Roadboekroller op 850 R (1997)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Motomarc

Roadboekroller op 850 R (1997)

Bericht door Motomarc »

Ik zou graag een roadboekroller (A5) willen plaatsen op mijn R 850 R van
1997. 8) 8) Dit is volgens mijn dealer niet zo evident. :evil: :evil: Zijn er onder jullie die er in geslaagd zijn dit te doen. Eventuele foto's zijn ook welkom. :oops: :oops:
Danny

Bericht door Danny »

er moet toch wel een mogelijkheid bestaan een adapter te bouwen die gemonteerd zit op de stuurbouten... :roll:
Motomarc

Bericht door Motomarc »

Mijn dealer heeft inderdaad reeds een adaptor gebouwd, maar de bouten zijn niet lang genoeg en de nodige lengte is niet te verkrijgen zodat ze
een andere oplossing zoeken. We zijn ondertussen reeds 3 maanden verder.... :x :x
Danny

Bericht door Danny »

hmmm een boutlengte die niet bestaat??? daar zou ik pas van versteld staan, welke bout zoek je en met welke kop???
WALTER GSAdventure

BOUTEN ?

Bericht door WALTER GSAdventure »

MOTOMARC.

:idea: Er bestaan ook draadstangen tot + 1 m. 2 moeren erop en deze tegen elkaar vastzetten vervolgens de stang indraaien. 1 moer er terug af en eventueel afdekken met zo'n moer met gesloten ronde kop. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Motomarc

Bericht door Motomarc »

@ Danny, lengte van de vijzen rond de 15 cm. Zoals Walter Gs Adv. reeds
schreef, moet zeker te doen zijn. Ik neem nog eens contact op met de dealer. :!: :!: Bedankt voor de reacties :wink:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Hier, enkele site's met foto's van roadbookrollers waar je enkele ideetjes kunt opdoen :!:

http://users.pandora.be/asterix/html%20 ... ud083.html
http://www.chalmet.net/
http://users.telenet.be/brochef/deauville/toeb_rbr.htm
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Danny

Bericht door Danny »

ik dacht eerder aan een klein blokje alu ofzo dat je monteert en daar de desbetreffende schroeven of dergelijke in aan brengt zodat het zootje ook nog demonteerbaar is zonder je stuur steeds te moeten losmaken...
frank

Bericht door frank »

Beste,
Al eens gedacht aan een A-4 roller die ook A5 aankan?
mail naar:roadbookroller@hotmail.com.
Heb voor u een oplossing en betaalbaar ook
paulh

Bericht door paulh »

Beste,

Ik rijd al 5 jaar rond met een Chalmetroadbook op mijne R850R. Tussen de bovenste stangen van het windscherm zette ik een eigen-maak-alu-baar. Hierop monteerde ik een plexi-vierkant van ongeveer10cmx10xm. Daarop de vier zuignappen. Voordeel: je zit vlak onder je baanzicht-veld met je roadbook. Ideale plaats. De rest= teveel naar beneden kijken.
Roadbook is voor mij bijna vervlogen-tijd. De Garmin QUEST nam al die funkties over! Ongelofelijk, maar waar!

Paul
Plaats reactie