Iemand ervaring met deze motortrailer? Lijkt me ideaal. Gewicht 150 kg. Laad gewicht 450 kg . Zelfs een K 1600 geen probleem.

Moderator: GVN
Heb zoiets soortgelijk met open buisframe.(en 1 balg)Pol schreef:Allemaal wel tof maar wat als je over vertragingsheuvels rijdt ? Trekhaak de hoogte in en achterkant remorque boenk tegen de grond!
Met een rijbewijs B kun je gerust zwaarder trekken, ook met Uw wagen. Hij moet dan geremd zijn.noek schreef:Ja inderdaad de Tohaco trailer ziet er een pak steviger uit(ook in prijs 3800€)
Maar het gewicht van de kleinste aanhanger is nog 400kg. Samen met het gewicht van een gs 228kg = 628kg!
Het MTM (totaal gewicht dat je mag slepen vind je op je gelijkvormigheids attest)van mijn wagen is 565kg. Dus de Tohaco trailer is voor mij te zwaar.
De airtrailer weegt 150 kg +228kg van mijn gs = 378kg dus qua gewicht beter voor mijn wagen.
Vind er dat toch maar een "schriel" frameke uitzien om bv. uwe 1200 op te zetten..noek schreef:![]()
Deze gevonden bij Ali Baba, Chinese makelij. Prijs 800€ . Laadvermogen 500kg. Geen luchtvering.
Voor zijn prijs ziet dat er heel goe uit. Iemand bekend met dit merk?
http://www.fstrailer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een "eco" wagen mag je vaak enkel maar een trekhaak fietsendrager monteren en geen remork trekken, kon je ook niet laten keuren op MTM 750kg. Mss ondertussen nu de voordelige wegentax is afgeschaft kan het terug, geen idee.hla schreef:[
Met een rijbewijs B kun je gerust zwaarder trekken, ook met Uw wagen. Hij moet dan geremd zijn.
De wagen moet ook eventueel een extra keuring krijgen, kostprijs rond de 40 € dacht ik.
En de verzekering: voor die ene keer dat je die gebruikt schrijven ze een gratis tijdelijke uitbreiding.
Of zouden ze toch moeten doen!
Is er daarvan een dealer in de Benelux want eventjes naar Zwitserland rijden om een trailertje te halen is toch wel wat ver.JoB schreef:@Dirk,
kijk ook eens naar Daltec, een zwitsers bedrijf dat in Tsjehië hun aanhangers laat bouwen http://daltectrailers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, ze hebben een smallere uitvoering waarvan het plateau 1300 mm is