Enkele inlichtingen i.v.m R1150RT
Moderator: GVN
Enkele inlichtingen i.v.m R1150RT
Als nieuw zijnde wat ervaring R1150RT betreft heb ik nog veel vragen. Welke olie mag/kan je gebruiken. Om de hoeveel km ( heeft nu 26.000 op staan en olie is ververst in de garage ). Wat is zoal het verbruik van olie ( doe wekelijks 350km en stadsverkeer ). Ik tank wel 95 ?!. Welke banden raden jullie aan ( liefst lange levensduur heb normaal rijgedrag ). Wanneer cardanolie verversen ? etc etc.......
Laat jullie maar gaan alle reactie is meer dan welkom.
Laat jullie maar gaan alle reactie is meer dan welkom.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Liefst volledig synthetische olie, ik vervang om de 5000 km, en ik check elke 2000 km. Soms moet ik een half litertje bijkappen.
Heb nu Dunlops D205, zowel levensduur (ca 15000 km) als wegligging bevallen prima.
Cardan- en versnellingsbakolie vervang ik elke 10000 km. Voorgeschreven is
20000, maar de kostprijs is miniem. De eerste keer verving ik na 20000 km,
maar die drab zag er helemaal niet meer fris uit.
Heb nu Dunlops D205, zowel levensduur (ca 15000 km) als wegligging bevallen prima.
Cardan- en versnellingsbakolie vervang ik elke 10000 km. Voorgeschreven is
20000, maar de kostprijs is miniem. De eerste keer verving ik na 20000 km,
maar die drab zag er helemaal niet meer fris uit.
als ge graag zot doet moet ge vooral doen wat hierboven staat, neem uw onderhoudsboekje en lees dat en dan merk je dat je minerale, halfsyntheet of volsyntheet mag gebruiken (bij volsynthetisch nie komen zagendat hem olie verbruikt) 95 mag tanken en dat bandenkeuze erg persoonlijk is...
kijk ook al zijn er die graag elke week olie vervangen houd het bij de richtlijnen voorgeschreven door Herr BMW dan kan iedereen daar mee doen wat ie wil...
kijk ook al zijn er die graag elke week olie vervangen houd het bij de richtlijnen voorgeschreven door Herr BMW dan kan iedereen daar mee doen wat ie wil...
he neele
me zot doen, bedoelt em gewoon dat je NIET meer moet doen dan wat er in de onderhoudsboekjes staat, das meer dan genoeg. Wel regelmatig oliepeil nakijken : ik doe dit om de 2 weken; na het onderhoud van 20.000 km verbruikt ie nog amper olie
banden : ik rij met bridgestone bt 020, veel zachtere compound dan de metzelers die er op lagen af fabriek (en dus is nu de wegligging beter : em plakt beter aan t asfalt). Je zult trouwens via de zoekfunctie veeeeeel info kunnen vinden over olieverbruik , banden etc...
me zot doen, bedoelt em gewoon dat je NIET meer moet doen dan wat er in de onderhoudsboekjes staat, das meer dan genoeg. Wel regelmatig oliepeil nakijken : ik doe dit om de 2 weken; na het onderhoud van 20.000 km verbruikt ie nog amper olie
banden : ik rij met bridgestone bt 020, veel zachtere compound dan de metzelers die er op lagen af fabriek (en dus is nu de wegligging beter : em plakt beter aan t asfalt). Je zult trouwens via de zoekfunctie veeeeeel info kunnen vinden over olieverbruik , banden etc...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Ik heb nu voor & achter Metzler Marathon banden op liggen, kan er nog weinig van zeggen mits het weer het nog niet toe laat, maar tot nu toe piccobello.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
gewoon niet overdrijven he ... er zijn garages die speculeren op onwentendheid en kappen geheid om de tig km's andere olie op je ketel...
gewoon netjes 't schema volgen wat voorzien is en je bent ok !!
er zijn uitzonderingen maar met de km's die jij aangeeft zijn die niet nodig
maak er nog een fijne dag van
gewoon netjes 't schema volgen wat voorzien is en je bent ok !!
er zijn uitzonderingen maar met de km's die jij aangeeft zijn die niet nodig
maak er nog een fijne dag van
Wat die amateurkes naam betreft ok.
Ik ga naar de garage BMW Lievens voor het onderhoud.
Op 40 000Km worden alle olien ververst.alsook de remolie.(Ongv 600€) Groot onderhoud.
Mijn banden zijn van het merk Bridgestone.BT020
Ben zeer tevreden over de prestatie, wat betreft bochtenwerk.
Mijn vrienden en ik zijn regelmatig de bergen gaan opzoeken.
Zoals de Ardennen, het Eifel gebergte, De Vogezen etc.
Moest er niet onder doen met deze banden.
Maar kwa Km is de levens duur iets minder,Ik pesoonlijk kies voor baanvastheid.
Ik ga naar de garage BMW Lievens voor het onderhoud.
Op 40 000Km worden alle olien ververst.alsook de remolie.(Ongv 600€) Groot onderhoud.
Mijn banden zijn van het merk Bridgestone.BT020
Ben zeer tevreden over de prestatie, wat betreft bochtenwerk.
Mijn vrienden en ik zijn regelmatig de bergen gaan opzoeken.
Zoals de Ardennen, het Eifel gebergte, De Vogezen etc.
Moest er niet onder doen met deze banden.
Maar kwa Km is de levens duur iets minder,Ik pesoonlijk kies voor baanvastheid.
Bedankt voor de reacties..........een boxer is blijkbaar toch andersgewend dan ne 4 in lijn of V ............ soit.........zal 't boekske volgen ! Wat m'n km's betreft 350km/week puur woon-werk en dan de wk's..........tss de 20.000 - 25000 / jaar is niet overdreven maar voldoende...........heb ook teveel hobby's buiten mijne motor.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
zoals danny zegt ,
gewoon alles wat in de gaten houden.
De mijne doet winterslaap , en af en toe eens warm draaien=een toerke tot de vingertoppen en tenen beginnen te tintelen( is 50km maar mag niet minder van danny).
Straks 15000 km en dan gaat de olie eruit(weet niet wat er nu in zit) ,incluus filter ,maar wat gaan we dan gebruiken ? mineraal half vol ?
Stel dat je jaarlijks maar 3000km bolt en je hebt mineraal , dan moet je zeker verversen na een jaar , wegens verzuring.
kap je er volsyntheet in dan kan je toch 2 jaar wachten met een vidange?
wa peisde Danny?
hugo
gewoon alles wat in de gaten houden.
De mijne doet winterslaap , en af en toe eens warm draaien=een toerke tot de vingertoppen en tenen beginnen te tintelen( is 50km maar mag niet minder van danny).
Straks 15000 km en dan gaat de olie eruit(weet niet wat er nu in zit) ,incluus filter ,maar wat gaan we dan gebruiken ? mineraal half vol ?
Stel dat je jaarlijks maar 3000km bolt en je hebt mineraal , dan moet je zeker verversen na een jaar , wegens verzuring.
kap je er volsyntheet in dan kan je toch 2 jaar wachten met een vidange?
wa peisde Danny?
hugo
Midlife-crisis , tis van da
Nu je het toch over de batterij hebt, heb gemerkt dat ie onder de tank zit juist vooraan 't zadel..............moet je heel dat middenstuk van de tank eraf halen om eraan te kunnen ?
[/img]
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Jappeneeskes waren iets simpelder, maar hoe bedoel je via stopcontact
En wat als je iets wilt aansluiten ? vb mistlicht achter
ok via de verlichting maar met aparte relais
Vroeger tapte ik rechtstreeks van de batterij en legde volledig een nieuwe leiding. Rij nu al 25j en heb nu het gevoel of ik just op ne moto kruip
Maar dankzij internet en forums kom je sneller aan de weet wat vroeger ondervinding was.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
als je hem gedurende de winter bv aan druppel-lader hangt dan kan je één van de 12 v stopcontacten gebruiken die op je moto zitten... je hangt zo'n stekker aan je lader en je plugt in en laat maar doen , de batterij moet er niet uit je hoeft ze zelfs niet aan te raken...
toch gemakkelijker dan die japaneeskes he
dat ga je wel ondervinden als je een beurtje geeft... 
toch gemakkelijker dan die japaneeskes he
Ja dat heb ik ondertss kunnen lezen........maar doe bijna alles zelf olie -filters - cardan - remblokjes ach je weet die vaste dingen allemaal.......maar een bmw heeft nu eenmaal andere trekjes ( +zin hoor ! )
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL