ESA : robuust en betrouwbaar ?
Moderator: GVN
ESA : robuust en betrouwbaar ?
Kwam ik dus vandaag bij een bepaalde (niet-BMW) dealer, stond daar een mooie moderne boxer te koop, en op mijn vraag of er ESA op zat, kreeg ik het antwoord "neen, en dat wil je liever ook niet". Hij beweerde dat ze nogal kwetsbaar waren, fragiel eigenlijk. Klopt deze bewering? Zijn er mensen die hier meer over te vertellen hebben?
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Ik rijd met GSA bouwjaar 2015 nu 23000 km later nog steeds geen problemen mee . Dus voor mij dik o k ESA vering .
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
.
Laatst gewijzigd door Léon op 07 aug 2016, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Laat je door verkopers niet te veel wijsmaken, ze praten naar wat ze in aanbod hebben en kwijt willen...
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Dat is dezelfde BS als de betrouwbaarheid van uw KTM...
Beiden gaan wel eens stuk, maar wil je dat daarom liever niet hebben?
Op mijn huidige GSA en op mijn vorige GS heb/had ik ESA, tot mijn volle tevredenheid.
Herr BMW doet geen revisies mocht er iets misgaan, ik dacht dat er in NL een specialist zat die dat wel doet mocht het nodig zijn...
Beiden gaan wel eens stuk, maar wil je dat daarom liever niet hebben?
Op mijn huidige GSA en op mijn vorige GS heb/had ik ESA, tot mijn volle tevredenheid.
Herr BMW doet geen revisies mocht er iets misgaan, ik dacht dat er in NL een specialist zat die dat wel doet mocht het nodig zijn...
R1200GS LC
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
joat joat, ik weet wel dat ge verkopers niet te neig moogt vertrouwen, maar soms is er rook bij 't vuur eh. Gelijk de cardanassen die bij de 1200-GSsen al ne keer durven breken (bij oneigenlijk gebruik wellicht). Het was een model van 2008 trouwens.
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Alles kan kapot maar ik moest uit noodzaak nog maar ooit ene kardan vervangen en ik sleutel toch al ff en zie heel wat motoren passeren, maar idd 't zal maar net de jouwe zijn .... en zeker als die breekt op 't foute moment.Gelijk de cardanassen die bij de 1200-GSsen al ne keer durven breken (bij oneigenlijk gebruik wellicht).
De andere kant van de medaille is dat ik ook motoren ken die al 270.000 km hebben met dezelfde kardanas, dus de rechterhand zal er wel iets mee te maken hebben.
Esa kan idd ook stuk maar herstellen kan voor een lekkage aan democratische prijzen, koop je geen nieuwe voor;
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Wat er niet op staat kan niet kapot, da's boerenlogica en die klopt als een bus.
Is wel weer typisch dat het ontbreken van een optie die de moto meer waard maakt door de verkoper wordt "omgekeerd".... Wedden dat hij tegen de vorige eigenaar zei dat de motor minder waard was door de ontbrekende ESA... Toen was het een nadeel, nu is het ineens een voordeel.....
Voor mij persoonlijk is een motor zonder ESA interessanter dan eentje met ESA, lagere prijs en zoals al gezegd, het kan niet stuk. Maar met of zonder, als de prijs en de staat vd motor ok is zou het geen doorslaggevend argument zijn om van de koop af te zien.
Is wel weer typisch dat het ontbreken van een optie die de moto meer waard maakt door de verkoper wordt "omgekeerd".... Wedden dat hij tegen de vorige eigenaar zei dat de motor minder waard was door de ontbrekende ESA... Toen was het een nadeel, nu is het ineens een voordeel.....
Voor mij persoonlijk is een motor zonder ESA interessanter dan eentje met ESA, lagere prijs en zoals al gezegd, het kan niet stuk. Maar met of zonder, als de prijs en de staat vd motor ok is zou het geen doorslaggevend argument zijn om van de koop af te zien.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
verkoopspraat.
als de duo maar af en toe meerijdt, ferm gemakkelijk met ESA. (GS 2012)
als de duo maar af en toe meerijdt, ferm gemakkelijk met ESA. (GS 2012)
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Dirk Pauwels schreef:Wedden dat hij tegen de vorige eigenaar zei dat de motor minder waard was door de ontbrekende ESA... Toen was het een nadeel, nu is het ineens een voordeel.....
ge zult hoogstwaarschijnlijk gelijk hebben
In Holland zou er een adres zijn waar ze lekkende ESA-schokbrekers kunnen repareren zei de verkoper
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: ESA : robuust en betrouwbaar ?
Reco in Breda zou dat moeten kunnen. http://recomotorservice.nl/bmw-abs-pomp ... eparaties/
Jan droog mss ook wel. http://www.jd-shocks.nl/
Reco heb ik wel al eens gecontacteerd maar nog geen repairs laten doen.
Jan droog mss ook wel. http://www.jd-shocks.nl/
Reco heb ik wel al eens gecontacteerd maar nog geen repairs laten doen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project