Problemen met zijkoffers 1200GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Stoffel
Contacteer:

Problemen met zijkoffers 1200GS

Bericht door Stoffel »

Iemand al dat probleem gehad?
Sedert een weekje krijg ik mijn 2 zijkoffers niet meer kleiner :shock: . De verstelbaar blijft halverwege steken en durf, gezien het hoge plastiekgehalte van het materiaal, de verstelbaar niet verder naar boven te trekken. Heb er al menig smeer- en hulpmiddeltjes ingespoten maar niets helpt :twisted: Iemand die mij enige raad of wijskeid kan bijbrengen? Zelf de plastieken onderplaat die zich binnenin bevindt staat gebombeerd. Heb er echter geen onnodig vuil teruggevonden die eventueel verborgen zou zitten onder de plastieken afdekplaat.

Alvast bedankt voor de eventuele reakties.

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Het is goed mogelijk dat overdadig gebruik van smeer- en hulpmiddeltjes de onderplaat wat bomberen. Het spel wordt hierdoor overbelast en krijg je niet meer kleiner.
Misschien kan Goedele Liekens raad bieden?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JohanGS

Re: Problemen met zijkoffers 1200GS

Bericht door JohanGS »

Stoffel schreef:Iemand al dat probleem gehad?
Sedert een weekje krijg ik mijn 2 zijkoffers niet meer kleiner :shock: . De verstelbaar blijft halverwege steken en durf, gezien het hoge plastiekgehalte van het materiaal, de verstelbaar niet verder naar boven te trekken. Heb er al menig smeer- en hulpmiddeltjes ingespoten maar niets helpt :twisted: Iemand die mij enige raad of wijskeid kan bijbrengen? Zelf de plastieken onderplaat die zich binnenin bevindt staat gebombeerd. Heb er echter geen onnodig vuil teruggevonden die eventueel verborgen zou zitten onder de plastieken afdekplaat.

Alvast bedankt voor de eventuele reakties.

Stoffel ;)
Heb net hetzelfde probleem, maar bij mij in mindere mate.

Na men reis kreeg ik deze ook bijna niet meer in hun kleinste toestand :?
Ik heb wel geen smeermiddelen gebruikt om ze in beweging te krijgen gewoon zachtjes verder geduwt, de baar regelmatig van half naar uitgezet gedaan keer of 3 - 4 en uiteindelijk op zen kleinste formaat gekregen.
Uiteindelijk toch gelukt, koffers zijn nog maar 7 maand oud :shock:

Nu begint die bolvorming wat te verdwijnen maar ge ziet wel zo een witte schijn op de plaats van opbolling.

Gemeld aan de dealer en die ging eens zien :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Xavier schreef:Het is goed mogelijk dat overdadig gebruik van smeer- en hulpmiddeltjes de onderplaat wat bomberen. Het spel wordt hierdoor overbelast en krijg je niet meer kleiner.
Misschien kan Goedele Liekens raad bieden?
Lutser, zolang ik maar Leona Detiège niet moet bellen!

Stoffel ;)
Afbeelding
brit

Bericht door brit »

had hetzelfde probleem. denk dat zowat alle doorrijders (die hun koffers soms in de grootste stand gebruiken) er op termijn zullen mee geconfronteerd worden. het 'regenvuil' kruipt tussen de uitschuifbare wanden. eigenlijk zou je iedere keer als je in de regen gereden hebt de koffer moeten vuil-vrij maken en daarna pas terug inschuiven.

kan natuurlijk zijn dat de jouwe aan de gort zijn. dan kan je meteen nieuwe claimen (is altijd leuk :lol: )
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

brit schreef:kan natuurlijk zijn dat de jouwe aan de gort zijn. dan kan je meteen nieuwe claimen (is altijd leuk :lol: )
Nieuwe zijn besteld.

Stoffel ;)
Afbeelding
Mr T

Bericht door Mr T »

Stoffel;

Heb dat ook gehad - kreeg rechterkoffer na 35,000km niet meer verkleind. Heb dat gemeld bij dealer (Selbach) en meteen een nieuwe koffer gekregen! :) Terecht, daar niet van, maar toch mooie service (als't goed is mogen we't ook zeggen hé).

Ik hoop dat jij niet hebt moeten betalen voor je nieuwe koffer? :?

groet,

T
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Neen hoor, nieuwe koffers gehad in garantie. Nog geen enkel probleem gekend van de garantievoorwaarden tot nog toe. Goede service mag zeker en vast ook gezegd en genoteerd worden.

Stoffel ;)
Afbeelding
Plaats reactie