aansluiten garmin streetpilot 2610 - electrisch

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
IC

aansluiten garmin streetpilot 2610 - electrisch

Bericht door IC »

ik ga zaterdag mijn suzuki inruilen voor een R1100RT;
aangezien ik die motor niet ken had ik graag wat tips voor het aansluiten van de voeding van mijn garmin streetpilot 2610 op mijn motor.

op mijn suz had ik de voeding van de gps gewoon aan de voeding van de koplamp gesoldeerd, doe ik dat op dezelfde manier bij de R1100RT of doe ik dat beter op een andere wijze ?????

voor het monteren van het toestel heb ik reeds al wat info gevonden op dit forum maar voor de electrische aansluiting niet.
alle tips zijn welkom om deze BMW-leek te helpen.

hetzelfde probleem heb ik voor mijn intercom (MIT-100), maar ik verwacht dat ik deze wel eenvoudig onder het zadel zal kunnen aansluiten op mijn achterlicht. ....
w

Re: aansluiten garmin streetpilot 2610 - electrisch

Bericht door w »

IC schreef:voor het monteren van het toestel heb ik reeds al wat info gevonden op dit forum maar voor de electrische aansluiting niet.
alle tips zijn welkom om deze BMW-leek te helpen.
Gewoon aftakken via de stekker die in het dashbord zit.

IC schreef:voor mijn intercom (MIT-100), maar ik verwacht dat ik deze wel eenvoudig onder het zadel zal kunnen aansluiten op mijn achterlicht. ....
Inderdaad, werkt perfekt zo
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Intercom inderdaad aansluiten op achterlicht.
Heb ik ook gedaan, en 't werkt prima, en als ik niet rijd staat het systeem dus niet continue op spanning.

Voor mijn gps echter zou ik het niet aansluiten op het koplicht. Het is immers handig dat je al wat kan instellen aan je gps nog voordat je de motor moet opstarten op het contact opzetten. Daarvoor is dan een aansluiting op een continue '+' klem noodzakelijk (met veiligheidje ertussenin).
Op mijn 1150RT is het echter niet zo eenvoudig om zo'n punt te vinden. Dus denk ik dat er dan op het batterij moet afgetapt worden.

Iemand andere suggestie's?

Groetjes,

Stelo
R1200RT
w

Bericht door w »

Stelo schreef: Op mijn 1150RT is het echter niet zo eenvoudig om zo'n punt te vinden. Dus denk ik dat er dan op het batterij moet afgetapt worden.

Iemand andere suggestie's
Gewoon in de stekker steken (die in de 3-hoek staan onder het zadel) want ge hebt er daar toch normaal 2, en die blijven altijd onder spanning.
Van daaruit de kabel verlengen tot achter-aan uw dashbord. 20 min werk
Plaats reactie