Kinderziektes K1200S ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tanguy

Kinderziektes K1200S ?

Bericht door tanguy »

Hallo

Hoe zijn de ervaringen met deze motor ?

Tot op heden heb ik op dit forum gelezen dat de meesten tevreden zijn, maar omdat dit type nog niet lang bestaat wou ik vragen of er negatieve punten zijn ?

Van uiterlijk vind ik hem zeer goed, voldoende sportief, maar ook in staat om een rustig ritje af te leggen.

Groeten :lol:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Tanguy,

Er zijn forumrijders die hem dagelijks gebruiken voor woon-werkverkeer, dus alles OK.

Wat het blok betreft : voldoende power, wel hebben sommige mensen na het full-power omzetten ook nog een perfectie laten uitvoeren in de electronica, meer bepaald de inspuiting / ontsteking. Hierdoor werden de curves nog vloeiender en kwam de krukaspower nog beter over naar de achterwielen. Er waren in de originele set-up wat problemen bij sommige toerentallen.

Alles hangt er uiteraard van af wat je met zo'n machine wil, want als je nu R1 rijder bent, denk ik niet dat je hem zal gebruiken om gezellig door de Vlaamse ardennen te cruisen... het is nu eenmaal een baanmachine. ESA heeft bij sommige mensen vele voordelen, anderen vinden het niet voldoende. Testrijden met en zonder is de boodschap.

Harald en Jo hebben er al een mooi staaltje van behendigheid mee getoond, door zeer kort achtjes te draaien op een behendigheidsparcours. Uiteraard is kijktechniek zeer belangrijk.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tanguy

Bericht door tanguy »

Jürgen

bedankt voor de reactie.

zo weten we toch weer iets meer.

Groetjes

Tanguy :lol:
yamahaR1
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Tanguy,

Daar zijn we voor... ik zie niet van welke gemeente je bent, maar als je uit de buurt van Antwerpen bent, kan je altijd eens binnenwippen bij de onthaalavond in Ekeren. Ladyracer heeft vroeger circuit gereden, en ook met R1, en nu is ze trotse eigenaar van een K1200S.

Greetz :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

een grote referentie: het forum van shiva (k-rs fan in hart en nieren):

http://www.bmwk1200s.com/forum/

rij-indrukken, verslagen, foto's, ... van eigenaars van de k1200s/k1200r en een subforum met technisch nieuws betreffende de k12s/k12r
Plaats reactie