betalen voor vervangmotor ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ZWIEP 01
Contacteer:

betalen voor vervangmotor ?

Bericht door ZWIEP 01 »

hoi,

kleine schets van de situatie, mijn gs, aankoop 26/012/13 nog volledige garantie dus wilde deze morgen niet starten, bmw assistance dan maar gebeld en die kregen hem aan de praat door de startmotor rechtstreeks te voorzien van stroom, hoogst waarschijnlijk dus de knop op het stuur die niet meer werkt, nu had ik een afspraak voor onderhoud 30000km binnen drie weken ( afspraak gemaakt drie weken terug en dat was de eerste datum die vrij was) dus met de motor zonder deze terug stil te leggen naar de garage gereden en daar de uitleg gedaan, koppen zijn wss niet binnen en komt eigenlijk niet goed uit wegens te druk.
natuurlijk moet de motor daar blijven en moet ik terug thuis geraken en op het werk. ik krijg een demo mee, maar moet een papierke tekenen waarop 25€ per dag staat.
ik heb nog nooit hoeven te betalen voor een vervangmotor en nu ik met pech sta ben ik eigenlijk ook niet van plan dit te betalen.
op de service card staat wanneer je 50km van huis strandt en niet dezelfde dag kan verder geholpen worden krijg je van bmw een vervangmotor
wat denken jullie ervan?
alfa

Re: betalen voor vervangmotor ?

Bericht door alfa »

Sturen zij dat niet door naar verzekering en hebben zij geen bewijs nodig met handtekening?
Ik zou het niet betalen, maar dat ben ik hé :wink:
BMW R1100R zonder KFR
costerke

Bericht door costerke »

Bij een panne heb je altijd recht op een kosteloze vervangmoto indien de moto onderhouden is volgens de voorgeschreven service intervallen (mobiliteitsgarantie).
Heb ook al zo een papier ondertekend waar dat bedrag opstond, word gewoonweg niet aangerekend. Wanneer men een vervangmoto vraagt tijdens een onderhoudsbeurt kan men dat bedrag bij op faktuur zetten.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Danny

Bericht door Danny »

Nee hoor daar betaal je al voor bij als ie op onderhoud gaat... alleen staat het zo niet op de factuur :mrgreen:
ZWIEP 01
Contacteer:

Bericht door ZWIEP 01 »

costerke schreef:Bij een panne heb je altijd recht op een kosteloze vervangmoto indien de moto onderhouden is volgens de voorgeschreven service intervallen (mobiliteitsgarantie).
Heb ook al zo een papier ondertekend waar dat bedrag opstond, word gewoonweg niet aangerekend. Wanneer men een vervangmoto vraagt tijdens een onderhoudsbeurt kan men dat bedrag bij op faktuur zetten.

Groetjes Rudy
dr staat wel, bij pech op minstens 50km van je woonplaats wordt gratis een vervangmotor voorzien
Polleke G

Bericht door Polleke G »

Was dat niet gemakkelijker geweest als je dat gevraagd had aan degene die je het papier liet tekenen,dan wist je onmiddellijk of je moest betalen of niet,
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Danny

Bericht door Danny »

Polleke G schreef:Was dat niet gemakkelijker geweest als je dat gevraagd had aan degene die je het papier liet tekenen,dan wist je onmiddellijk of je moest betalen of niet,
:lol:
ZWIEP 01
Contacteer:

Bericht door ZWIEP 01 »

heb ik gevraagd, en die zei 25 euro per dag, toen ik zei dat ik de vorige keren nooit betaald had zei em dat dit dan afhing van de goodwill van de dealer, antwerp moto store is overgenomen vandaar.
vandaag de motor gaan ophalen en niet moeten betalen ... opgelost dus
dikkejos

Bericht door dikkejos »

situatie : motor niet bij dealer aangekocht (gewoon particulier gekocht midden vorig jaar) ... 1 keer klein onderhoud laten uitvoeren eind vorig jaar bij de dealer.... panne gekregen in het buitenland onlangs en motor naar desbetreffende dealer laten afvoeren.... motor is daar 1 week blijven staan alvorens ze er konden aan beginnen... onderdeel vervangen 500 euro kosten maar 10 kilometer verder terug in panne... 2 uur gewacht op de depannage, veel frustratie en geen motor vorige week... dezelfde symptomen als de eerste keer dus waarschijnlijk het foute onderdeel vervangen... deze week gaat de motor niet klaar zijn, zou ik recht hebben op een vervangmotor aangezien ze een officiële reparatie uitgevoerd hebben die uiteindelijk niet de juiste oplossing was... Wat met de gemaakte kosten van 500 euro die uiteindelijk niet nodig waren (foute diagnose) ? Denk dat een vervangmotor in dit geval sowieso al een commerciële geste zou kunnen zijn tot de motor correct en definitief gerepareerd is of vraag ik te veel ?
melis luc

Bericht door melis luc »

Tegen mij werd gezegd zolang de motor in garantie is wordt bij een herstelling of panne geen onkosten aangerekend voor vervangmotor !
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Romcars

Bericht door Romcars »

Een paar weken geleden, bij het verkennen van de markt, zelfs moeten betalen voor een proefritje te maken! (I*********R in Melsele)

2 keer raden waar ik gekocht heb :-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Aangezien er niet meer zoveel motorshops zijn in het waasland denk ik te weten wie I*********R in Melsele is en het verbaast mij niets dat je daar moet betalen voor een proefrit..... :mrgreen:
Als je als dealer niet beseft dat je klanten wegjaagt en liever enkele 10 tallen euro's in kas hebt ipv een verkochte motor...tja...
Destijds bij Renéke van Motorshop De Jonghe zou het niet waar geweest zijn, maar helaas is die door omstandigheden op de fles gegaan...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Panda

Bericht door Panda »

MDJ is terug bezig in kruibeke ergens heb ik vernomen
Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
Léon

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 07 aug 2016, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
KeeS16

Bericht door KeeS16 »

Léon schreef:Bij Peter Motorworks maken ze er geen problemen over, vervangmotor is voor hen een normale zaak.
:bsstupid:

Daar kunnen nog menig motorzaken iets van leren!!!
Dirk Pauwels

Panda schreef:MDJ is terug bezig in kruibeke ergens heb ik vernomen
Kattestraat naar het schijnt, Kzal es gaan zien straks.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef: Kzal es gaan zien straks.
En ? Renéke back in business ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Dirk Pauwels

Bob schreef: En ? Renéke back in business ?
Moeilijk te zeggen, gewoon open bebouwing, geen werkplaats of winkel. Enkel een bordje voor de venster: MDJ service. Staat in de 1207 gids als Rene De Jonghe
Kan ook enkel maatschappelijke zetel zijn en werkplaats ergens anders.
Was zondag morgen toen ik er voorbij reed dus wou niet storen.
Romcars

Bericht door Romcars »

KeeS16 schreef:
Léon schreef:Bij Peter Motorworks maken ze er geen problemen over, vervangmotor is voor hen een normale zaak.
:bsstupid:

Daar kunnen nog menig motorzaken iets van leren!!!
Laat ik daar nu net gekocht hebben :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Plaats reactie