigator V wel als ik klik op "Scan schijven".
Veel succes!
Beste Alex, bedankt voor je tip. JAVAWE werkt nu in ieder geval al. ik ben ondertussen al wat wijzer geworden. bizar, maar wanneer ik de onroute kaarten verwijder van de SD kaart dan werkt mijn toestel wel ineens. ik zie dat er bij "mijn kaarten" nu 3 kaarten staan: 2016.30 all, europe DEM en 2016.30 3D. toen de onroute er nog opstonden had ik er maar twee. de 2016.30 stond er NIET bij. bizar.

ik probeer morgen de onroutes er terug op te zetten en zien of er weer een conflict ontstaat.
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

kan dan best zijn dat je kaart nog op onroute stond toen je de update deed.
Wel zeer belangrijk als je overschakelt van kaart de nav VOLLEDIG uitzetten en terug inschakelen. Als je dat niet doet dan gaat het mis.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
GSA-erke

Bericht door GSA-erke »

begrijp nog steeds niet hoe het kwam, maar zal het hier toch even neerpennen voor eventuele lotegenoten. probleem had ik hier boven al beschreven. oplossing was in dit geval de on-route kaarten van de sd kaart te halen (ik heb die tijdelijk in een map op mijn pc gezet). Navi heropgestart, kaarten bekeken (drie aanwezig en werkend), nadien de on-route kaarten terug in de map op de navi gezet. Alles werkt terug feilloos. :thumbright: :thumbleft: :thumbright: :thumbleft:
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Dat is wel heel strange... Maar mooi dat het opgelost is en bovendien dank voor de feedback; dat zal wellicht een ander een hoop tijd schelen!
Plaats reactie