Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
Joe,
ik zit met een model 2002 (r1150rt) met lichtschakelaar.
Dus bij mij is het beter om één en ander bij te plaatsen.
Als ik naar de montagebijeenkomst kom, wat moet ik dan voorzien?
Of gaat iemand daar voor zorgen?
Als ik juist weet wat ik nodig heb kan ik daar ergens achtergaan. (relais??? zekering???)
Groeten, Stef
Als ik juist weet wat ik nodig heb kan ik daar ergens achtergaan. (relais??? zekering???)
Groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
- mdc
- Webmaster

Woensdag passeer ik bij John om mijn lamp af te halen.
Als er nog zijn uit de Westvlaanders, omgeving Brugge tot Veurne laat maar iets weten, dan kan ik die meebrengen.
Montage gebeurd dan wel door jullie zelf.
Je kan natuurlijk ook op de montage dag met je lamp terug naar John rijden om die gezamenlijk te plaatsen
Marc
Als er nog zijn uit de Westvlaanders, omgeving Brugge tot Veurne laat maar iets weten, dan kan ik die meebrengen.
Montage gebeurd dan wel door jullie zelf.
Je kan natuurlijk ook op de montage dag met je lamp terug naar John rijden om die gezamenlijk te plaatsen
Marc
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Ik heb ook een R1150RT van 2002 met schakelaar. Kan er iemand inderdaad wat meer gegevens geven mbt de relais en zekering?Stef RT schreef:Joe,
Groeten, Stef
Van electronica (benamingen) heb ik geen kaas gegeten. De dingen ineen zetten is geen probleem, 't is wat ik ervoor nodig heb.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Gisteren m'n GS voor't eerst sinds de installatie gestart.
(zondag enkel contact opgezet om te zien of de lamp het deed)
De motor draaide zo vierkant als wat, niet vooruit te branden.
Gelukkig kwam ik maandag op't Hollandse forum een post tegen waarin zowat hetzelfde werd beschreven. "Vierkant draaien na prutsen aan de benzinetank", perfecte oplossing van DavidE "een gaskabel zit scheef"
dit had ik

hoefde enkel in te klikken en dan heb je

Forums zijn een schat aan info
(zondag enkel contact opgezet om te zien of de lamp het deed)
De motor draaide zo vierkant als wat, niet vooruit te branden.
Gelukkig kwam ik maandag op't Hollandse forum een post tegen waarin zowat hetzelfde werd beschreven. "Vierkant draaien na prutsen aan de benzinetank", perfecte oplossing van DavidE "een gaskabel zit scheef"
dit had ik

hoefde enkel in te klikken en dan heb je

Forums zijn een schat aan info
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
dat is zowat een standaard euvel die kabel eruit...
wat de H4 lamp aangaat voor de 850/1100
de lamp is te groot m.a.w. te diep en past niet in de schelp van de lamphouder...
een gat boren is nodzakelijk maar dan ben je de fijnafregeling kwijt voor de lamphoogte (steuntje achteraan) is wel op te vangen met twee vaste armpjes te bouwen...
kortom we hebben net de GS van Incognito effe aangepakt en bekeken en bemerkt dat er serieus wat wijzigingen noodzakelijk zijn... aan gezien hij geen ABS heeft opteer ik voor de lampbedrading te verlengen en de ballast enz... in de holte onder de tank te plaatsen, teneinde het een beetje ordelijk te houden achter de lamp waar nu een kanjer van een gat in wordt gemaakt en waar de lamp ongeveer een cm doorkomt, wordt wel met een rubber gedicht .
kortom eerst maar eens de draden verlengen, een half dagje vrijmaken en dan een boel afbreken om 't deftig te kunnen installeren, er zijn zeker eenvoudigere methodes maar ze zullen minder degelijk zijn (inwatering etc...
een verwittigd man...
wat de H4 lamp aangaat voor de 850/1100
de lamp is te groot m.a.w. te diep en past niet in de schelp van de lamphouder...
een gat boren is nodzakelijk maar dan ben je de fijnafregeling kwijt voor de lamphoogte (steuntje achteraan) is wel op te vangen met twee vaste armpjes te bouwen...
kortom we hebben net de GS van Incognito effe aangepakt en bekeken en bemerkt dat er serieus wat wijzigingen noodzakelijk zijn... aan gezien hij geen ABS heeft opteer ik voor de lampbedrading te verlengen en de ballast enz... in de holte onder de tank te plaatsen, teneinde het een beetje ordelijk te houden achter de lamp waar nu een kanjer van een gat in wordt gemaakt en waar de lamp ongeveer een cm doorkomt, wordt wel met een rubber gedicht .
kortom eerst maar eens de draden verlengen, een half dagje vrijmaken en dan een boel afbreken om 't deftig te kunnen installeren, er zijn zeker eenvoudigere methodes maar ze zullen minder degelijk zijn (inwatering etc...
een verwittigd man...
Danny , je moet toch even bedenken dat de draad die uit de ballast komt gene gewone kabel is. Hier vloeit immers een spanning van 23000 Volt over tijdens het starten van de lamp (evenveel als een TV-buis). Deze is niet zomaar te verlengen.
Laat John eens navraag doen bij de invoerder of hij geen verlengkabeltje hier voor heeft.
Laat John eens navraag doen bij de invoerder of hij geen verlengkabeltje hier voor heeft.
verlengen gaat mogelijk gebeuren door geschoolde mensen dus we zullen horen wat ze er van zeggen he
't zijn trouwens de draden die uit de lamp komen die verlengd worden...
ondertussen een H1 op een 1150GS gemonteerd met verbluffend resultaat...
de ballast konden we netjes kwijt achter het FID dus geen geklooi met onderaan dashboard of frame... past er keurig in na het weg snijden van een stukje plastic...
ondertussen een H1 op een 1150GS gemonteerd met verbluffend resultaat...
de ballast konden we netjes kwijt achter het FID dus geen geklooi met onderaan dashboard of frame... past er keurig in na het weg snijden van een stukje plastic...
-
John
- Contacteer:
De invoerder heeft me verteld dat de draden van de lamp mogen verlengt worden. Als je de diameter maar respecteerd én goed af-isoleerd met degelijke krimpkous. De H4 inbouwen in een K100: K1100LT geeft duidelijk minder problemen. Echter...ook daar is het noodzakelijk van enkele draden door te knippen en weer te verbinden. Omdat de aansluitkabel door een rubber mof gaat. En dat hebben we nu nét niet van doen.
Klopt John in een LT kan je gewoon de lamp langs achter erin schuiven in een GS echter zit je met het lamphuis en dat is niet diep genoeg... maar alles eens goed bekeken en de oplossing is gevonden...als je dus een 1150GS moest plaatsen die ballast kan keurig boven de lamp (ziet geen hond wat van
enneh Chris merci voor 't advies, we brengen de techniekers op de hoogte
enneh Chris merci voor 't advies, we brengen de techniekers op de hoogte
-
Highlander
xenon
Is er al ergens een datum voorzien voor de motage in groep, ik heb ook een RT van 2002 en dit lijkt me toch niet zo simpel als ik gedacht had.
voor de RT's geen idee maar de GS lamp vervang je dmv 't glas eruit te nemen langs voren en de hele lamp zit in een doos dat ietsje groter is als de lamp zelf maar dezelfde vorm heeft... dus die buitendoos is te klein grrrr
een gat erin dat kan, bij de RT is 't normaal lamp vervangen aan de achterzijde ??? dan zou 't geen probleem mogen zijn !!
iemand een idee in hoeverre de balast een storing kan veroorzaken in de spanningshuishouding van de BMW , alleen maar door ergens tegenaan te zitten bv????
zoals op de twin storingen waren omdat de bougiekabel naast de lambda sonde liep??
een gat erin dat kan, bij de RT is 't normaal lamp vervangen aan de achterzijde ??? dan zou 't geen probleem mogen zijn !!
iemand een idee in hoeverre de balast een storing kan veroorzaken in de spanningshuishouding van de BMW , alleen maar door ergens tegenaan te zitten bv????
zoals op de twin storingen waren omdat de bougiekabel naast de lambda sonde liep??
-
GSPeP
- Contacteer:
Ik heb ooit gelezen dat de ballast niet te dicht tegen het FID mag zitten als je die in de cockpit monteert. Dit was wel meer dan anderhalf jaar geleden. Bij één of andere amerikaan op Advrider sloeg toen de display tilt. Ik weet niet hoe goed de ballasten van nu geïsoleerd zijn.
Bij mij zit de ballast onder de tank (geen ABS)
Bij mij zit de ballast onder de tank (geen ABS)
Dat is inderdaad het enigste dat ik kon vinden ivm met overslag van spanningGSPeP schreef:Ik heb ooit gelezen dat de ballast niet te dicht tegen het FID mag zitten als je die in de cockpit monteert.
"Ocasionally I have to remove the fuse for the RID display as the HID wiring is not shielded and spikes knock out display 2or 3 times a year."
voor de rest een ander installatie-reportage (maar geen afbreuk doende aan de mooie reportage van GSSven)
http://www.bmwridersscotland.com/bullet ... c.php?t=70