routes en tracklog met de zumo 590

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWerner

routes en tracklog met de zumo 590

Bericht door BMWerner »

beste forumleden,

sinds begin dit jaar overgestapt van de zumo 550 naar de 590 , en naar volle tevredenheid !! ben er zeer over te spreken.
maar toch een paar kleine dingen. vanaf het begin laad ik geen routes in maar een spoor en maak daar dan de route van.
volgens mrgps het ei van columbus. dat klopt denk ik wel want werkt perfect . als ik toch eens een route laad ipv. het spoor, en die ga rijden stopt de zumo met aanwijzingen geven na een paar kilometer.route blijft wel op het scherm , maar geeft niet meer aan na zoveel meter de volgende afslag.
als ik dan de route stop en weer opstart gaat het weer goed.............voor heel even ! :-(
van de week een avondritje gereden en toen deed de route het heel de rit wel goed. waar kan dat toch aan liggen ??
en het volgende, ook geeft hij de tracklog niet altijd weer ( blauwe lijntje ) staat wel altijd aangevinkt !
waar ligt dat dan weer aan ???

gr.BMWerner
MidlifeCruise

Re: routes en tracklog met de zumo 590

Bericht door MidlifeCruise »

ik ben geen kenner, maar misschien doe je hier wat inspiratie op?
http://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/662 ... r-aan-uit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just call me Luc
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Dat de zumo plots geen aanwijzingen meer geeft, is bijna zeker het gevolg van een gemist hard viapunt.
Dit punt zou bv te ver naast de weg kunnen liggen waardoor je dit niet "geraakt" hebt.
Met Basecamp alle tussenpunten soft maken.
Bij de werkwijze met een track, zijn er geen viapunten dus kom je zo'n probleem niet tegen.
Tracklog werk ik nooit mee, dus geen verklaring.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
MrGPS

Bericht door MrGPS »

Deze kan helpen: https://youtu.be/Bvd_Vj-yM-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter: start en eindpunt zijn sowieso 'hard'.

Ik zie nogal eens dat men bij een clubrit het startpunt net verkeerd heeft liggen waardoor je bij wegrijden niet geraakt wordt. Als je bij activeren hebt aangegeven de route op startpunt te willen beginnen dan zijn er op dat moment twee mogelijkheden:
- herberekenen staat 'aan': je wordt alsmaar teruggestuurd naar het startpunt
- herberekenen staat uit: je krijgt pas weer aanwijzingen nadat je eerst het startpunt bezocht hebt
BMWerner

Bericht door BMWerner »

MrGPS schreef:Deze kan helpen: https://youtu.be/Bvd_Vj-yM-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter: start en eindpunt zijn sowieso 'hard'.

Ik zie nogal eens dat men bij een clubrit het startpunt net verkeerd heeft liggen waardoor je bij wegrijden niet geraakt wordt. Als je bij activeren hebt aangegeven de route op startpunt te willen beginnen dan zijn er op dat moment twee mogelijkheden:
- herberekenen staat 'aan': je wordt alsmaar teruggestuurd naar het startpunt
- herberekenen staat uit: je krijgt pas weer aanwijzingen nadat je eerst het startpunt bezocht hebt

ik denk dat het gemiste startpunt het euvel geweest is.
had een tijdje terug ook zo'n situatie, dus dat zal toen ook wel aan de hand zijn geweest.
herberekenen staat altijd uit en de viapunten staan altijd zacht.ik kan verder goed overweg met basecamp en ze 590. dus als ik nog eens een keer de route probeer, is het dus belangrijk precies op het startpunt te vertrekken ?
en als ik iets verder van het startpunt vandaan ben en dan op start druk ?
zal verder meer van het spoor een route maken, dat werkt echt perfect.
ik vondt het alleen vreemd dat die keren dat ik een route starte ipv. het spoor, dat het iedere keer mis ging . kan niet de bedoeling zijn van zo'n duur apparaat.
dat met die track ( blauw lijntje ) heb ik denk ik gevonden.
in het menu "toestel "kun je aanvinken track weergeven , maar in het menu bij " kaartlagen "kun je ook nog aanvinken track tonen. en die stond niet aangevinkt. heb het nog niet kunnen testen , maar is denk ik wel de reden geweest.
allen dank voor de info.

gr. BMWerner
BMWerner

Bericht door BMWerner »

dit weekend weer met de zumo 590 aan de gang geweest.
blauwe lijntje van de track is nu inderdaad opgelost. ( zie vorige post )
en bij vertrek van de route eerst even ingezoemd om te kijken waar het startpunt precies ligt.
lag een paar honderd verder. dus toen ik het startpunt opgepikt had ging het heel de route fantastisch !!
ook weer opgelost.
fijn apparaat.

gr.BMWerner
Lukas

Bericht door Lukas »

MrGPS schreef:...Als je bij activeren hebt aangegeven de route op startpunt te willen beginnen dan zijn er op dat moment twee mogelijkheden....
Mag ik hieruit afleiden dat die keuze mij gegeven/gevraagd wordt bij het starten van een route?
Ik heb nl. een lange route in m'n gps gestoken maar weet nog niet waar ik die ga beginnen.
't Is een 390.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Als je toch alles soft hebt staan, dan kun je ook het eindpunt kiezen om te starten.
Zodra je dan op de route geraakt, dan wordt de route opgepikt.
Vervelend is wel dat soms bij ritten, het start en eindpunt hetzelfde genomen wordt.
Ik doe altijd start naar startpunt als ik een eind er van af ben, er naar het startpunt toe wil navigeren.
Als ik in de buurt van de route ben, of bv bij een tussenstop van de route af, dan kies ik eindpunt en rij op de kaart naar de route toe.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lukas

Bericht door Lukas »

Yep, alle punten soft (behalve start en aankomst).
Ondertussen ook goeie MrGps-filmpjes bekeken op youtube. Verhelderend.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie