fiche voor druppellader

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee

fiche voor druppellader

Bericht door eiRTee »

Waar kan ik een fiche vinden om de batterijlader aan mijn K1200LT aan te sluiten?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

De batterijlader kun je gewoon aansluiten op de stekkerdoos op de achterzijde van de linkervalbeugel. Deze heeft ook met contactslot op stuurslot nog permanent stroom. Heeft de batterijlader niet de correcte plug, dan is een losse plug bij de dealer te koop (kun je ofwel de oude vervangen, ofwel een verloopsnoertje maken). Bij matig contact zul je wat contactspray in de stekkerdoos moeten gebruiken, i.v.m. mogelijke corrosie.

Let er goed op wat voor accu je hebt (de nieuwere hebben een onderhoudsvrije gel-accu, die niet alle laders aankan!). Oudere LT's die nog de originele accu hebben, hebben nog een gewone lood-accu, die zijn qua lader minder kritisch.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
eiRTee

Bericht door eiRTee »

ik heb een splinternieuwe K1200LT gekocht bouwjaar 2005 en heb een druppellader waar enkel de gewone krokodilklemmen bij zijn en een fiche met kleine plug die je op de batterij kan monteren en dan die plug ergens bereikbaar monteren.
Waar ik de batterijlader moet aansluiten weet ik maar sommigen zeggen me dat een gewone sigarettenstekker ook goed is, klopt dat?
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dat kan ook, zondermeer. Maar neem er dan wel een spatwaterdicht exemplaar voor.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Toerist schreef:ik heb een splinternieuwe K1200LT gekocht bouwjaar 2005 en heb een druppellader waar enkel de gewone krokodilklemmen bij zijn en een fiche met kleine plug die je op de batterij kan monteren en dan die plug ergens bereikbaar monteren.
Waar ik de batterijlader moet aansluiten weet ik maar sommigen zeggen me dat een gewone sigarettenstekker ook goed is, klopt dat?
De gewone sigarettenstekker is geschikt voor in een koekblik. Die van BMW motorfietsen is net een slag kleiner.

Als ik mijn LT (09-2004, dus ook het nieuwe model) aan de 'beademing' leg, dan geef ik de voorkeur aan de klemmen rechtstreeks op de accu (beter contact). Kwestie van zadel omhoog, plastic afdekkapje van de (+) pool (waar de rode draad aan zit) omhoogklappen en daar de rode klem op zetten en de zwarte klem op de aarde. Het draad met de connector voor de acculader kan (met het zadel in de hoge stand) makkelijk ertussendoor steken. Lader aansluiten en in de netvoeding steken en voilà. Als je de lader langere tijd aansluit, zorg dan dat je een goed onderhoudslader hebt (bv. Optimate III). Een gewone lader kan het electronische brein van je motor (Motronic) beschadigen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie